*

PR

1994 FERRARI 512 TR COUPÉ 1755万円(SOLD)

公開日: : フェラーリ ,

image

<スポンサーリンク>

Sold for £113,500

1994フェラーリ512 TRクーペ
ピニンファリーナによって自動車の車体
登録番号。 L682 MEP
シャーシがありません。 ZFFLA40S000097656

*スイスに新しい配信
* 18966キロを記録
*最近(2016年2月)にサービス
*英国に登録
脚注
1992年に導入され、512 TRは、フェラーリのセンセーショナルテスタロッサスーパーカーの最終的な開発の1つでした。フェラーリのフラッグシップモデル、テスタロッサは、それが1984年A ‘次世代’ベルリネッタボクサーに到着したとき、テスタロッサは、その前身の船体中央部に取り付けられ、5.0リットル、フラット12エンジンを保持したイタリアの会社の過去から有名な名前を復活させました。後者は現在、4バルブシリンダーヘッドの6,300rpmの礼儀で380bhpに上昇させ、最大電力出力を誇ります。電力増加にもかかわらず、平滑性、ドライバビリティが向上した、優れたトップギアの柔軟性を持つ車は毎時290キロの最高速度に同盟します。

コピーされた – – スタイリングデバイスの存在のためのランボルギーニのカウンタックをRivalling、ピニンファリーナがデザインしテスタロッサは鰓スラットは、その側面に取り付けられたラジエーター現代の最も即座に認識の一つであるに空気を供給し、見事に成功しました。 512BBより大きい車 – 幅の増加は、より広いタイヤを収容するのに必要である – テスタロッサは、その優雅なボディは余分なスポイラーおよび他のそのようなデバイスが存在しないために注目すべきであること、抗力係数の低いハイダウンフォースを組み合わせるのトリックを管理していました。アルミの生産フェラーリ、のために幾分異常、ビーイング – そのスチールドアや屋根除外 – 512BB以上のサイズの増大にもかかわらず、テスタロッサはその前身、本体よりも軽量でした。設備の整ったキャビンの高級タッチは、ステアリングホイールと豊富な革を傾け、エアコン、電気的に調節可能な座席が含まれていました。

そのライバルのいくつかとは違って、テスタロッサは、その優れたパフォーマンスと見事な外観に同盟、要因は、瞬時に貢献し、需要の高いレベルを維持し、光のコントロールを保有し、ドライブするのは比較的容易でした。 1992年にオリジナル・テスタロッサはタップで428bhpに付属の更新512 TRのバージョン、によって成功した、簡単に毎時300キロを超える可能性があります。ピニンファリーナは、TRのフロントエンドの変身を与え、新人も改善アンダーボディ空力と18 “径ホイールをあげました。生産は1994年に停止したときに2280 512のTRの合計が行われていました。

この美しいフェラーリ512 TR氏クーンヴェルナーにスイスでフェラーリのディーラーSportageでグレーバーによって新しい販売された、新しいからわずか3民間の所有者がありました。フェラーリメインディーラーが、その後、同じフェラーリの専門家によって2005年までのサービスには、24サービスページや領収書などのサービス履歴の最も実質的ファイルが付属しています。最新のサービスやヘルスチェックは2016年2月にStratstoneフェラーリでわずか500キロ後に行われた一方で、最後カムベルトサービスはフェラーリの専門家によって18521キロで、2014年に行われた(£8,000の同等の領収書を参照してください)​​。

£30,000人以上、合計前の所有者のサービスの領収書は履歴ファイルであり、メンテナンスに彼の良心的なアプローチを証言します。 2016年にはベンダーによってインポート、車はまた、革の財布、サービスブック、ツールキット、適合のフェラーリEU証明書が付属しており、MOT 11月2016年にA NOVAの証明書が発行され、フェラーリは、英国登録されています。ベージュレザーインテリアとロッソ・コルサの古典的な色の組み合わせに仕上がって、この未復元と真っ白512 TRはフェラーリ愛好家のための最も魅力的な提案です。
売り場の告知

 

1994 Ferrari 512 TR Coupé
Coachwork by Pininfarina
Registration no. L682 MEP
Chassis no. ZFFLA40S000097656

*Delivered new to Switzerland
*18,966 kilometres recorded
*Recently serviced (February 2016)
*Registered in the UK
FOOTNOTES
Introduced in 1992, the 512 TR was one of the final developments of Ferrari’s sensational Testarossa supercar. Ferrari’s flagship model, the Testarossa revived a famous name from the Italian company’s past when it arrived in 1984. A ‘next generation’ Berlinetta Boxer, the Testarossa retained its predecessor’s amidships-mounted, 5.0-litre, flat-12 engine; the latter now boasting a maximum power output raised to 380bhp at 6,300rpm courtesy of four-valve cylinder heads. Despite the power increase, smoothness and driveability were enhanced, the car possessing excellent top gear flexibility allied to a maximum speed of 290km/h.

Rivalling Lamborghini’s Countach for presence, the Pininfarina-designed Testarossa succeeded brilliantly, the gill slats feeding air to its side-mounted radiators being one of the modern era’s most instantly recognisable – and copied – styling devices. A larger car than the 512BB – the increase in width being necessary to accommodate wider tyres – the Testarossa managed the trick of combining high downforce with a low coefficient of drag, its graceful body being notable for the absence of extraneous spoilers and other such devices. Despite the increase in size over the 512BB, the Testarossa was lighter than its predecessor, the body – its steel doors and roof excepted – being, somewhat unusually for a production Ferrari, of aluminium. Luxury touches in the well-equipped cabin included air conditioning, electrically adjustable seats, tilting steering wheel and plentiful leather.

Unlike some of its rivals, the Testarossa possessed light controls and was relatively easy to drive, factors which, allied to its outstanding performance and stunning looks, contributed to an instant and sustained high level of demand. In 1992 the original Testarossa was succeeded by the updated 512 TR version, which came with 428bhp on tap and could easily exceed 300km/h. Pininfarina gave the TR a front-end makeover and the newcomer also gained improved under-body aerodynamics and 18” diameter wheels. A total of 2,280 512 TRs had been made when production ceased in 1994.

This beautiful Ferrari 512 TR was sold new by Ferrari dealer Sportage Graber in Switzerland to Mr Kuhn Werner and has had only three private owners from new. Serviced up to 2005 by a Ferrari main dealer and subsequently by the same Ferrari specialist, it comes with a most substantial file of service history including 24 service pages and receipts. The last cam belt service was undertaken in 2014 at 18,521 kilometres by a Ferrari specialist (see receipt for the equivalent of £8,000) while the latest service and health check was carried out a mere 500 kilometres later at Stratstone Ferrari in February 2016.

The previous owner’s service receipts totalling over £30,000 are with the history file and testify to his conscientious approach to maintenance. Imported by the vendor in 2016, the car also comes with its leather wallet, service books, tool kit, Ferrari EU Certificate of Conformity, and MoT to November 2016. A NOVA certificate has been issued and the Ferrari is UK-registered. Finished in the classic colour combination of Rosso Corsa with beige leather interior, this un-restored and immaculate 512 TR is a most attractive proposal for the Ferrari aficionado.
SALEROOM NOTICES

http://www.bonhams.com/auctions/23589/lot/52/

関連記事

1999 Ferrari 355 F1 Spider ‘Serie Fiorano’ 1212万円

車両価格:$99,995 San Francisco Sports Cars offe

記事を読む

1966 Ferrari 330 GT 2+2 Series II by Pininfarina 3149万円(SOLD)

Sold for €246.400 300馬力、3ウェバー40 DCZ / 6キ

記事を読む

Ferrari 308 GTB Gr. IV Rally Auto

レーシングカー 内部番号:ferr308_mart EZ:03/1980 SOLD

記事を読む

2006 FERRARI F430 GT2 ¥ASK

このフェラーリF430 GT2は、巨大なレースの歴史があり、中にレースしました。 - 20

記事を読む

1967 Ferrari 275 GTB/4 1億2257万円(SOLD)

Sold for $990,000 Fresh from the 2006 Plat

記事を読む

Ferrari 328 GTB 

スポーツカー/クーペ 内部番号:ferr_328gtbr 25600キロ、199キロワッ

記事を読む

1994 フェラーリ 512TR 1780万円

車両価格:1780万円 レッド/黒レザー 走行53,000km ディーラー車 点検・整

記事を読む

2003 Ferrari Enzo 1億4851万円(SOLD)

Sold for £952,000 ボッシュモトロニックエンジンマネジメントと電

記事を読む

1970 Ferrari 365 GTB/4 Daytona Spyder 1億565万円

車両価格:$850,000   This particular Fer

記事を読む

1971 Ferrari 365 GTS/4 Daytona Spyder  4億2057万円

Sold for (£): 2,277,000 Designed by Pininfa

記事を読む

PR

    • 5現在オンライン中の人数:
PAGE TOP ↑
リンク