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1963 Aston Martin DB5

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予想価格:€1.100.000 – €1.300.000

300馬力は、4200 ccのDOHC直列6気筒エンジン、4速マニュアルトランスミッション、上下のコントロールアーム、コイルスプリング、およびアンチロールバーを持つ独立したフロントサスペンションは、ワットのリンケージ、半径ロッド、およびコイルとリアアクスルを生きますスプリング、および4輪油圧ディスクブレーキ。ホイールベース:2490ミリメートル

•非常に最初の生産工場左ドライブDB5サルーン
•もともとレーシングドライバーピーター・リンドナーに配信
•以前はハリウッドスターニコラス・ケイジが所有しています
•望ましい4.2リッター仕様にアップグレード

DB5は、おそらく何の導入を必要としない、世界で一台の車です。 1964ジェームズ・ボンド映画ゴールドフィンガーによって有名になった、DB5は、アストンマーティンの最も有名な時代の縮図であると多くの人に考えられています。

シルバースクリーンからまっすぐ持ち上げ、アストンマーティンDB5はDB4シリーズVヴァンテージと実質的に同じです。アストンマーティンは、筒状のフレームに取り付けられたアルミニウムパネルを呼びかけミラノのツーリング、によって設計さSuperleggeraのボディワークを維持しました。個別の後部のライトがあったようにシリーズVに導入されていた小さい15インチホイールは、保持されました。わずかな変化は、よりエレガントな形状のブートに尾を合理化するために、フードの後部に行われました。スパイガジェットは、生産のために削除されたが、DB5は、スタイリッシュなエキストラやアップグレードをたっぷり使って取り付けました。

ボンネットの下では、DB5は、以前のモデルよりも多くの電力をパック。主な機械的なアップグレードは283への電力出力を増加し、毎時143マイルの最高速度を生産4.0リッターエンジンの包含でした。元の本番実行がオプション装備として5速ZFギアボックスを提供しながら、パワーウィンドウ、オルタネータ、および排気サイレンサーがしたように、これはまもなく、標準となりました。その他の標準装備はリクライニングシート、ウールパイルカーペット、ツイン燃料タンク、クロームワイヤーホイール、オイルクーラー、室内のフルレザートリム、および消火器が含まれていました。 、高速豪華な、エレガントな、ジェームズ・ボンドは、アストンマーティンDB5に自宅でそのように見えた理由は簡単です。

提供する上でDB5今日は、生産ラインオフ、非常に最初のサルーンシャーシであり、市場には、いくつかの工場左駆動例の一つです。もともとドイツに輸出、シャーシ1301は、残念ながら、後でその年のモータースポーツ事故で死ぬであろう有名なフランクフルト・ドライバーピーター・リンドナー、に配信されました。ビルド・レコードは、2つの追加所有者を指摘し、車がドイツの所有権に残っている間これらのレコードは、1969年にエンジン番号2667分の400に工場出荷時のエンジンの変更を示す1971年を通じて出荷時のサービスレコードを持っています。

DB5は、ランス・エヴァンス、スチール翼、よく知られたアストン復元施設の指摘アストンマーティンの専門家と所有者の世話の下に来た1970年代半ばに米国に輸出される前に、手を何度も変更しました。これは、車が作業は、そのシャシー、エンジン、トランスミッション、および差動に完了した初の復元を、受けたことをエバンスとありました。

その後、DB5は、ハリウッド俳優と熱心な車愛好家のニコラス・ケイジに新しい所有者を発見、2001年に販売されました。ケージの自慢のコレクションで、その時間の後、それがさらにAutosportsデザインにより2003年に復元されました。これは、エンジンが所望の4.2リットルの変位に増大したこの最新の回復でした。近代的なエアコン、ステレオユニットは、快適さのために追加され、慎重にオリジナルの魅力を邪魔しないように隠されてきました。エクステリアルーカスのフォグランプは、余分な安全のために追加された、およびシャーシ番号DB5 / 1301 / Lは現在、見事な黒のインテリアとシルバーバーチに仕上がっています。これは、元のビルドシートのコピーで提供されています。

60年以上にわたって国際スパイの愛用車としては、アストンマーティンDB5は、すべての車のコレクション内の場所を持っています。その種の最初は、DB5 / 1301 / Lが最大の一つとして単独で立っています。

 

300 bhp, 4,200 cc DOHC inline six-cylinder engine, four-speed manual transmission, independent front suspension with upper and lower control arms, coil springs, and an anti-roll bar, live rear axle with Watt linkage, radius rods, and coil springs, and four-wheel hydraulic disc brakes. Wheelbase: 2,490 mm

  • The very first production factory left-hand-drive DB5 saloon
  • Originally delivered to racing driver Peter Lindner
  • Formerly owned by Hollywood star Nicolas Cage
  • Upgraded to the desirable 4.2-litre specification

The DB5 is perhaps the one car in the world that needs no introduction. Made famous by the 1964 James Bond movie Goldfinger, the DB5 is considered by many to be the epitome of Aston Martin’s most famous era.

Lifted straight from the silver screen, the Aston Martin DB5 is virtually identical to the DB4 Series V Vantage. Aston Martin maintained the Superleggera bodywork designed by Touring of Milan, which called for aluminium panels attached to a tubular frame. The smaller 15-inch wheels that had been introduced on the Series V were retained, as were the separate rear lights. A slight change was made to the rear of the hood in order to streamline the tail into the boot for a more elegant shape. Although the spy gadgets were removed for production, the DB5 was fitted with plenty of stylish extras and upgrades.

Under the bonnet, the DB5 packed a lot more power than the previous model. The major mechanical upgrade was the inclusion of a 4.0-litre engine, which increased power output to 283 and produced top speeds of 143 mph. While the original production run offered a five-speed ZF gearbox as an optional extra, this shortly became standard, as did power windows, an alternator, and exhaust silencers. Other standard equipment included reclining seats, wool pile carpets, twin fuel tanks, chrome wire wheels, an oil cooler, full leather trim in the cabin, and a fire extinguisher. Fast, luxurious, and elegant, it is easy to see why James Bond looked so at home in the Aston Martin DB5.

The DB5 on offer today is the very first saloon chassis off the production line and is one of few factory left-hand-drive examples on the market. Originally exported to Germany, chassis 1301 was delivered to famed Frankfurt driver Peter Lindner, who would unfortunately perish in a motorsport accident later that year. The build record notes two additional owners and has factory service records through 1971. These records indicate a factory engine change to engine number 400/2667 in 1969 while the car remained in German ownership.

The DB5 changed hands a number of times before being exported to the United States in the mid-1970s, where it came under the care of Lance Evans, a noted Aston Martin expert and owner of Steel Wings, the well-known Aston restoration facility. It was with Evans that the car underwent its first restoration, in which work was completed on its chassis, engine, transmission, and differential.

Subsequently, the DB5 was sold in 2001, finding a new owner in Hollywood actor and avid car enthusiast Nicolas Cage. Following its time in Cage’s vaunted collection, it was further restored in 2003 by Autosports Designs. It was this most recent restoration in which the engine was increased to the desirable 4.2-litre displacement. Modern air conditioning and stereo units have been added for comfort and carefully hidden as to not disturb the original charm. Exterior Lucas fog lamps have been added for extra safety, and chassis number DB5/1301/L is currently finished in Silver Birch with a stunning black interior. It is offered with a copy of the original build sheet.

As the favoured car of international spies for over 60 years, an Aston Martin DB5 has a place in every car collection. The first of its kind, DB5/1301/L stands alone as one of the greatest.

http://rmsothebys.com/pa16/paris/lots/1963-aston-martin-db5/1078675

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