*

PR

1963 PORSCHE 356B RALLY CAR 487万円(SOLD)

公開日: : ポルシェ ,

image

<スポンサーリンク>

Sold for £31,050

1963ポルシェ356Bラリーカー
登録番号。 YSK 317
シャーシがありません。 211951
エンジンがありません。 806018
脚注
フェリーポルシェの作業、およびすべての時間の偉大なスポーツカーの一つが、356は彼の父が設計したフォルクスワーゲンに基づいていました。不滅の「ビートル」のように、356はリアマウント型空冷エンジンとトーションバーすべて-独立サスペンションとプラットフォーム型シャーシを採用しました。 1951年にワークスカーは、このようにラ・サルトとブランドの長く輝かしい関連を始め、ル・マン24時間レースで1,100ccクラスで最初に終えました。

ポルシェ911の到着までの国際ラリーに深刻な作品の努力をしなかったが、民間の手にある356は、特に4-カムカレラ形で、強く構築し、軽量で十分に強力であること、非常に競争力のあることが判明しました。初期の成功は、翌年1952年リエージュ・ローマ・リエージュラリーと同じデュオのヨーロッパツーリング選手権への民間参入ヘルムートPolesnkyとウォルター・シュリューターの勝利が含まれていました。そして、遅くとも1961として356が作品アシストプライベーターハンス・ウォルターヨーロッパラリー選手権をもたらすのに十分であることが判明しました。今日、これらの汎用性の高いポルシェ356 GTSが歴史的なサーキット走行やラリーでそのクラスで最も競争力のある車の一つです。

この後半、左ドライブ1962年10月に製造され、ポルシェ356Bクーペは、後継356Cモデルのディスクブレーキを有しており、コロラド、米国に新たな配信されました。 1992年車は、「上向きグラウンド」裸シェルは元のマッチング数のエンジンを使用して、ロジャー・ブレイ修復によって再構築の対象となった100bhpプラスを1,720ccと生成するためにアップレートされた(写真と完全な完全な履歴ファイルを参照してください。 )。それはそれ以来、ほとんどの時間のために、現在所有していました。ラリーの世界ではよく知られている車は、「YSK 317は「クラシックマラソン、ラリー・デ・ザルプ、ラリー・デ諸島、リエージュ・ローマ・リエージュと3つの城を含む多くのイベントに参加しています。これは、GTの燃料タンク、オイルクーラー、12ボルトの変換、期間ラリー席、フルハーネスベルト、消火器、ヘッドセット、ロールケージやGT-スタイルのプラスチックルーバーを装備しています。現在、道路のために課税、「YSK 317 ‘は、過去9年間の有名なブランドの専門家アンディプリルによって世話されており、「A1」の状態で車を維持する必要があったすべてのものが行われています。最近の主なサービスは、マクステッドページ&プリル(ファイル上の請求書)により、2013年4月に実施しました。添付書類事務は、前述の復元レコード、雑貨、サービスの請求書、期限切れのMOTSの量、英国V5の登録文書、現在のMOT証明書、FIA燃料タンク証明書(2005年)とFIVAのIDカードで構成されています。

1963 Porsche 356B Rally Car
Registration no. YSK 317
Chassis no. 211951
Engine no. 806018
FOOTNOTES
The work of Ferry Porsche, and one of the all-time great sportscars, the 356 was based on the Volkswagen designed by his father. Like the immortal ‘Beetle’, the 356 employed a platform-type chassis with rear-mounted air-cooled engine and torsion bar all-independent suspension. In 1951 a works car finished first in the 1,100cc class at the Le Mans 24-Hour Race, thus beginning the marque’s long and illustrious association with La Sarthe.

Although Porsche did not make a serious works effort in international rallying until the arrival of the 911, the 356 in private hands proved very competitive, being strongly constructed, light in weight and adequately powerful, especially in four-cam Carrera form. Early successes included private entrants Helmut Polesnky and Walter Schluter’s victory in the 1952 Liège-Rome-Liège Rally and the same duo’s European Touring Championship the following year. And as late as 1961 the 356 proved good enough to bring works-assisted privateer Hans Walter the European Rally Championship. Today these versatile Porsche 356 GTs are among the most competitive cars in their class in historic circuit racing and rallying.

Manufactured in October 1962, this late, left-hand drive Porsche 356B coupé has the successor 356C model’s disc brakes and was delivered new to Colorado, USA. In 1992 the car was the subject of a ‘ground upwards’ bare shell rebuild by Roger Bray Restorations using the original matching-number engine, which has been up-rated to 1,720cc and produces 100bhp-plus (see full history file complete with photographs). It has been in the current ownership for most of the time since then. A well-known car in the rally world, ‘YSK 317’ has participated in many events including the Classic Marathon, Rallye des Alpes, Rallye des Isles, Liège-Rome-Liège and Three Castles. It is equipped with a GT fuel tank, oil cooler, 12-volt conversion, period rally seats, full harness belts, fire extinguisher, head sets, roll cage and GT-style louvred grille. Currently taxed for the road, ‘YSK 317’ has been looked after by renowned marque specialist Andy Prill for the past nine years and everything that has needed to keep the car in ‘A1’ condition has been done. The most recent major service was carried out in April 2013 by Maxted Page & Prill (invoice on file). Accompanying paperwork consists of the aforementioned restoration records, sundry service invoices, a quantity of expired MoTs, UK V5 registration document, current MoT certificate, FIA fuel tank certificate (2005) and FIVA identity card.

http://www.bonhams.com/auctions/20929/lot/357/

関連記事

ポルシェ 356 コンバーチブル 2464万円

車両価格:€189,900 Category Cabrio/Roadster

記事を読む

Porsche 924-005 GTP ¥ASK

車両価格:ASK Werksprototyp, vollrestauriert, M

記事を読む

2005 Porsche Carrera GT Coupé 8490万円(SOLD)

Sold for €644,000 単なる9の一つは、ベルギーに新しい配信しました

記事を読む

Porsche Boxster Race Car For Sale 239万円

車両価格:£12,995 3成功した年はクラスBでレース後、それは、私たちは私たち

記事を読む

Porsche 944 S2 Race car 176万円

車両価格:£9,995 Description: We are selling our

記事を読む

1981 Porsche 924 Carrera GT 850万円

Sold for (£): 46,000 Porsche wanted to ente

記事を読む

【グループC】PORSCHE 962 GROUP C  ¥ASK

車両価格:ASK 2つだけのチームSchuppen1991ポルシェ962のは、フルカー

記事を読む

1980 Porsche 935 K3 ¥SOLD

車両価格:SOLD Condition: Used Clear Title Tr

記事を読む

1997 Porsche 911 993 Targa – Manual 913万円

Sold for (£): 49,450 When the 993 was first

記事を読む

2007/14 ポルシェ Caymen レーシングカー For Sale (13 Total Hours) 現在価格:400万円

現在価格:$33,544 2014 S.E.Division GTSU NASAチャン

記事を読む

PR

    • 6現在オンライン中の人数:
PAGE TOP ↑
リンク