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1962 Ferrari 400 Superamerica LWB Coupé Aerodinamico by Pininfarina

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予想価格:€3.000.000 – €3.300.000

340馬力、3ウェバー40 DCZ 6キャブレター、オーバードライブ付き4速マニュアルトランスミッション、不等長のA-腕とコイルスプリングとの独立したフロントサスペンションと3967のcc SOHC V-12エンジンは、半楕円リーフスプリングとリアアクスルを生きます平行トレーリングアーム、及び四輪油圧ディスクブレーキ。ホイールベース:2600ミリメートル

•1962アールズコート、シカゴモーターショーカー
•わずか18秒シリーズロングホイールベースの​​最初の例
•以前は有名なYoshiho松田コレクションの
•完全に聖Ingbertの、ドイツのベルリネッタモーターズによって、2008年に復元されました
•美しくネロ超えるグリージョ・アルジェントの元の色の組み合わせで提示
•マッチングナンバー例。グランドツーリングフェラーリ卓越

400 SUPERAMERICA AERODINAMICO

1950年代、フェラーリはスポーツレーシングカーの世界クラスのメーカーとしてだけでなく、道路のための世界最高のグランドツーリングカーのメーカーとしてだけでなく、自分自身を確立していました。エンツォ・フェラーリは完全に彼のレースのプログラムの成功を継続するために、彼は、市場を作成することができ、かつ均等に例外的な道路の車を販売するために必要なことを実現するために来ていました。十年を通して、フェラーリGTカーは贅沢をスポーツで最後の言葉となった一流の高級ツーリングカー、すなわち342アメリカと410 Superamerica、に非常に進化していました。しかし、これらの車を駆動するために重いと容赦のないとして知られ、多くは、このような権威ある自動車は、より洗練されたドライビングダイナミクスを持つべきであると考えられました。

これらの変更に対処するために、フェラーリは40​​0 SAは、新しいコロンボショートブロックV-12エンジンだったチーフいる間、前任者から変更の数を組み込ま1959年にトリノモーターショーで400 Superamericaを導入しました。新しいパワープラントは、ほぼ4.0に3.0リットルのその250 GTの寸法から退屈していた、そしてそれは、テスタ・ロッサスポーツレーサーで非常に有効であることが証明された外部のプラグ配置を取り付けました。この新しいSuperamericaも410 Superamericaにドラムブレーキを置き換えるすべての四隅、でダンロップのディスクブレーキの恩恵を受け、そして28パーセントによって先端比率を増加させているオーバードライブ。これらの変化は著しく、車の性能や道路マナーを改善し、高級の車の優れたレベルに合わせて、その駆動特性をもたらしました。

最古の400 Superamericasはフェラーリの短い、2420ミリメートルのホイールベースに構築され、ピニンファリーナによって開いた自動車の車体に着せました。超高速II吹き替えシャーシ2207 SAは、1960年11月にトリノで導入したとき、それは前Superamericaで見たことがなかった自動車の車体を取り上げ、それが観衆を魅了。車のボディは微妙Superamericaが空気を切って支援し、空力特性に向かって仕出し料理ファストバックテールを急襲に収束滑りやすい屋根とベルトラインにつながる尖ったオープン口鼻を特色にしました。

2年後、1962年9月中のロンドンモーターショーで、フェラーリは、第二シリーズ400 Superamericaを導入しました。この車は、前任者の独特のAerodinamicoの自動車の車体を保持しますが、それは今、最終的に以前と短いホイールベースシャーシを交換した250 GTEの2600ミリメートルシャーシ、上に乗りました。生産は1964年に近くに来たときに、約18の長いホイールベースの​​クーペAerodinamicosも早くSWB Superamericasを含め35シリーズII例、の合計に追加して、構築しました。

CHASSIS番号3931 SA

シャーシ3931 SAは長いホイールベースを持つ最初のシリーズII車としてフェラーリによって造られたと7月18日に、1962年ピニンファリーナは本当に美しいボディを作成し、2ヶ月以上車に取り組んで働くピニンファリーナに送られた、そしてそれが完了しました9月29日、1962年にこの車はすぐにそれがフェラーリでも、それがその後のシカゴモーターショーで表示されていたことを指摘して、アールズコートモーターショーで発表されたロンドンに運ばれました。もともと3931 SAが望ましい覆われたヘッドランプを搭載した唯一の14シリーズII LWB車の一つであった、ネロインテリア、それは今日で提示されているのと同じ組み合わせでグリージョ・アルジェントで配信。

アールズコートモーターショーでデビューが終わった後は、シャーシ3931 SAは、それがその後のシカゴモーターショーで示された場所$1万3017、ニューヨークにルイジChinettiモーターズに輸出されました。 1970年代に、車はサンフランシスコに住んでゲイリー・ワッサーマンが所有していました。 1975年に、車もスタングレイソンの著書フェラーリ、男、マシンで登場。

1980年代初頭では、車は完全にそれは1995年1月9日に日本のナンバープレート72 45に登録された東京でYoshijuki林に販売される前にテリーニューヨークモーターカーズによって復元された、シャーシ3931 SAは有名Yoshihoの一部となりました松田コレクション、それは芸術の1995松田フェラーリ博物館で表示されていました。 2000年代初頭では、車は、それがヨーロッパに戻る前に控えめに使用された、米国に戻ってインポートされました。その後、車は完全に聖Ingbertの、ドイツのベルリネッタモーターズが2003年から2008年に復元されました。

それはあらゆる意味で全く妥協のないですとして400 Superamericaは、多くの場合、フェラーリのグランドツーリング車の壮大であると考えられています。 Superamericaは、最先端のデザイン、性能、豪華で、自動車技術の面で最高のが、その所有者は何も提供していませんでした。この特定のフェラーリを構築最も重要な例の一つであり、それはその次の所有者が望むものを真に可能です。

 

340 bhp, 3,967 cc SOHC V-12 engine with three Weber 40 DCZ 6 carburettors, four-speed manual transmission with overdrive, independent front suspension with unequal-length A-arms and coil springs, live rear axle with semi-elliptical leaf springs and parallel trailing arms, and four-wheel hydraulic disc brakes. Wheelbase: 2,600 mm

  • 1962 Earls Court and Chicago Motor Show car
  • The first of only 18 second-series long-wheelbase examples
  • Previously of the renowned Yoshiho Matsuda Collection
  • Fully restored in 2008 by Berlinetta Motors in St. Ingbert, Germany
  • Beautifully presented in its original colour combination of Grigio Argento over Nero
  • Matching-numbers example; a grand touring Ferrari par excellence

THE 400 SUPERAMERICA AERODINAMICO

By the 1950s, Ferrari had established itself not only as a world-class manufacturer of sports racing cars but also as a manufacturer of the world’s best grand touring cars for the road. Enzo Ferrari had come to fully realise that, in order to continue the success of his racing program, he needed to be able to create, market, and sell equally exceptional road cars. Throughout the decade, the Ferrari GT car had evolved immensely into a top-shelf luxury touring car, namely the 342 America and the 410 Superamerica, which became the last word in sporting luxury. However, these cars were known as heavy and unforgiving to drive, and many believed that such a prestigious automobile should have more refined driving dynamics.

To address these changes, Ferrari introduced the 400 Superamerica at the Turin Motor Show in 1959. The 400 SA incorporated a number of changes from its predecessor, chief amongst which was a new Colombo short-block V-12 engine. The new powerplant was bored from its 250 GT dimensions of 3.0-litres to almost 4.0, and it was fitted with the outside-plug arrangement that had proven to be so effective in the Testa Rossa sports racers. This new Superamerica also benefitted from Dunlop disc brakes at all four corners, which replaced the drum brakes on the 410 Superamerica, and an overdrive that increased the top end ratio by 28 percent. These changes markedly improved the car’s performance and road manners and brought its driving characteristics in line with the car’s outstanding level of luxury.

The earliest 400 Superamericas were constructed on Ferrari’s shorter, 2,420-millimetre wheelbase and clothed in open coachwork by Pinin Farina. When chassis 2207 SA, dubbed the Superfast II, was introduced at Turin in November 1960, it featured coachwork that had never before been seen on a Superamerica, and it stunned the crowd. The car’s body featured a pointed open-mouth nose leading to a slippery roof and belt lines converging into a delicately swooped fastback tail that catered toward aerodynamics, helping the Superamerica cut through the air.

Two years later, at the London Motor Show in September 1962, Ferrari introduced a second-series 400 Superamerica. This car retained the distinctive Aerodinamico coachwork of its predecessors, but it now rode on the 250 GTE’s 2,600-millimetre chassis, which eventually replaced the earlier and shorter-wheelbase chassis. Approximately 18 long-wheelbase Coupé Aerodinamicos were constructed when production came to a close in 1964, adding to a total of 35 Series II examples, which also included the earlier SWB Superamericas.

CHASSIS NUMBER 3931 SA

Chassis 3931 SA was built by Ferrari as the first Series II car with a longer wheelbase and was sent to the Pininfarina works on July 18, 1962. Pininfarina worked on the car for over two months, creating a truly beautiful body, and it was completed on September 29, 1962. This car was quickly taken to London where it was unveiled at the Earls Court Motor Show, with Ferrari also noting that it was then displayed at the Chicago Motor Show. Originally delivered in Grigio Argento with Nero interior, the same combination it is presented in today, 3931 SA was one of only 14 Series II LWB cars to feature the desirable covered headlamps.

Once its debut at the Earls Court Motor Show was over, chassis 3931 SA was exported to Luigi Chinetti Motors in New York for $13,017, where it was then shown at the Chicago Motor Show. During the 1970s, the car was owned by Gary Wasserman who resided in San Francisco. In 1975, the car also appeared in Stan Grayson’s book Ferrari, The Man, The Machines.

In the early 1980s, the car was completely restored by Terry York Motor Cars before being sold to Yoshijuki Hayashi in Tokyo, where it was registered on Japanese license plate 72 45. On January 9, 1995, chassis 3931 SA became part of the renowned Yoshiho Matsuda Collection, and it was displayed at the 1995 Matsuda Ferrari Museum of Art. In the early 2000s, the car was imported back to the USA where it was used sparingly before returning to Europe. Subsequently, the car was completely restored from 2003 to 2008 by Berlinetta Motors in St. Ingbert, Germany.

The 400 Superamerica is often considered to be the grandest of Ferrari’s grand touring automobiles, as it is utterly uncompromising in every sense. The Superamerica offered its owners nothing but the finest in terms of automotive technology, with cutting-edge design, performance, and luxury. This particular Ferrari is one of the most important examples constructed, and it is truly capable of anything its next owner desires.

http://rmsothebys.com/pa16/paris/lots/1962-ferrari-400-superamerica-lwb-coupe-aerodinamico-by-pininfarina/1078699

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