*

PR

Porsche 962 Kremer CK6 – Air Water ¥ASK

公開日: : GTP, ポルシェ , , , ,

leytonhouse_gpc_le_mans_08_001 p1020792_0

<スポンサーリンク>

車両価格:ASK

Porsche 962 Kremer CK6 Leyton House

A unique opportunity to purchase one of the iconic Porsche 962 sportscars, in fantastic condition and stunning Leyton House livery. Originally built for the Japanese Sportscar Championship. Rebuilt in period by Kremer, and raced successfully more recently – eligible for all Group C racing and Le Mans Legend events, recently converted to Motec electronics to enable better engine management of the Air-Water engine.

In the late eighties the Kremer brothers had a development of the 962, which was given the CK (C for Group C racing, the K for Kremer) designation. The Le Mans 962 CK6 featured a short tail, a centre-post wing and covered wheel arches which gave the Porsche a quite different appearance from the standard 962.
Kremer Racing benefited hugely from a longterm business relationship with Mssrs. Hagiwara and Akagi, the principals of Leyton House, which led to a full sponsorship agreement between 1987 and 1989. In view of the positioning in the Asian market of the Leyton House clothing brand, Kremer raced in both Japan and Europe. Chassis CK6-01/2 raced at the following races in 1988 :
3rd March 1988, Fuji 500 Kilometer, Fuji Speedway
Kris Nissen, Harald Grohs, 2nd overall
1st May 1988, All Japan Fuji 1000 Kilometres, Fuji Speedway
Kris Nissen, Bruno Giacomelli, 1st overall
24th July 1988, JAF Grand Prix All Japan Fuji 500 Miles, Fuji Speedway

ポルシェ962クレーメルCK6レイトンハウス

ユニークな機会は素晴らしい状態と見事なレイトンハウスカラーリングで、象徴的なポルシェ962スポーツカーの1を購入する。もともとは日本のスポーツカー選手権のために構築された。クレーメルによって期間に再建され、さらに最近に成功をレース – すべてのグループCのレースとルマンレジェンドイベントの対象、最近になって空気 – 水エンジンのより良いエンジン管理を可能にするためにMOTECエレクトロニクスに変換。

80年代後半にはクレーメル兄弟が(クレーメルのK、グループCのレースのために、C)の指定をCKを与えられた962の開発を、持っていた。ルマン962 CK6は、ポルシェの標準962とは全く異なる外観を与えた短い尾、センターポストの翼と覆われたホイールアーチを特色にした。
クレーメルレーシングはMssrsとの長期的なビジネス関係から大いに恩恵を受けた。レイトンハウス服ブランドのアジア市場でのポジショニングを考慮して1987年と1989年の間に完全なスポンサー契約につながった萩原と赤城、レイトンハウスのプリンシパルは、クレーメルは、日本と欧州の両方で参戦。シャーシCK6-01/ 2は1988年に、次のレースに参戦。
1988年3月3日、富士500キロメートル、富士スピードウェイ
クリス·ニッセン、ハラルドGrohs、全体で2番目
1988年5月1日、全日本富士千キロメートル、富士スピードウェイ
クリス·ニッセン、ブルーノ·ジャコメリ、第一全体的な
1988年7月24日、JAFグランプリ全日本富士500マイル、富士スピードウェイ

http://www.classicdriver.com/en/car/porsche/962/1988/215815?plugin=true&plugin_id=181432

関連記事

Porsche 914 / 6 GT Replika 3498万円

車両価格:€260,000 Auf rostfreiem Chassis, eing

記事を読む

Porsche 917 Re creation 2158万円

車両価格:南アフリカランド2,200,000 新しいアウディR8 V10エンジンとラン

記事を読む

【Amazon】H17年式・ボクスター・ボクスター・6万km・カラーアークティックシルバーメタリック・車検:2年付 2,604,480円

  【お支払い情報】 車両本体価格:2,099,000円 支払総

記事を読む

Porsche Kremer CK7  1682万円

車両価格:€125,000 Chassis und Karosserie Teile

記事を読む

PORSCHE 904 / 6 ¥ASK

車両価格:ASK http://www.raceline-feustel.com/u

記事を読む

Porsche 914/6 GT ¥ASK

車両価格:ASK http://www.raceline-feustel.com/u

記事を読む

2009 Porsche 997 GT3 Cup ¥ASK

車両価格:ASK Winning car in Norwegian GT racing 2

記事を読む

Porsche 911 GT2 (997) ¥SOLD

この車は、エンジンが双子の可変ジオメトリの水が過剰に終端速度につながる深刻な523bh

記事を読む

1989 Porsche 911 930 Turbo 1699万円

Sold for (£): 92,000 The Porsche 930 Turbo

記事を読む

ポルシェ 911 SCゲンバラver 450万円

車両価格:450万円   5MT  左ハンドル  Gasonline/

記事を読む

PR

    • 7現在オンライン中の人数:
PAGE TOP ↑
リンク