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1974 Maserati Merak Chassis no. AM122US1382 472万円(SOLD)

公開日: : マセラティ ,

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Sold for US$ 44,000

1974マセラティメラク
イタルデザイン自動車の車体
シャーシがありません。 AM122US1382
2,965ccクアッドカムV6エンジン
3ウェーバーキャブレター
6,000rpmで190bhp
5速マニュアルトランスアクスル
4輪独立サスペンション
4輪ディスクブレーキ

*のみ630元のバージョンのMeraksの一つ
*望ましいヨーロッパクロームバンパーを装備
元の仕様*高品質の復元
*新しいからわずか2既知の民間所有者
*真の1970年代のイタリアのサラブレッドのために信じられないほどの値
マセラティメラク

マセラティが続くアップ初のミッドシップスーパーカーを – ボラ – 類似メラクとは.. 1972年のパリモーターショーで発表されメラクはフェラーリのトップ売れディーノ246のための競争相手だったとマセラティ内蔵の延伸バージョンを使用しましたシトロエンSMにデビューした4カムV6。メラクはSMの送信および電源操作、全てのディスクブレーキを利用したので、フランスの会社は、一度にマセラティを所有していました。偉大ジュリオアルフィエーリによって設計されたV8エンジンに由来し、マセラティのV6はメラクのため2,965ccするSMの2,675ccから容量に増加し、毎時152マイルの最高速度のために、十分な190bhpを​​開発しました。後者の管状のリアサブフレームは、すべてのスチールモノコックの拡張によって置き換えられたコストを削減するためにかかわらず、一体構造のシャーシ、すべての独立懸架と非の打ちどころのない取り扱いは、V8エンジン搭載ボラのように基本的に残りました。また、メラクはリアとその独特のリア「飛行バットレス」に優れたオールラウンドビジョンのおかげで「2」の座席の利便性を提供しました。

メラク2000 GT – – 2,000cc未満を変位車のためのイタリアの税率を活用するために導入されたフェラーリの新​​しいディーノV8からの競争は2.0リットルのバージョンによって、後に続く1975年のためのより強力な「SS」バージョン、の導入を促しました。

広く最高級されていない場合、現代V6sの、メラクエンジンは、滑らかでパワフルで、このような高性能エンジン用に驚くほど広い範囲に渡って、その衝動を送達することができる証明した、最高級の一つとして認識。任意の真のサラブレッドのように、メラクは、その息をのむ加速に見合っ取り扱い保有しました。 「パフォーマンスとハンドリングは、ミッドシップスポーツカーの存在意義であり、メラクの驚異的なコーナリングパワーは、その定額パンチの一致で、「モーターマガジンを観察しました。 1832は、1972年から1974年の生産運転していた元のバージョンであるこれらの唯一の630、構築された後、その日の中で最も成功したマセラティは、メラクは1983年に生産を中止しました。
提供される自動車

私たちはこの数字マッチングメラクが新しいから2つだけのプライベート、サンフランシスコのベイエリア・ベースの所有者があったことを委託者からアドバイスされました。マウンテンビュー、カリフォルニア州、その最初の既知の所有者の氏ウィリアム・ブラッドリーは、それはまだ直接イタリアのマセラティの工場から、今日を身に着けていることが非常に望ましいとめったに見られないヨーロッパ仕様クロームバンパーを、取得しました。これらの魅力的なバンパーは、この魅力的なくさび形GTの純粋なラインに何の恩恵もしなかった大いに嫌わUS “衝撃バンパー」を交換してください。

メラクの第2の既知の所有者は、コンクール規格に行わ完全なエンジンアウトの復元を持っていたサンフランシスコのフランクPepler、でした。車は元フライ黄色に名産とメラクの署名のデザイン機能と著しく提示した – アルミニウムはリアルーフ柱をバットレス飛びます。黄色は非常に微細な状態でマウスの毛のダッシュボードではオフに設定されたブラックレザーインテリア、とは対照的です。全体的に、メラクは印象的に詳細なエンジンルームを含め、全体で非常に良い例として提示します。

車の修理を依頼し、様々な領収書が含まれて、バレンシア、カリフォルニア州のSM世界との存続期間中に定期的に維持されています。エンジンアウト復元を文書化する写真も販売を伴います。

機械的に車は電気系統のす​​べてがブラウプンクトAM / FMラジオ、自動アンテナ、クロック、パワーウィンドウなど、機能することを助言し、さらに、荷送人によって優れた順序であると記載されています。今日メラクは初期型の単スポークステアリングホイールなど、そのしなやか欧州バンパーや興味深いスタイリングの詳細、との見事な見えます。さらに、車は使用および保守マニュアルだけでなく、お店のマニュアル、および修復やメンテナンス領収書の量を含むブックで提供されています。

メラクは控えめな価格で大きな価値を表す、おそらく1970年代の最も過小評価イタリアのスポーツカーの一つです。 V8ボラと6と8気筒フェラーリの競争相手によって影が薄く、メラクは完全に市場での可能性を実現するためには至っていません。現代的な競争相手、フェラーリディーノ246は、同等のメラクしかし、このデルタが任意の合理的な思想家によって正当化することはできません、で販売されているものを何倍で取引されています。メラクは、したがって、イタリアのスポーツカー愛好家のための思慮深く、洗練された選択です。例えば愛情を込めて、世話これは、我々は長年に渡って来ている最高級の一つです。特定のモデルの一例「ベストを買う」ために本当に賢明であり、ここではちょうどそれをする絶好の機会です。

1974 Maserati Merak
Coachwork by Ital Design
Chassis no. AM122US1382
2,965cc Quad-Cam V6 Engine
3 Weber Carburetors
190bhp at 6,000rpm
5-Speed Manual Transaxle
4-Wheel Independent Suspension
4-Wheel Disc Brakes

*One of only 630 original version Meraks
*Fitted with desirable European chrome bumpers
*High quality restoration to original specifications
*Only two known private owners from new
*Incredible value for a true 1970s Italian thoroughbred
The Maserati Merak

Maserati followed-up its first mid-engined supercar – the Bora – with the similar Merak.. Launched at the 1972 Paris Motor Show, the Merak was a competitor for Ferrari’s top-selling Dino 246 and used a stretched version of the Maserati-built four-cam V6 that had debuted in the Citroën SM. The French firm owned Maserati at the time, so the Merak made use of the SM’s transmission and power-operated, all-disc braking. Derived from a V8 engine designed by the great Giulio Alfieri, Maserati’s V6 was increased in capacity from the SM’s 2,675cc to 2,965cc for the Merak and developed 190bhp, enough for a top speed of 152mph. The unitary construction chassis, all-independent suspension and impeccable handling remained basically as the V8-engined Bora’s, though to reduce costs the latter’s tubular rear subframe was replaced by an extension of the all-steel monocoque. In addition, the Merak offered the convenience of ‘+2’ seating in the rear and superior all-round vision thanks to its distinctive rear ‘flying buttresses’.

Competition from Ferrari’s new Dino V8 prompted the introduction of a more powerful ‘SS’ version for 1975, followed later by a 2.0-liter version – the Merak 2000 GT – introduced to take advantage of Italy’s taxation rates for vehicles displacing less than 2,000cc.

Widely recognized as one of the finest, if not the finest, of contemporary V6s, the Merak engine proved smooth, powerful and capable of delivering its urge over a surprisingly wide range for such a high performance engine. Like any true thoroughbred, the Merak possessed handling commensurate with its breathtaking acceleration. “Performance and handling are the raison d’etre of a mid-engined sportscar, and the Merak’s astounding cornering power is a match for its straight-line punch,” observed Motor magazine. The most successful Maserati of its day, the Merak ceased production in 1983 after 1,832 had been built, only 630 of these being the original version which had a production run of 1972-1974.
The Motorcar Offered

We are advised by the consignor that this numbers-matching Merak has had only two private, San Francisco Bay Area-based owners from new. Mr. William Bradley of Mountain View, California, its first known owner, obtained the highly desirable and rarely seen European-specification chrome bumpers, which it still wears today, directly from the Maserati factory in Italy. These attractive bumpers replace the much-disliked US “impact bumpers” which did no favors to the pure lines of this attractive wedge-shaped GT.

The Merak’s second known owner was Frank Pepler of San Francisco, who had a complete engine-out restoration performed to Concours standards. The car was refinished in its original fly yellow color and presents strikingly with the Merak’s signature design feature – aluminium flying buttress rear roof pillars. The yellow is a stark contrast to its black leather interior, set off by a mouse hair dashboard in very fine condition. Overall, the Merak presents as a very good example throughout, including an impressively detailed engine bay.

The car has been serviced and maintained regularly during its lifetime with SM World of Valencia, California, with various receipts included. Photos documenting the engine-out restoration also accompany the sale.

Mechanically the car is described as being in excellent order by the consignor, who further advises that all of the electrics work, including the Blaupunkt AM/FM radio, automatic antenna, clock, and power windows. Today the Merak looks stunning with its svelte European bumpers and interesting styling details, including its early-type single spoke steering wheel. Additionally, the car is offered with books including a use and maintenance manual as well as a shop manual, and a quantity of restoration and maintenance receipts.

The Merak is perhaps one of the most underrated Italian sports cars of the 1970s, representing great value at a modest price. Overshadowed by the V8 Bora and its 6- and 8-cylinder Ferrari competitors, the Merak has yet to fully realize its potential in the market. Its contemporary competitor, the Ferrari Dino 246, trades at many times what a comparable Merak sells for, however this delta cannot be justified by any rational thinker. The Merak, therefore, is a thoughtful and sophisticated choice for the Italian sports car enthusiast. This lovingly-cared for example is one of the finest we have come across in many years. It is truly advisable to “buy the best” example of a particular model, and here is a great opportunity to do just that.

http://www.bonhams.com/auctions/20994/lot/181/

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