*

PR

1974 ALPINE A110 COUPÉ 569万円(SOLD)

公開日: : アルピーヌ ,

image

<スポンサーリンク>

Sold for £36,800

1974アルパインA110クーペ
登録番号。 MBW 760N
シャーシがありません。 BA-0664
エンジンがありません。 K-06538

*アイコニックフランスのスポーツカー
*内蔵、スペインで新しい配信
*長期スペイン語所有権
*規則ラリーのための準備
脚注
戦後フランスのモータースポーツにおける偉大な名前の一つ、アルパインはミルでそのクラスを獲得した人気の小さなルノー4CVの競争バージョンを、開発することによって、1950年代初頭に始まったディエップgaragisteの息子、ジャンRedele、の発案によるものでしたミリアは3年連続します。

ルノー4CVはギアと合理化glassfibreクーペのボディワークを実行しているA106 – – 7月1955ルノー4CVベースのマシンがで最高潮に達するスポーツカーの範囲のための傾向を設定し、この747ccに国営ルノーに提示されたこのことから、彼は最初のアルパインを開発しました1990年代半ばのA610。 Glassfibre体および後部に取り付けられた生産エンジンは、40年のための共通のテーマのままでした。新しいドフィネエンジンと1956年に定格まで、A106はまた、1956年ミッレミリアでクラス優勝パフォーマンスで、同社の競争遺産を確立しました。

1958によってRedeleは、洗練された筒状のスチール製シャーシを使用していた、そして1961年に彼は、筒状のバックボーンフレーム、ダブルウィッシュボーンフロントサスペンションとリアでのルノー・ドーフィンスイング車軸セットアップを特色にしたA108 Berlinetteツール・ド・フランスを導入しました。ルノーの電源ユニットのさまざまな方法を使って、ラリーカー – と、多くの場合、他社の追随を許さない – それは、強力に開発されました。

1963年についてはアルパインは生産のゼンマイになったA110 Berlinetteを、開始しました。さらに多くの排他的でありながら、1962年から1977年まで生産さ、このカリスマ的なスポーツ2シーターは、パフォーマンスのためのポルシェ911を匹敵:手作りアルパイン1960年代後半/ 1970年代初頭にのみ10週の割合で工場を去りました。アルパインはまた、ブラジル、ブルガリア、メキシコ、スペイン、ルノーの子会社によって組み立てました。

その後方に重量の偏りはラリーのためのA110優れたコーナリング特性を与えました。 1969 A110sはクーペデザルプに第一、第二、第三を終え、モンテカルロ・ラリーで3位となりましたで。翌年、アルパインは再びモンテに第三来て、アクロポリスやツール・ド・コルスラリーを獲得しました。アルパインドライバージャン・クロード・Andruetは、ヨーロッパラリーチャンピオンになりました。 1971年のmarqueの対戦成績は、彼らがその公式競技の翼として任命された程度にルノーにアルプスを慕わしていました。より多くの成功は2モンテカルロラリーの勝利となりますための最初の世界ラリー選手権を含め、1971年、’72と’73に続きます。

このスペイン語の内蔵1.3リットルのA110は、最初に、まだ(ファイル上のドキュメントを参照してください)​​2005年にそれを所有しているように見える1マニュアルフェルナンデスにマドリードで1974年8月に登録されました。工場出荷時の記録によると、車はもともと緑色に終了しました。 2006年に販売されていると考えられ、Iresa、よく歴史的な車の製造および販売のためにスペインで知られている会社によって「規則ラリー」の車に変換されます。 2007年にアルパインは、それが今日着ている作品「ツール・ド・コルス」のカラーリングで輝くスペインの規則ラリーに登場しました。

2009年12月に車が英国(走行距離計の読み96880キロ)にし、2013年2月に輸入された(97055キロで)現在のベンダーによって購入されました。そこに£43​​00を合計輸入以来行わ作品のファイルに法案があり、車はまた、2016年注目すべきアップグレードはフルブレーキサーボ、キセノンヘッドライト、追加のスポットライト(×4)、ラリーシートを含み、4月にV5C文書とMOTが付属していますハーネス、より広い(ラリー)ホイールとタイヤ、油圧ハンドブレーキ、消火器、マップライト、木材リムステアリングホイール、および電子点火。オリジナルシート、ステアリングホイール、車輪/タイヤ、および外部のトリムのいくつかのアイテムが販売に含まれている間、エンジンとギアボックスは、標準仕様にしています。

 

 

1974 Alpine A110 Coupé
Registration no. MBW 760N
Chassis no. BA-0664
Engine no. K-06538

*Iconic French sports car
*Built and delivered new in Spain
*Long-term Spanish ownership
*Prepared for regularity rallies
FOOTNOTES
One of the great names in post-war French motor sport, Alpine was the brainchild of Dieppe garagiste’s son, Jean Redele, who began in the early 1950s by developing a competition version of the popular little Renault 4CV, which won its class in the Mille Miglia three years running.

From this he developed the first Alpine – the A106 with Renault 4CV running gear and streamlined glassfibre coupé bodywork – which was presented to Régie Renault in July 1955. This 747cc Renault 4CV-based machine set the trend for a range of sports cars culminating in the A610 of the mid-1990s. Glassfibre bodies and rear-mounted production engines remained a common theme for 40 years. Up-rated in 1956 with the new Dauphine engine, the A106 also established the company’s competition heritage with a class-winning performance in the 1956 Mille Miglia.

By 1958 Redele was using a sophisticated tubular steel chassis, and in 1961 he introduced the A108 Berlinette Tour de France which featured a tubular backbone frame, double wishbone front suspension and a Renault Dauphine swing-axle set-up at the rear. It was developed into a potent – and often unbeatable – rally car, using a variety of Renault power units.

For 1963 Alpine launched the A110 Berlinette, which became the mainspring of production. Produced from 1962 through to 1977, this charismatic sports two-seater rivalled the Porsche 911 for performance while being even more exclusive: the hand-built Alpines left the factory at the rate of only 10 per week in the late 1960s/early 1970s. Alpines were also assembled by Renault’s subsidiaries in Brazil, Bulgaria, Mexico and Spain.

Its rearward weight bias gave the A110 outstanding cornering characteristics for rallying. In 1969 A110s finished 1st, 2nd, 3rd in the Coupe des Alpes and came 3rd in the Monte Carlo Rally. The following year, Alpines again came 3rd in the Monte and won the Acropolis and Tour de Corse rallies. Alpine driver Jean-Claude Andruet became European Rally Champion. By 1971 the marque’s competition record had endeared Alpine to Renault to such an extent that they were appointed as its official competition wing. More successes followed in 1971, ’72 and ’73, including two Monte Carlo Rally victories and the first World Rally Championship for Makes.

This Spanish-built 1.3-litre A110 was first registered in August 1974 in Madrid to one Manual Fernandez, who appears to have still owned it in 2005 (see document on file). According to factory records, the car was originally finished in green. It is believed to have been sold in 2006 and converted into a ‘regularity rally’ car by Iresa, a company well known in Spain for the preparation and sale of historic cars. In 2007 the Alpine appeared on a Spanish regularity rally resplendent in the works ‘Tour de Corse’ livery it wears today.

In December 2009 the car was imported into the UK (odometer reading 96,880 kilometres) and in February 2013 (at 97,055 kilometres) was purchased by the current vendor. There are bills on file for works carried out since importation totalling £4,300, and the car also comes with a V5C document and MoT to April 2016. Noteworthy upgrades include a brake servo, xenon headlights, additional spotlights (x4), rally seats, full harnesses, wider (rally) wheels and tyres, hydraulic handbrake, fire extinguisher, map lights, wood-rim steering wheel, and electronic ignition. The engine and gearbox are to standard specification, while the original seats, steering wheel, road wheels/tyres, and some items of external trim are included in the sale.

http://www.bonhams.com/auctions/23589/lot/51/

関連記事

Renault Alpine A110 1600S 329万円

車両価格:€25,000   アルパインは、正式に(イタリアを含む)

記事を読む

Alpine GTA V6 Turbo Le Mans – 1992 616万円

車両価格:€47,000 Rallykører og bilforhandler Je

記事を読む

Renault Alpine A110 1800 Gruppe 4 ¥ASK

車両価格:ASK ルノーアルピナA110、1800グループ4 1974年スペイン

記事を読む

Renault – Alpine A310 V6 ¥ASK

車両価格:ASK Car in very good condition, running

記事を読む

1971 ALPINE A110 1600S COUPÉ 990万円~1500万円

予想価格:€80,000 - 120,000 1971アルパインA110 1600年代

記事を読む

1964 Alpine / Dinalpin A110 Berlinetta 2000 680万円

Sold for (£): 36,800 The Alpine A110, also

記事を読む

1973 Renault-Alpine A110 665万円

Sold for (£): 36,404 In the early 1950s, Fr

記事を読む

【ヤフオク】アルピーヌ A110 1971 FASA (Spanish)1300

非常に綺麗なfasa1300です。 また、エンジンの調子も良く、整備状態にも問題ないと

記事を読む

Alpine A110 1600S, 1973 ¥ASK

車両価格:ASK This original Dieppe made car was

記事を読む

【ヤフオク】Alpine A110 1300VC 白 現在価格:700万円

非常に綺麗なA110です。 アルピーヌの有名なショップで国内のFASAでもかなり状態の良い

記事を読む

PR

    • 4現在オンライン中の人数:
PAGE TOP ↑
リンク