*

PR

1963 PORSCHE 356B RALLY CAR 487万円(SOLD)

公開日: : ポルシェ ,

image

Sold for £31,050

1963ポルシェ356Bラリーカー
登録番号。 YSK 317
シャーシがありません。 211951
エンジンがありません。 806018
脚注
フェリーポルシェの作業、およびすべての時間の偉大なスポーツカーの一つが、356は彼の父が設計したフォルクスワーゲンに基づいていました。不滅の「ビートル」のように、356はリアマウント型空冷エンジンとトーションバーすべて-独立サスペンションとプラットフォーム型シャーシを採用しました。 1951年にワークスカーは、このようにラ・サルトとブランドの長く輝かしい関連を始め、ル・マン24時間レースで1,100ccクラスで最初に終えました。

ポルシェ911の到着までの国際ラリーに深刻な作品の努力をしなかったが、民間の手にある356は、特に4-カムカレラ形で、強く構築し、軽量で十分に強力であること、非常に競争力のあることが判明しました。初期の成功は、翌年1952年リエージュ・ローマ・リエージュラリーと同じデュオのヨーロッパツーリング選手権への民間参入ヘルムートPolesnkyとウォルター・シュリューターの勝利が含まれていました。そして、遅くとも1961として356が作品アシストプライベーターハンス・ウォルターヨーロッパラリー選手権をもたらすのに十分であることが判明しました。今日、これらの汎用性の高いポルシェ356 GTSが歴史的なサーキット走行やラリーでそのクラスで最も競争力のある車の一つです。

この後半、左ドライブ1962年10月に製造され、ポルシェ356Bクーペは、後継356Cモデルのディスクブレーキを有しており、コロラド、米国に新たな配信されました。 1992年車は、「上向きグラウンド」裸シェルは元のマッチング数のエンジンを使用して、ロジャー・ブレイ修復によって再構築の対象となった100bhpプラスを1,720ccと生成するためにアップレートされた(写真と完全な完全な履歴ファイルを参照してください。 )。それはそれ以来、ほとんどの時間のために、現在所有していました。ラリーの世界ではよく知られている車は、「YSK 317は「クラシックマラソン、ラリー・デ・ザルプ、ラリー・デ諸島、リエージュ・ローマ・リエージュと3つの城を含む多くのイベントに参加しています。これは、GTの燃料タンク、オイルクーラー、12ボルトの変換、期間ラリー席、フルハーネスベルト、消火器、ヘッドセット、ロールケージやGT-スタイルのプラスチックルーバーを装備しています。現在、道路のために課税、「YSK 317 ‘は、過去9年間の有名なブランドの専門家アンディプリルによって世話されており、「A1」の状態で車を維持する必要があったすべてのものが行われています。最近の主なサービスは、マクステッドページ&プリル(ファイル上の請求書)により、2013年4月に実施しました。添付書類事務は、前述の復元レコード、雑貨、サービスの請求書、期限切れのMOTSの量、英国V5の登録文書、現在のMOT証明書、FIA燃料タンク証明書(2005年)とFIVAのIDカードで構成されています。

1963 Porsche 356B Rally Car
Registration no. YSK 317
Chassis no. 211951
Engine no. 806018
FOOTNOTES
The work of Ferry Porsche, and one of the all-time great sportscars, the 356 was based on the Volkswagen designed by his father. Like the immortal ‘Beetle’, the 356 employed a platform-type chassis with rear-mounted air-cooled engine and torsion bar all-independent suspension. In 1951 a works car finished first in the 1,100cc class at the Le Mans 24-Hour Race, thus beginning the marque’s long and illustrious association with La Sarthe.

Although Porsche did not make a serious works effort in international rallying until the arrival of the 911, the 356 in private hands proved very competitive, being strongly constructed, light in weight and adequately powerful, especially in four-cam Carrera form. Early successes included private entrants Helmut Polesnky and Walter Schluter’s victory in the 1952 Liège-Rome-Liège Rally and the same duo’s European Touring Championship the following year. And as late as 1961 the 356 proved good enough to bring works-assisted privateer Hans Walter the European Rally Championship. Today these versatile Porsche 356 GTs are among the most competitive cars in their class in historic circuit racing and rallying.

Manufactured in October 1962, this late, left-hand drive Porsche 356B coupé has the successor 356C model’s disc brakes and was delivered new to Colorado, USA. In 1992 the car was the subject of a ‘ground upwards’ bare shell rebuild by Roger Bray Restorations using the original matching-number engine, which has been up-rated to 1,720cc and produces 100bhp-plus (see full history file complete with photographs). It has been in the current ownership for most of the time since then. A well-known car in the rally world, ‘YSK 317′ has participated in many events including the Classic Marathon, Rallye des Alpes, Rallye des Isles, Liège-Rome-Liège and Three Castles. It is equipped with a GT fuel tank, oil cooler, 12-volt conversion, period rally seats, full harness belts, fire extinguisher, head sets, roll cage and GT-style louvred grille. Currently taxed for the road, ‘YSK 317′ has been looked after by renowned marque specialist Andy Prill for the past nine years and everything that has needed to keep the car in ‘A1′ condition has been done. The most recent major service was carried out in April 2013 by Maxted Page & Prill (invoice on file). Accompanying paperwork consists of the aforementioned restoration records, sundry service invoices, a quantity of expired MoTs, UK V5 registration document, current MoT certificate, FIA fuel tank certificate (2005) and FIVA identity card.

http://www.bonhams.com/auctions/20929/lot/357/

関連記事

924_GTR_(Rennwagen)_7

Porsche 924 GTR ¥ASK

車両価格:ASK Das ex Al Holbert Fahrzeug kam in

記事を読む

1989 ポルシェ 930 ターボ 最終 5速

1989 ポルシェ 930 ターボ 最終 5速 1580万円

車両価格:1580万円 ブラック/黒レザー 走行33,000km 5MT 稀少モデル

記事を読む

RUF CTR3 Clubsport – VAT Qualifying

RUF CTR3 Clubsport ¥ASK

車両価格:ASK 1200km From New Left Hand Drive Al

記事を読む

1981 Porsche 924  Carrera GT

1981 Porsche 924 Carrera GT 406万円

Sold for (£): 22,080 Porsche wanted to ente

記事を読む

image

1972 PORSCHE 911S 2.4-LITRE TARGA 1154万円(SOLD)

Sold for €94,300 EUの配信と単なる989例の一つ 1972ポルシェ

記事を読む

used-1980-porsche-935-k3-9423-10862588-1-640

1980 Porsche 935 K3 ¥SOLD

車両価格:SOLD Condition: Used Clear Title Tr

記事を読む

【ヤフオク】911 930改 GT2仕様

【ヤフオク】911 930改 GT2仕様 

81年式 911SC GT2仕様 外装・内装はRAUH-Weltの中井さんの製作車両です!

記事を読む

ポルシェ カレラGT

ポルシェ カレラGT ¥ASK

車両価格:ASK Motor: 10 Cylinders Disp

記事を読む

Porsche Carrera GT red

Porsche Carrera GT ¥ASK

車両価格:ASK ドイツ車! 上の形! Duitse wagen! Topc

記事を読む

AZ16_r132_001

1974 Porsche 911 Carrera Coupe

175馬力、2687のcc SOHCの水平空冷ボッシュKジェトロニック燃料噴射、5速マ

記事を読む

PR

    • 3現在オンライン中の人数:
PAGE TOP ↑
リンク