*

PR

The “Italian Job” Miura ¥ASK

Lamborghini Miura for sale IMG_4962

<スポンサーリンク>

工場オリジナルの1968ランボルギーニミウラP400、車台番号3586は、完全に元のペレビアンコレザーインテリアとARANCIO三浦(みうらオレンジ)に仕上がっています。 1968年7月2日に配信し、新しいからわずか5所有者のために完成しました。この見事な車は、優れた(柔軟性に劣る)厚さ1mmシャーシと「セカンドシリーズ」P400です。これは、19000キロを記録し、ショーの状態にあるしています。

これは素晴らしく、オリジナル、保存車です。新しいエンジンブロックは、(ヘアラインクラックに起因する)2011年に取り付けました。オリジナルのマッチングナンバーブロックは、車が付属しています。また、同時にコンクール標準塗装の更新を受けたが、他​​のすべての点タイムワープ原始元です。

この見事な三浦、1968年に建てられた3つだけの「ARANCIO三浦」車の一つ、と白のレザーインテリアとの一方のみが、今1969年の映画、「イタリアの仕事の象徴的なオープニングで使用される実際の車であることが認められています”。それは、3日間の撮影のためにイタリアに渡すグラン・サン・ベルナルドに工場出荷時のクライアントマネージャエンツォMoruzziによって駆動工場に戻り、1968年7月2日にランボルギーニのディーラーザーニに派遣されました。

車とその回復の物語はオクタン誌の2015年5月版で紹介されました。これは、最初の公開外観は、ロンドンのクラシックカーショーであったのです。ショーの停止表示を設定するUKTurtablesに感謝します。

ほぼ間違いなく、最も有名なランボルギーニはこれまでに作った、そして世界で最も権威のある「保存クラス」への重大な潜在的な参入者は、イベントをコンクール。

 

Factory original 1968 Lamborghini Miura P400, chassis number 3586, finished in Arancio Miura (Miura Orange) with a fully original Pelle Bianco leather interior. Completed for delivery on 2nd July 1968 and just 5 owners from new. This stunning car is a “Second Series” P400 with the superior (less flexible) 1mm thick chassis. It has recorded 19,000km and is in show condition.

This is a fantastically original and preserved car. A new engine block was fitted in 2011 (due to a hairline crack); the original matching-numbers block comes with the car. It also received a concours-standard paintwork refresh at the same time, but is in all other respects time-warp pristine original.

This stunning Miura, one of only three “Arancio Miura” cars built in 1968, and the only one with a white leather interior, is now acknowledged to be the actual car used in the iconic opening sequence of the 1969 movie, “The Italian Job”. It was driven by factory client manager Enzo Moruzzi to the Gran San Bernardo pass in Italy for 3 days’ filming, returned to the factory and dispatched to the Lamborghini dealer Zani on 2nd July 1968.

The car and the story of its recovery was featured in the May 2015 edition of the Octane magazine. It’s first public appearance was at the London Classic Car show. Many thanks to UKTurtables for setting up a show-stopping display.

Arguably, the most famous Lamborghini ever made, and a serious potential entrant into the worlds most prestigious ‘preservation class’ concours events.

http://www.cheshireclassiccars.co.uk/classic-cars-for-sale/1968

関連記事

【SGT?】ランボルギーニ・ガヤルドRG3 ¥ASK

車両価格:ASK http://www.carsensor.net/usedcar

記事を読む

LAMBORGHINI MURCIELAGO LP670 R-SV GT1 6501万円

車両価格:6501万円 Description: LAMBORGHINI MURCI

記事を読む

ランボルギーニ カウンタック アニバーサリーモデル ASK

車両価格:ASK 年式 1989年 商品状態 中古車 走行距

記事を読む

世界限定100台アヴェンタドールLP720-4・50゜アニヴェルサリオ

車両価格:9000万円 アヴェンタドールLP720-4・50゜アニヴェルサリオとは

記事を読む

1971 Lamborghini Miura P400 S by Bertone

370馬力、3929のcc DOHC横ミッドマウント型合金のV-12エンジン4ウェバー

記事を読む

1973 Lamborghini Espada 400 GT Series III by Bertone 1356万円(SOLD)

Sold for $110,000 350馬力、3929のcc DOHC V型1

記事を読む

2006 Lamborghini Concept S

$2,400,000 - $3,000,000 513馬力、気筒あたり4バルブと

記事を読む

ランボルギーニ ムルシエラゴ LP670スーパーヴェローチェ 4180万円

車両価格:4180万円 ★ヨーロッパ並行車 ★世界限定350/15号車 ★内装/ブ

記事を読む

1990 LAMBORGHINI COUNTACH 25TH ANNIVERSARY COUPÉ 1333万円(SOLD)

Sold for £85,000 1990ランボルギーニカウンタック25thアニバーサ

記事を読む

2014 Lamborghini Aventador Roadster 5740万円

車両価格:$479,999 This is a smoke free Carfax

記事を読む

PR

    • 2現在オンライン中の人数:
PAGE TOP ↑
リンク