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1991 Ford GT40 Coupé Replica by GT Developments 1031万円(SOLD)

公開日: : フォード ,

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Sold for €80,500

GTの開発によって、1991年のフォードGT40クーペのレプリカ
シャーシがありません。 100E321274
エンジンがありません。 321274
「オリジナルGT40は貴重ですが、同じようにカリスマ的な代替手段はGTD40です。ペアは5歩、ましてや50と区別がつかないので、忠実にも目の肥えた目にGTDのレプリカです。 GTDには、「キットカー」が、あらゆる意味でサラブレッドではありません。」 – オートスポーツ誌1989。
その最終的なルマン勝利から上の十年は、GT40はしっかりと悩まされていないオリジナルの需要増とレプリカ・建築産業の開始に至る、すべての時間の偉大な古典的スポーツカーの一つとして定着していました。単なる107 GT40sは、1966年から1972年の間フォード高度な車」スラウ工場で建設中で、独立したメーカーの家内工業は、フォードのカリスマルマン勝者のレプリカの継続的な需要を満たすために生じたことはほとんど驚くべきことです。
ドーセット州にプールで、その後マンチェスターで最初に位置し、GT開発はすぐに正確なGT40のレプリカの一流メーカーの一つとしての地位を確立しました。 1980年代初頭に開始、GTDは完全な車を作るために行く前にケネス・ヴィンセントアットウェルのKVA GT40のレプリカのサブアセンブリを作り出始めていました。ケン・アットウェルは、フォードのスウォンジー工場のシニアプロダクションマネージャーとなって、彼はその後、レプリカを構築するために使用する許可を受けたオリジナル車からボディの金型を取るための責任があった一方でした。レイ・クリストファー、会社の取締役の監督の下で、GTの展開は、後でその全体で独自のバージョンをビルドするようになりました。それは、そのライバルよりも優れたGTDバージョン、プラスレイは純正​​部品の供給のために、ボブ・ルッツ、フォードヨーロッパの後、頭と契約を締結した事実を作ったオリジナルGT40へKVA経由でこのリンクです。
認められた専門家のGTの開発によって建てられた、フォードの伝説的なルマン勝者のこの忠実なレプリカが2010年2月に英国で購入し、すぐにFFVEによって登録されました。 Eurocrypt’91にてMaurerモデルに基づいて、道路や競馬場のどちらかに等しく、自宅でそれを作る、元の構成になく、改善された仕様です。すぐ購入後の所有者が注目すべき機能は、調整可能なサスペンションフロントとリアを含む再構築は2012年6月に完成され、車を復元することを決めました。調整可能なAVO「コイルオーバー」ショックアブソーバー(道路/トラック用)。 HiSpec 4ポットブレーキキャリパーとオールラウンドAPレーシングディスクを換気。そして、BRM合金ホイール(8 “フロント、10″リア)は、エイボンタイヤを履きます。サスペンション、ブレーキ、ラジエーター、タイヤ、排気などは€16700かかります。
2012€17850原価計算に設置され、エンジンはアルミシリンダーヘッドを装着したフォードボス347ci(5.7リットル)レースユニット、レーシングキャブレター、マロリー電子点火とセラミック排気です。 4ボルトブロックとの真のレーシングエンジンは、それがさらにチューニングで使用可能な最大550馬力と430bhpを​​生成します。エンジンと同時に装着し、ギアボックスは6速シーケンシャルSADEVユニットです。 Lexanのサイドウィンドウが交換されており、内部は正しい元の素材に張りながら、本体は1年前に塗り替えました。すべての作業は、専門家によって行われており、すべての請求書が用意されています。 (初期購入価格を含む)総費用は、以上€13万8000ました。
車は、命令および製品の推奨を開始するなど、取扱説明書が付属しています。 (2011年に記録された)動力計のデータと6つのすべてのギアでギアボックスのテスト; GT開発販売パンフレット。 (€120,000値を示す)専門家報告。再構築の写真を含む実質的な復元ファイル。
この車は、そのようななどスパクラシック、ル・カステレのディックスミルツアー、ル・マンは歴史、などの歴史的な会議でデモに参加する資格があると、元GT40のものと一致するラップタイムを達成することができます。元の価格の割合のために利用可能な、この素晴らしいGT40のレプリカは2017年まで有効フランス語アラカルトグリス・デ・コレクションとContrôleテクニックで提供されています。

1991 Ford GT40 Coupé Replica by GT Developments
Chassis no. 100E321274
Engine no. 321274

‘An original GT40 is priceless, but an equally charismatic alternative is the GTD40. The pair are indistinguishable from five paces, let alone 50, so faithful is GTD’s replica even to the discerning eye. The GTD is no “kit car”, but a thoroughbred in every sense.’ – Autosport magazine 1989.
A decade on from its final Le Mans win, the GT40 had become firmly established as one of the all-time great classic sports cars, leading to an increased demand for unmolested originals and the start of a replica-building industry. With a mere 107 GT40s being constructed at Ford Advanced Vehicles’ Slough factory between 1966 and 1972, it is hardly surprising that a cottage industry of independent manufacturers arose to satisfy the continuing demand for replicas of Ford’s charismatic Le Mans winner.

Located initially at Manchester and then at Poole in Dorset, GT Developments soon established itself as one of the foremost manufacturers of accurate GT40 replicas. Commencing in the early 1980s, GTD had started out making sub assemblies for Kenneth Vincent Attwell’s KVA GT40 replica before going on to make complete cars. Ken Attwell had been a senior production manager at Ford’s Swansea factory, and while there was responsible for taking body moulds from an original car, which he then received permission to use to build replicas. Under the supervision of Ray Christopher, a director of the company, GT Developments later went on to build their own version in its entirety. It is this link via KVA to an original GT40 that made the GTD version superior to its rivals, plus the fact that Ray had concluded an agreement with Bob Lutz, then head of Ford Europe, for the supply of genuine parts.

Built by recognised experts GT Developments, this faithful replica of Ford’s legendary Le Mans winner was purchased in the UK in February 2010 and immediately registered by the FFVE. Based on the Mk1 model, it is to original configuration but of improved specification, making it equally at home on either road or racetrack. Soon after purchase the owner decided to restore the car, the rebuild being completed in June 2012. Noteworthy features include adjustable suspension front and rear; adjustable AVO ‘coil-over’ shock absorbers (for road/track use); HiSpec 4-pot brake callipers and ventilated AP Racing discs all round; and BRM alloy wheels (8″ front, 10″ rear) shod with Avon tyres. The suspension, brakes, radiator, tyres, exhaust, etc cost €16,700.

Installed in 2012 and costing €17,850, the engine is a Ford Boss 347ci (5.7-litre) racing unit fitted with aluminium cylinder heads, racing carburettor, Mallory electronic ignition and ceramic exhaust. A true racing engine with 4-bolt block, it produces 430bhp with up to 550 horsepower available with further tuning. Fitted at the same time as the engine, the gearbox is a six-speed sequential SADEV unit. The body was repainted one year ago while the Lexan side windows have been replaced and the interior upholstered in correct original materials. All work has been carried out by professionals and all invoices are available. Total cost (including the initial purchase price) was more than €138,000.

The car comes with owner’s manual including starting instructions and product recommendations; dynamometer data (recorded in 2011) and gearbox test in all six gears; GT Developments sales brochure; expert report (showing a value of €120,000); and a substantial restoration file containing photographs of the rebuild.
This car is eligible to participate in demonstrations at historic meetings such as the Spa Classic, Dix Mille Tours of Le Castellet, Le Mans Historique, etc and can achieve lap times matching those of an original GT40. Available for a fraction of the price of an original, this superb GT40 replica is offered with French Carte Grise de Collection and Contrôle Technique valid until 2017.

 

http://www.bonhams.com/auctions/21768/lot/431/

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