*

PR

1972 Maserati Bora 4.7-litre Coupé  1164万円(SOLD)

公開日: : マセラティ ,

image

Sold for €90,850

Thépenierによって新しいお届けします。
1972マセラティボラ4.7リットルのクーペ
シャーシがありません。 AM117 270
エンジンがありません。 AM107 / 07/47 880

1971年ジュネーブサロンのハイライトは間違いなくセンセーショナルな新しいマセラティボラでした。ボラの導入により、大きなモデネーゼメーカーが一体構造の賛成で、その伝統的な管状シャーシ技術を放棄すると同時に、ミッドシップに行くに他のスーパーカーコンストラクタに続きました。風にちなんで名付けられた、ボラは、少なくとも限り、そのボディシェルを心配していたとして、ジョルジェット・ジウジアーロのイタルデザインの仕事でした。ミッド搭載されるエンジンは、4.7リットルの形でマセラティのおなじみの4カムV8だった、5速トランスアクスルはZFから来て、すべての独立したダブルウィッシュボーンサスペンションはジュリオアルフィエーリ、伝説の250Fの共同設計者が書きました。シトロエンによってマセラティの買収後最初に表示される「新世代」のモデルの一つは、ボラは、座席とペダルを調整ヘッドライトを高め、優れたパワーアシストブレーキを作動させるために、後者の油圧技術を使用していました。滑りやすい形状に加えて、非常に高速の車のために作られた310bhp – トップスピードは毎時160マイル(毎時258キロ)の周りにあった – とボラは加速していたと一致するように取り扱います。

1976年1月では、マセラティの経営陣は明らかにボラを棚議論していたが、その年は拡大し4.9リッターV8エンジンを搭載したものの、継続することを決めました。唯一のいくつかの25ボラスは、すべてその年に行われた、1978年に1971年から製造された合計は、したがって、その1973年3月ロードテストを締結タイプが最終的に1979年モーターマガジンで段階的に廃止された571だった。「ボラはの一つとして私たちを感動しましたその同類のほとんどよりも優れた先進と非常にやりがいのある私たちが試した最良かつ最も文明的ミッドシップの外来種は、特にクロスカントリー道路で高速駆動するために、駆動します。」任意の愛好家は、より多くの何をしたいだろうか?

ボラは、両方の当時と現在、任意の基準では見事なスーパーカーでした。この特定の例では、走行距離計の上に75000キロの信じ-本物の合計が表示され、1986年から2007年の間にフランスの1の所有者に属していました。 2007年からはイタリアのプライベートコレクションの一部を形成しています。オリジナルの仕様からの偏差のみが銀から黄色への色の変化です。これは、専門的に行われていたと所有者は、彼が元の色の痕跡を発見したと報告します。新鮮な販売前に修理を依頼し、車は、それが1972年7月に生産され、フランスのマセラティの輸入、Thépenierに新たに配信されたマセラティClassicheからキャンセルフランス語書類​​(カルテグリス)、確認が付属しています。

Delivered new by Thépenier.
1972 Maserati Bora 4.7-litre Coupé
Chassis no. AM117 270
Engine no. AM107/07/47 880

The highlight of 1971 Geneva Salon was undoubtedly the sensational new Maserati Bora. With the Bora’s introduction, the great Modenese manufacturer followed other supercar constructors in going mid-engined, at the same time abandoning its traditional tubular chassis technology in favour of unitary construction. Named after a wind, the Bora was the work of Giorgetto Giugiaro’s Ital Design, at least as far as its bodyshell was concerned; the mid-mounted engine was Maserati’s familiar four-cam V8 in 4.7-litre form, the five-speed transaxle came from ZF and the all-independent double-wishbone suspension was penned by Giulio Alfieri, co-designer of the legendary 250F. One of the first ‘new generation’ models to appear following Maserati’s acquisition by Citroen, the Bora used the latter’s hydraulic technology to adjust seats and pedals, raise the headlamps and operate the excellent power-assisted brakes. A slippery shape plus 310bhp made for a very fast car – top speed was around 160mph (258km/h) – and the Bora had acceleration and handling to match.

By January 1976, Maserati’s management apparently had discussed shelving the Bora, but later that year decided to continue, though with an enlarged 4.9-litre V8 engine. Only some 25 Boras were made in all that year, and the total produced from 1971 to 1978 was only 571. The type was finally phased out in 1979. Motor magazine concluded its March 1973 road test thus: ‘The Bora impressed us as one of the best and most civilised mid-engined exotics we’ve tried, better developed than most of its ilk and immensely rewarding to drive, especially to drive fast on cross-country roads.’ What more could any enthusiast want?

The Bora was a stunning supercar by any standards, both then and now. This particular example displays a believed-genuine total of 75,000 kilometres on the odometer, and between 1986 and 2007 belonged to one owner in France. Since 2007 it has formed part of a private collection in Italy. The only deviation from original specification is a change of colour from silver to yellow. This was done professionally and the owner reports that he has found no trace of the original colour. Fresh serviced prior to sale, the car comes with cancelled French documents (Carte Grise) and confirmation from Maserati Classiche it was produced in July 1972 and delivered new to the French Maserati importer, Thépenier.

http://www.bonhams.com/auctions/21768/lot/376/

関連記事

Maserati Ghibli SS

Maserati Ghibli SS ¥ASK

車両価格:ASK Stunning 1972 Maserati Ghibli SS;

記事を読む

マセラティ MC12

マセラティ MC12 ¥ASK

車両価格:ASK Category Coupe Make Mas

記事を読む

MC12

マセラティ MC12 ディーラー車 SOLD

車両価格:SOLD Maserati MC12 This is one of t

記事を読む

1937 Maserati Tipo 6CM Single-Seat Racing Vetturetta

1937 Maserati Tipo 6CM Single-Seat Racing Vetturetta 1億295万円(SOLD)

Sold for £606,300 元オースティンドブソン、A.A. 「バスター」ベア

記事を読む

Maserati T63 Birdcage (1961)

Maserati T63 Birdcage (1961) 5538万円

車両価格:€425,000 私たちは販売のために、この象徴的なマセラティT63 "鳥か

記事を読む

マセラティ MC12

マセラティ MC12 ¥ASK

車両価格:ASK Category Coupe Make Mas

記事を読む

マセラティ ボーラ

マセラティ ボーラ 2841万円

車両価格:€219,000 Category Coupe Make

記事を読む

1955 Maserati 300 S Sports Racing Car

1955 Maserati 300 S Sports Racing Car 2億3832万円(SOLD)

Sold for $1,925,000 The Personal Race Ca

記事を読む

imageM3UMLRAX

1968 MASERATI GHIBLI 4.7 COUPE

US$ 320,000 - 360,000 JPY 38 million - 43 mil

記事を読む

Maserati Bora  Europa Version

マセラティ ボーラ Europa Version 3164万円

車両価格:€235,000   1969年にジョルジェットジウジアーロ

記事を読む

PR

    • 0現在オンライン中の人数:
PAGE TOP ↑
リンク