*

PR

1955 Mercedes-Benz 300 SL Gullwing

PA16_r119_001 PA16_r119_002 PA16_r119_003 PA16_r119_004

<スポンサーリンク>

予想価格:€1.000.000 – €1.400.000

215馬力(DIN)、240馬力(SAE)、ボッシュ機械式燃料噴射と2992のcc SOHC 6気筒エンジン、4速マニュアルトランスミッション、コイルスプリング独立したフロントサスペンション、コイルスプリングとスイングアクスルリヤサスペンション、および4 -wheel油圧ドラムブレーキ。ホイールベース:2400ミリメートル
•以前は有名な愛好家アーネスト・スターンが所有しています
•複数のミッレミリアStorica参加
•オリジナルのマッチングナンバーエンジン
•最近のフルエンジンサービスとディテール
LEGENDARYガルウイング
メルセデス・ベンツの300SLは、ミッレミリアで2位を主張ベルン、スイスのスポーツカーレースで1-2-3、ニュルブルクリンクでのルマン、1-2-3-4で第一及び第二、およびラで第一および第二カレラパンアメリカーナ。しかし、複数の所望されるようになりました。彼のフランク・ロイド・ライト設計のパークアベニューのショールームから、同社の米国販売代理店、マックス・ホフマンは、高速で、官能的なメルセデス・ベンツクーペのためのアメリカの市場、およびレーシング300 SLの生産バージョンは、と完全があったことを言いました魅力的で珍しい、背の高い「バードケージ」フレーム設計により必要 “ガルウィング”ドア今、伝説、それだろう。
(スポーツライトとして英語に翻訳)「SL」モニカは182ポンドの重量を量った溶接、管状鋼、超軽量フレーム構造の先駆者としての使用を反映しています。車はまた、ドライサンプ潤滑でOHCは、直6、その燃料噴射、3.0リットル(2996立方センチメートル)に加えて、完全に独立したサスペンションを特色にし、モータは高さを低減するために側に傾斜しましたフロントエンド。電源は、5800 rpmで(DIN)で215ブレーキ馬力の定格と4速マニュアルギアボックスを介して配信されました。 161 mphのトップのスピードと5つのオプションから選択後端比に応じて約8秒の0-60加速度は、300 SLその時間の最も速い生産自動車製。
300 SLはまた、レースや、彼の有名なために、「永遠」コースレコードを保持しているジョン・フィッチ、オリビエGendebien、ポール・オシェイ、王子メッテルニッヒ、そしてもちろんのスターリング・モス卿、などその日のトップドライバー、操縦ましたミッレミリア仕上げは1955年にそれはすべての瞬間の生産が始まった伝説になる運命に見えた車のロマンスに加えました。それは右の原料のすべてを持っていた:信じられないほどの独占権、信じられないほどのスピード、そして信じられないほどの価格を。
CHASSIS番号198.040.5500272
ここに提供されるガルウィングは元々レッドレザー(1079)インテリアオーバーホワイト(DB 50)に仕上がっマックス・ホフマンの有名なニューヨークのディーラーを通じて配信されたものとしてガルウィンググループレジストリに記録されています。元の所有者は伝え、それがレジストリに記録されている誰とロングビーチ、ニューヨークのヘンリー・A.・ハレルました。その後、それはよく知られているアメリカのコレクタとその安定した、それは他の多くの優れた自動車と共有し、イランブガッティタイプ57の最も顕著元シャーピッツバーグ、ペンシルベニア州、の愛好家アーネスト・スターンによって氏ハレルから購入しました。
1990年代初頭では、車はほとんどすぐ氏ジョルダーノBiragliに車を渡されたイタリアのコレクタに米国の外に販売されました。車はその後、イタリアのプレートMI 8P6400に登録されました。初期の1992年には、車は1999年に再び1993年ミッレミリアStoricaに参加し、現在販売者に買収されました。
最近では、車は完全なエンジンサービスと一般的な再試運転前の所有者のコレクション内の表示期間の後、だけでなく、ブレーキシステムのオーバーホールと適切なディテールを施しました。これは、モデルの再生本のセットで提供され、2015年9月にそのFIVAのパスポートを受信します。
いいえコレクションは、現代のスポーツカーのこの最も伝説なしで完全ではありません。

 

215 hp (DIN), 240 hp (SAE), 2,992 cc SOHC six-cylinder engine with Bosch mechanical fuel injection, four-speed manual transmission, coil-spring independent front suspension, coil-spring and swing-axle rear suspension, and four-wheel hydraulic drum brakes. Wheelbase: 2,400 mm

  • Formerly owned by renowned enthusiast Ernest Stern
  • Multiple Mille Miglia Storica participant
  • Original matching-numbers engine
  • Recent full engine service and detailing

THE LEGENDARY GULLWING

Mercedes-Benz’s 300 SL claimed 2nd in the Mille Miglia, 1-2-3 in the Sports Car Race in Berne, Switzerland, 1st and 2nd at Le Mans, 1-2-3-4 at the Nürburgring, and 1st and 2nd at La Carrera Panamericana. Yet more was to be desired. From his Frank Lloyd Wright–designed Park Avenue showroom, the company’s U.S. distributor, Max Hoffman, said that there was a market in America for a fast, sensual Mercedes-Benz coupé, and a production version of the racing 300 SL, complete with the fascinating and now legendary “gullwing” doors necessitated by the unusual, tall “birdcage” frame design, would be it.

The “SL” moniker (translated to English as Sport Light) reflected the pioneering use of a welded, tubular-steel, ultra-light frame construction that weighed only 182 pounds. The car also featured fully independent suspension in addition to its fuel-injected, 3.0-litre (2,996 cubic centimetre), OHC straight-six with dry-sump lubrication, and the motor was inclined to the side in order to reduce the height of the front end. The power was rated at 215 brake horsepower at 5,800 rpm (DIN) and delivered through a four-speed manual gearbox. A 161-mph top speed and 0–60 acceleration of approximately eight seconds, depending on the rear-end ratio selected from five options, made the 300 SL the fastest production automobile of its time.

The 300 SL was also raced and piloted by the top drivers of the day, such as John Fitch, Olivier Gendebien, Paul O’Shea, Prince Metternich, and of course Sir Stirling Moss, who holds the “forever” course record for his famous Mille Miglia finish in 1955. It all added to the romance of a car that seemed destined to become a legend the moment production began. It had all of the right ingredients: incredible exclusivity, incredible speed, and an incredible price.

CHASSIS NUMBER 198.040.5500272

The Gullwing offered here is recorded in the Gull Wing Group Registry as having been originally delivered through Max Hoffman’s famous New York dealership, finished in White (DB 50) over Red leather (1079) interior. The original owner was reportedly Henry A. Harrell of Long Beach, New York, with whom it is recorded in the Registry. Later, it was purchased from Mr Harrell by the well-known American collector and enthusiast Ernest Stern of Pittsburgh, Pennsylvania, whose stable it shared with many other outstanding automobiles, most prominently the ex–Shah of Iran Bugatti Type 57.

In the early 1990s, the car was sold out of the United States to an Italian collector who almost immediately passed the car to Mr Giordano Biragli. The car was then registered on Italian plates MI 8P6400. In early 1992, the car was acquired by the current seller who participated in the Mille Miglia Storica in 1993 and then again in 1999.

More recently, the car has undergone a complete engine service and general re-commissioning after a period of display in the previous owner’s collection, as well as an overhaul of the brake system and proper detailing. It is offered with a set of reproduction books for the model and received its FIVA Passport in September 2015.

No collection is complete without this most legendary of modern sports cars.

http://rmsothebys.com/pa16/paris/lots/1955-mercedes-benz-300-sl-gullwing/1078443

関連記事

2009 Mercedes-Benz SLR McLaren 8371万円

車両価格:$699,950 2009 Mercedes-Benz SLR McLare

記事を読む

1961 Mercedes-Benz 300 SL Roadster 1億1491万円(SOLD)

Sold for $962,500 215馬力(DIN)、240馬力(SAE)、

記事を読む

1955 Mercedes-Benz 300 SL ‘Sportabteilung’ Gullwing

$5,000,000 - $7,000,000 プレミアムロット - インターネ

記事を読む

2007 Mercedes Benz CLK DTM AMG Convertible 2327万円

Sold for (£): 126,000 The CLK DTM model was

記事を読む

Mercedes C63 AMG Superstars 1085万円

  車両価格:€95,000 非常に少数のレースが付いている車と完全な

記事を読む

【ヤフオク】190E-V12他の追従を許さない最強のステージへ

190E-V12バーション これまで多くのスペシャル車両を制作してきた当社が 海外か

記事を読む

Mercedes McLaren SLR 3289万円

車両価格:£179,950 ローマ人は「シルバーアローレッドレザー'で「クリスタルガラ

記事を読む

2009 Mercedes-Benz SLR McLaren 722 S 8370万円

車両価格:$699,900 2009 Mercedes-Benz SLR McLaren

記事を読む

Mercedes-Benz SLR McLaren 722 Edition 6496万円

車両価格:€479,000 -255 Radio MB Audio 30 -376

記事を読む

メルセデスベンツ SLRマクラーレン 722エディション ディーラー車 ¥ASK

車両価格:ASK ブラックアルカンタラ(レッドステッチ) AT フル装備 左H ディー

記事を読む

Message

メールアドレスが公開されることはありません。

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

PR

    • 3現在オンライン中の人数:
PAGE TOP ↑
リンク