*

PR

1972 Ferrari 365 GTC/4 5996万円(SOLD)

公開日: : フェラーリ , ,

AM15_r191_001 AM15_r191_002 AM15_r191_003 AM15_r191_004

<スポンサーリンク>

Sold for $495,000

320馬力、6ウェバー38 DCOE59/60サイドドラフトキャブレター、5速マニュアルトランスミッション、4輪、上下ウィッシュボーン、コイルスプリング独立サスペンション、および4輪油圧ディスクと4390のcc DOHC V12エンジン ブレーキ。ホイールベース:98.4。
•美しいベージュの上にブルーセラに復元
•最近オートスポーツデザインによってサービスを提供
•理想的な4位のツーリングフェラーリ
その心臓部には、フェラーリの365 GTC/4は、4.4リッターV12365 GTB/4デイトナからで飾りました。しかし、365 GTC/4のエンジンは、よりなめらか及び下部フードラインを作成するために、サイドドラフトキャブレターを取り付けました。新しい車はまた、余分なキャビンルームを可能にするために100ミリメートルに延伸されていたデイトナ、と非常に類似したシャーシを誇りました。

素晴らしく豪華なイタリアンレザー、ZFのパワーステアリング、パワーブレーキ、そしてラジオで任命された365 GTC / 4は、高速で数百マイルを吸収しました。懸濁液はまた、おそらくその所有者の荷物を収納するのに役立つの努力で、リアサスペンションにハイドロニューマチックセルフレベリング装置を取り付けました。唯一の500の例は、その前任者よりも、それははるかに稀作り、18ヶ月の期間にわたって建設されました。

シャーシ15197、米国仕様では、365 GTC / 4、それは1972年にそれはサンタモニカに所有者にその年に販売された完了した直後に、ウィリアムハラーズフェラーリの販売代理店、リノ、ネバダ州にあるモダンクラシックモーターズに新しい配信されましたカリフォルニア。車は南カリフォルニアに残るだろう、と1980年に、それはマイケルR.ゲラー、ビバリー・ヒルズ、カリフォルニア州に居住する一般的な請負業者によって、1980年6月の時点で、所有されているとフェラーリオーナーズクラブアメリカのニュースレターに記載されていました。

1984年までに、車はカーメルバレー、カリフォルニア州にあるアメリカの国際会議のフェラーリクラブで車を示したもビバリーヒルズのメルビンMoultry、によって購入されていました。翌年には、車はアメリカの雑誌のフェラーリクラブ、跳ね馬の発行番号79で紹介されました。 Moultryは、1995年6月にビバリーヒルズのロデオドライブにロッソロデオコンクールで彼の365 GTC / 4を示しました。

所有権の26年後、車は2010年にMoultryの安定を残しており、この時点で、それは車がフルレストアを受けることが決定しました。復元は完全に信じられないほどの規格に車を復元し、その所有者の要求に応じて、ベージュのレザーインテリアを超えるブルーセラのその現在の色の組み合わせでそれを再仕上げコスタメサ、カリフォルニア、ロッドドリューのFAIに課せられました。復元が2011年11月に完成した頃には、領収書はほぼ$ 150,000合計、復元が本当に地球上で最高の365 GTC / 4Sのものを作成するために、その努力にあらゆる手段全く石を残していないことが明らかとなりました。さらに別のビバリーヒルズベースの愛好家に2012年に売却した後、車はロングアイランドに基づいてコレクタによって買収されました。最近、それはハンティントン駅、ニューヨークのオートスポーツデザインにより、サービスを受けた、そしてそれはコンクールのイベントに入るための準備ができて、華麗な状態で残っています。これは、典型的なイタリアンスタイルで日曜日のドライブを楽しむしようとしている4人家族のための完璧な車両であろう。

365 GTC / 4は、有名なフェラーリデイトナのより便利な反復であると多くの人に考えられ、任意の4人乗りフェラーリのように、それはイタリアのエンジニアリングと豪華さの最高の側面を組み合わせた理想的なグランドツーリングの自動車です。この例では、本当に最高級の一つであり、それは確かに任意のティフォージを満たすことになります。

320 bhp, 4,390 cc DOHC V-12 engine with six Weber 38 DCOE59/60A side-draft carburetors, five-speed manual transmission, four-wheel upper and lower wishbone, coil-spring independent suspension, and four-wheel hydraulic disc brakes. Wheelbase: 98.4 in.

  • Beautifully restored in Blue Sera over Beige
  • Recently serviced by Autosport Designs
  • An ideal four-place touring Ferrari

At its heart, Ferrari’s 365 GTC/4 was graced with the 4.4-liter V-12 from the 365 GTB/4 Daytona. However, the 365 GTC/4’s engine was fitted with side-draft carburetors in order to create a sleeker and lower hood line. The new car also boasted a very similar chassis to the Daytona, which had been stretched by 100 millimeters to allow for extra cabin room.

The 365 GTC/4, which was wonderfully appointed with sumptuous Italian leather, ZF power steering, power brakes, and a radio, was made to soak up hundreds of miles at high speed. The suspension was also fitted with a hydro-pneumatic self-leveling device on the rear suspension, presumably in an effort to help accommodate its owner’s luggage. Only 500 examples were built over an 18-month period, making it much rarer than its predecessor.

Chassis 15197, a U.S.-specification 365 GTC/4, was delivered new to William Harrah’s Ferrari distributorship, Modern Classic Motors in Reno, Nevada, shortly after it was completed in 1972. It was sold later that year to an owner in Santa Monica, California. The car would remain in Southern California, and in 1980, it was listed in the Ferrari Owners Club USA’s newsletter as being owned, as of June 1980, by Michael R. Geller, a general contractor residing in Beverley Hills, California.

By 1984, the car had been purchased by Melvin Moultry, also of Beverly Hills, who showed the car at the Ferrari Club of America International Meeting in Carmel Valley, California. The following year, the car was featured in issue number 79 of the Ferrari Club of America’s magazine, Prancing Horse. Moultry showed his 365 GTC/4 at the Rosso Rodeo Concours on Rodeo Drive in Beverly Hills in June 1995.

After 26 years of ownership, the car left Moultry’s stable in 2010, and at this time, it was decided that the car would undergo a full restoration. The restoration was tasked to Rod Drew’s FAI in Costa Mesa, California, who fully restored the car to an incredible standard and refinished it in its present color combination of Blue Sera over a Beige leather interior, at that owner’s request. By the time the restoration was completed in November 2011, receipts totaled to nearly $150,000, and it was clear that the restoration truly left no stone unturned in its endeavor to create one of the finest 365 GTC/4s on the planet. Following its sale in 2012 to yet another Beverley Hills-based enthusiast, the car was acquired by a collector based on Long Island. Recently, it has undergone a service by Autosport Designs, of Huntington Station, New York, and it remains in brilliant condition, ready for entry into concours events. It would be the perfect vehicle for a family of four who is looking to enjoy a Sunday drive in quintessential Italian style.

The 365 GTC/4 is considered by many to be a more usable iteration of the famed Ferrari Daytona, and like any four-seater Ferrari, it is an ideal grand touring automobile that combines the best aspects of Italian engineering and luxury. This example is truly one of the finest, and it would certainly satisfy any tifosi.

http://rmsothebys.com/am15/amelia-island/lots/1972-ferrari-365-gtc-4/1072396

関連記事

フェラーリ 308 GTB “dry sump” 1340万円

車両価格:€99,500 EZ 03/1977 77.500 km 188 kW

記事を読む

1997 Ferrari F1 046/2 Engine, No. 361 748万円(SOLD)

Sold for €58.500 730馬力、2998のcc DOHCマネッティマレリ

記事を読む

フェラーリ 430 GT2 Chassis 2464 ¥ASK

車両価格:ASK F430 EVOGT2464 AFコルセによって入力され、FIAイン

記事を読む

2011 Ferrari 599 GTO 8905万円

車両価格:$725,000 Comfort   Becke

記事を読む

1964 Ferrari 250 GT Lusso

フェラーリClassiche「赤い本」が認定されたすべてのマッチング番号 総合的に復元さ

記事を読む

1973 Ferrari 365 GT4 2+2 1247万円

Sold for (£): 67,500 Styled by Pininfarina

記事を読む

1992 J トヨタ MR2 2.0 turbo フェラーリ 355 レプリカ 147万円

車両価格:£7,995 MR2、2リットルのターボに基づくフェラーリ355のレプリカ。

記事を読む

フェラーリ テスタロッサ ケーニッヒエボリューション1000PS 3850万円

車両価格:3850万円   ★ヨーロッパ新車並行車 ★ケーニッヒ

記事を読む

FERRARI F40 1億9437万円

車両価格:£995,950 Rosso Corsa Registered 198

記事を読む

FERRARI F1 93 A  ASK

車両価格:ASK Description: FERRARI F1 93 A for

記事を読む

Message

メールアドレスが公開されることはありません。

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

PR

    • 3現在オンライン中の人数:
PAGE TOP ↑
リンク