*

PR

Porsche 962-200 ¥ASK

公開日: : GTP, ポルシェ , ,

699x436_crop 699x436_crop1

<スポンサーリンク>

車両価格:ASK

PORSCHE 962 – 200  The 1988 & 89 Derek Bell/Tiff Needell/James Weaver RLR lead team car.

Richard Lloyd and his team were first to go in their own direction with a Porsche, with the hugely successful bespoke, and unique to the team, Nigel Stroud designed honeycomb chassis.

The first 962 example, of 5 ultimately built, was the Porsche that looked to take the 1987 world championship battle to the dominant Jaguar XJR 8, with a win at the Norisring.

A new car was built for the 1988 season – 962 – 200 – for Derek Bell to lead the world championship assault for the RLR team. 4th overall at the season opener at Jerez, with James Weaver, was a great start to the season. There was 7th place at the Nurburgring 1,000 km, with David Hobbs and Martin Donnelly, who also recorded the fastest lap at Spa. A podium at the Tampa world challenge rounded off the 1988 season, with Price Cobb joining the team.

For 1989, there was CABIN sponsorship, with a 2nd place at the Super Cup round at Silverstone, 5th at Dijon and the final round in Mexico saw a 4th place finish, after an early lead. For 1990, the team switched to a newly built car – 201 – to contest the world championship, and 200 was sent to and competed in Japan.

Owned by Nick Mason from it’s days within the RLR team, it was sold in 1998 to Murray Smith, and enjoyed success in the HSR historic series, before returning to our collection in the UK in 2003. Prepared and run in the Group C series in Europe, 962 – 200 recorded a significant win at the 25th anniversary race at the Silverstone Classic, with Richard Lloyd and the team there to celebrate on the podium. A further win and Brands Hatch confirms this to still be a potentially dominant 962 in the series, that also boasts an excellent period history and fabulous driver line up. Recently stripped and refinished in it’s 1989 Cabin Le Mans livery, this car once again looks outstanding.

ポルシェ962 – 1988200&89デレック·ベル/ティフ·ニーデル/ジェームズ·ウィーバーRLRリードチームの車。

リチャード·ロイドと彼のチームは、チームに大成功オーダーメイドで、ポルシェと自分の方向に行く最初の、そしてユニークだった、ナイジェルストラウドはハニカムシャーシを設計しました。

最初の962の例では、5は最終的に構築されたの、ノリスリンクでの勝利と支配的なジャガーXJR8に1987年の世界選手権の戦いを、取るに見えたポルシェでした。

新しい車は、1988年シーズンのために建てられた – 200 – – 962デレック·ベルは、RLRチームの世界選手権の攻撃をリードする。ヘレスでのシーズン開幕戦では全体で4番目には、ジェームズ·ウィーバーで、シーズンの素晴らしいスタートだった。 7位は、スパでの最速ラップを記録したデビッド·ホッブズとマーティン·ドネリー、で、ニュルブルクリンク千キロにありました。タンパの世界挑戦での表彰台は価格コブがチームに参加し、1988年シーズンを四捨五入。

1989年については、早期にリードした後、4位フィニッシュを見たスーパーカップのシルバーストーンでのラウンド、5日ディジョンで、メキシコの最終戦で2位で、キャビンのスポンサーがあった。世界選手権を争うために、そして200がに送信され、日本で競合させた – 201 – 1990年のために、チームが新たに構築された車に切り替えました。

RLRチーム以内の日からニック·メイソンが所有、それはマレー·スミスに1998年に売却された、とにグループC系列で2003年準備し、実行に英国で私たちのコレクションに戻る前に、HSR歴史的シリーズの成功を楽しんだヨーロッパでは、962から200には、表彰台に祝うためにリチャード·ロイドとそこにチームと、シルバーストーン·クラシックでの25周年記念レースで重要な勝利を記録した。さらに勝つとブランズハッチが、これはまだ、優れた期間の歴史と素晴らしいドライバーラインナップを誇るシリーズ、962潜在的に支配的であることが確認される。最近、ストリッピングし、それだ1989キャビンルマンカラーリングで、この車は再び卓越したに見え再仕上げ。

http://www.historicporsche.com/pages/porsche-962-200

ポルシェ・956のIMSA-GTP仕様車。

FIA-グループCとIMSA-GTPの車両規定は似ていたが、安全性に関する考え方が異なっており、グループC用の956はIMSA-GTPのフットボックス・レギュレーション(ドライバーのつま先がフロント車軸より後ろになくてはならない)を満たしていなかった。このためIMSA-GTPの規定に合わせて956の軸距を120mm長い2,770mmに伸長し、そのスペースをキャビンに当て、フロント・バルクヘッドやサスペンション取付位置を再設計した。

エンジンは、IMSA-GTPのレギュレーションに合わせてSOHC2バルブ、シングルターボエンジンで、デビュー当初は排気量2.87Lの962/70型を搭載していたが、1985年からは3.16Lに排気路用を拡大した962/71型が、1987年には排気量3.0Lの962/72型をそれぞれ供給した。製作台数はワークススペックが1台、カスタマースペックがモノコック製作数ベースで17台である。

 

後ろにずらっと並ぶマシンが気になる。

関連記事

PORSCHE GT3 RS 991 ¥ASK

車両価格:ASK PORSCHE GT3 RS 991 YEAR :

記事を読む

ポルシェ 997 GT3 RS 4.0 ¥ASK

車両価格:ASK Category Coupe Make Por

記事を読む

ポルシェ 356 コンバーチブル 2464万円

車両価格:€189,900 Category Cabrio/Roadster

記事を読む

2015 Porsche 918 Spyder

予想価格:$1,300,000 - $1,600,000 887合計馬力(608

記事を読む

1973 Porsche 911 2.4 S Targa 3611万円

Sold for (£): 195,500 In the early seventie

記事を読む

1989 Porsche 911 930 Turbo 1699万円

Sold for (£): 92,000 The Porsche 930 Turbo

記事を読む

【ヤフオク】2008年式997GT3ポルシェカップカー 機関良好

  2008年式ポルシェカップカーを売却します。 フォーミュラーにチ

記事を読む

【ヤフオク】1998 世界限定180台 Porsche 911 Turbo S GT2 エンジン搭載車両

超レア物 1998年式 最終型 Porsche 911 Turbo S

記事を読む

Porsche 968 Turbo S 1601万円

車両価格:€119,000 Originalfahrzeug, einer von

記事を読む

PORSCHE Carrera GT (Cabriolet) 1億4351万円

車両価格:1'100'000スイスフラン Fahrzeugdaten Inver

記事を読む

PR

    • 2現在オンライン中の人数:
PAGE TOP ↑
リンク