*

PR

The “Italian Job” Miura ¥ASK

Lamborghini Miura for sale IMG_4962

<スポンサーリンク>

工場オリジナルの1968ランボルギーニミウラP400、車台番号3586は、完全に元のペレビアンコレザーインテリアとARANCIO三浦(みうらオレンジ)に仕上がっています。 1968年7月2日に配信し、新しいからわずか5所有者のために完成しました。この見事な車は、優れた(柔軟性に劣る)厚さ1mmシャーシと「セカンドシリーズ」P400です。これは、19000キロを記録し、ショーの状態にあるしています。

これは素晴らしく、オリジナル、保存車です。新しいエンジンブロックは、(ヘアラインクラックに起因する)2011年に取り付けました。オリジナルのマッチングナンバーブロックは、車が付属しています。また、同時にコンクール標準塗装の更新を受けたが、他​​のすべての点タイムワープ原始元です。

この見事な三浦、1968年に建てられた3つだけの「ARANCIO三浦」車の一つ、と白のレザーインテリアとの一方のみが、今1969年の映画、「イタリアの仕事の象徴的なオープニングで使用される実際の車であることが認められています”。それは、3日間の撮影のためにイタリアに渡すグラン・サン・ベルナルドに工場出荷時のクライアントマネージャエンツォMoruzziによって駆動工場に戻り、1968年7月2日にランボルギーニのディーラーザーニに派遣されました。

車とその回復の物語はオクタン誌の2015年5月版で紹介されました。これは、最初の公開外観は、ロンドンのクラシックカーショーであったのです。ショーの停止表示を設定するUKTurtablesに感謝します。

ほぼ間違いなく、最も有名なランボルギーニはこれまでに作った、そして世界で最も権威のある「保存クラス」への重大な潜在的な参入者は、イベントをコンクール。

 

Factory original 1968 Lamborghini Miura P400, chassis number 3586, finished in Arancio Miura (Miura Orange) with a fully original Pelle Bianco leather interior. Completed for delivery on 2nd July 1968 and just 5 owners from new. This stunning car is a “Second Series” P400 with the superior (less flexible) 1mm thick chassis. It has recorded 19,000km and is in show condition.

This is a fantastically original and preserved car. A new engine block was fitted in 2011 (due to a hairline crack); the original matching-numbers block comes with the car. It also received a concours-standard paintwork refresh at the same time, but is in all other respects time-warp pristine original.

This stunning Miura, one of only three “Arancio Miura” cars built in 1968, and the only one with a white leather interior, is now acknowledged to be the actual car used in the iconic opening sequence of the 1969 movie, “The Italian Job”. It was driven by factory client manager Enzo Moruzzi to the Gran San Bernardo pass in Italy for 3 days’ filming, returned to the factory and dispatched to the Lamborghini dealer Zani on 2nd July 1968.

The car and the story of its recovery was featured in the May 2015 edition of the Octane magazine. It’s first public appearance was at the London Classic Car show. Many thanks to UKTurtables for setting up a show-stopping display.

Arguably, the most famous Lamborghini ever made, and a serious potential entrant into the worlds most prestigious ‘preservation class’ concours events.

http://www.cheshireclassiccars.co.uk/classic-cars-for-sale/1968

関連記事

1981 Lamborghini Countach LP400 S Series III by Bertone

$900,000 - $1,100,000 365馬力、6デュアル喉ウェーバー4

記事を読む

1997 ランボルギーニ ディアブロ SV 2980万円

車両価格:2980万円 イエロー 走行19,000km http://www.a

記事を読む

1988½ Lamborghini Countach 5000 QV

ボッシュKジェトロニック燃料噴射と420馬力、5167のcc DOHC V-12エンジ

記事を読む

2014 Lamborghini Aventador LP720-4 50th Anniversario 7474万円

車両価格:$625,000 THE AVENTADOR ROADSTER LP720-

記事を読む

世界限定100台アヴェンタドールLP720-4・50゜アニヴェルサリオ

車両価格:9000万円 アヴェンタドールLP720-4・50゜アニヴェルサリオとは

記事を読む

【ヤフオク】ランボルギーニ カウンタック クワトロバルボーレ希少車!

御覧になってありがとうございます。 カウンタックの中でも人気のクワトロバルボーレヨー

記事を読む

Lamborghini Gallardo LP 560 MY09 1561万円

車両価格:€119,900 ベントレー、ランボルギーニ、パガーニとKTMの請負業者

記事を読む

1970 ランボルギーニ エスパーダ Series 2 ¥ASK

車両価格:ASK 英国はRHDマニュアルの例を提供しました。合計で唯一の115 RHD

記事を読む

2010 Lamborghini Gallardo LP560-4 GT2/3 4948万円

車両価格:4948万円 Description: 2010 Lamborghini

記事を読む

【ヤフオク】H27限定車アベンタドールSEピレリED国内ロードスター4台

エクステリアはルーフ、ピラー、ミラー、エンジン・カバー、エアインテークをマットブラック

記事を読む

PR

    • 4現在オンライン中の人数:
PAGE TOP ↑
リンク