*

PR

1981 AUDI QUATTRO 2.2-LITRE RALLY CAR 予想価格:1800-2200万円

公開日: : アウディ ,

image

<スポンサーリンク>

 

 

元ジョンBuffum、ハンヌMikola、デビッド・サットンモータースポーツアウディラリーチーム
1981アウディクワトロ2.2リッターラリーカー
登録番号。 BRP 223X
シャーシがありません。 85CA900146
*もともとVAGプレス車
*期間中にラリー用に変換
1995年から*現在の所有権
*使用する準備ができて
脚注
ここ数十年の最も影響力のあるデザインと抜群に成功したラリーカーの一つは、アウディクワトロは、モータリングの主流に四輪駆動をもたらしました。 1980年に導入され、クワトロは外側に同様のクーペのボディシェルに基づいていますが、その四輪駆動伝達と独立したリアサスペンションに対応するために、別のフロアパンを使用しました。エンジンは、最初の200酒場で見られる5気筒、2.1リッター、シングルオーバーヘッドカムシャフトユニットの開発でした。 KKKのターボチャージャーを搭載し、それはかなり競争チューンで利用可能で、道路のトリムで200bhpを​​作り出しました。

驚異的に高速道路上で必ず足、クワトロはメーカー受賞し、国際ラリーに優れ ‘1982と1984年にアウディのための選手権をし、ドライバーズチャンピオンシップ’83と’84で、その永続的な遺産は4のデモであろう乗用車用-wheelドライブの利点。それ以来、アウディは、他の多くのモデルにそのクワトロ4WDシステムを適用するために行ってきましたが、唯一のオリジナル(または ‘ウル’)のバージョンは、資本の「Q」と綴られています。

この特定の車はフォルクスワーゲン/アウディグループ(英国)英国に持ち込まとDavidサットンモータースポーツの公式アウディラリーチームに割り当てられる前に、プレステストおよびデモンストレーションカーとして使用された最初のアウディ・クワトロと評されています。サットンは、チームのバックアップおよび偵察車として使用するための仕様を結集するためにそれを変換します。ドイツ内蔵ラリーQuattrosがマッタのロールケージを使用しているが、安全装置フルロールケージは、この1に組み込まれました。特別BBSラリーホイールはまた、包括的な変換の一部でした。このクワトロは、マンクスラリーの準備のためにギリシャのアクロポリス・ラリーの公式練習車として、その後、ハンヌ・ミッコラに北米チャンピオンのジョンBuffumに割り当てられている、主に練習や偵察車として使用しました。

1985年サットンは、その後、国際的なイベントの民間エントリとしてそれを使用しマデイララリードライバーホセ・バロス、この車を販売しました。

車は後でRippondenガレージ」コリン・パーキンソン、多くの作品チームと元ラリークルーチーフによって再建されました。それはボジョレーラン – ワインのためのレース」に参加しているラジオ1とし、グラハムロブソンの本ジェレミー・ウォルトン「アウディクワトロ」と「アウディクワトロ開発と競争の歴史」に紹介されています。また、DVD「世界最大のラリー車「トニー・メイソンによって提示され、2000年にデュークビデオによって生成さに備えています。
現在のベンダーが1995年10月(ロット878)でBrooksのアールズコートの販売で車を購入しました。
「BRP 223Xは、「今すぐに認識アウディ専門スウィンドンのDialynxによって構築されたエンジンを搭載しています。それ以来、車は2010年に2009 Trackrodラリーと2ウェールズラリーに出場しており、英国のラリーでのデモのために使用された2011年に2010年のチャッツワースとCornburyパークで表示します。

今年の初めにクワトロが保たれていたし、そのストレート排気、正しいヘッドライトやスポットライトに改装され、ラリー専門家フランシスTuthillによってMOT試験のために準備されたオリジナルパーツを使用して、その1981本体の仕様に戻しました。エンジンはDialynxによって適切に再マッピングし、300馬力年頃開発されました。 「砂利」タイヤと大きくリアスポイラー、合わせてカバーし、沈黙した排気ターボチャージャ絞りとターマックの競争タイヤ、後にグリルとライトが付いているもう1つの追加セットで履くホイールのセットが車である提供(遵守するために必要な)現在のMSAルールを持ちます。

国際ラリーで最も刺激的な期間の1からオリジナルの生存者は、この「ターンキー」クワトロは2017年4月、V5C登録文書、およびそのMSA競技車の航海日誌にMOTで提供されています。

The ex-John Buffum, Hannu Mikola, David Sutton Motorsport Audi Rally Team
1981 Audi Quattro 2.2-Litre Rally Car
Registration no. BRP 223X
Chassis no. 85CA900146
*Originally a VAG press car
*Converted for rallying in period
*Present ownership since 1995
*Ready to use

FOOTNOTES

  • One of the most influential designs of recent decades and an outstandingly successful rally car, the Audi Quattro brought four-wheel drive into the motoring mainstream. Introduced in 1980, the Quattro was based on the outwardly similar Coupé’s bodyshell but used a different floor pan to accommodate its four-wheel-drive transmission and independent rear suspension. The engine was a development of the five-cylinder, 2.1-litre, single-overhead-camshaft unit first seen in the 200 saloon. Equipped with a KKK turbocharger, it produced 200bhp in road trim with considerably more being available in competition tune.Phenomenally fast and sure-footed on the road, the Quattro excelled in international rallying, winning the Manufacturers’ Championship for Audi in 1982 and 1984 and the Drivers’ Championship in ’83 and ’84, but its enduring legacy would be the demonstration of four-wheel drive’s advantages for passenger cars. Since then Audi has gone on to apply its Quattro 4WD system to many other models but only the original (or ‘Ur’) version is spelled with a capital ‘Q’.

    This particular car is reputed to be the first Audi Quattro brought into Great Britain by Volkswagen/Audi Group (UK) and was used as a press test and demonstrator car before being assigned to David Sutton Motorsport’s official Audi Rally Team. Sutton converted it to rally specification for use as the team’s back-up and reconnaissance car. While the German-built rally Quattros used Matta roll cages, a Safety Devices full roll cage was built into this one. Special BBS rally wheels were also part of the comprehensive conversion. This Quattro was used primarily as a practice and recce car, being assigned to the North American Champion John Buffum as official practice car for the Acropolis Rally in Greece, and then to Hannu Mikkola in preparation for the Manx Rally.

    In 1985 Sutton sold this car to the Madeiran rally driver Jose Barros, who then used it as a private entry in international events.

    The car was later rebuilt by Ripponden Garages’ Colin Parkinson, a former rally crew chief with many works teams. It has taken part in the ‘Beaujolais Run – A Race for Wine’ with Radio 1, and is featured in Graham Robson’s book ‘Audi Quattro’ and ‘Audi Quattro the Development and Competition History’ by Jeremy Walton. It also features in the DVD “The World’s Greatest Rally Cars” presented by Tony Mason and produced by Duke Video in 2000.
    The current vendor purchased the car at Brooks’ Earls Court Sale in October 1995 (Lot 878).
    ‘BRP 223X’ now has an engine built by the recognised Audi specialist Dialynx of Swindon. Since then the car has competed in the 2009 Trackrod Rally and two Welsh rallies in 2010, and was used for demonstrations at the British Rally Shows at Chatsworth in 2010 and Cornbury Park in 2011.

    Earlier this year the Quattro was returned to its 1981 body specification, using the original parts that had been kept and was prepared for the MoT test by rallying specialist Francis Tuthill, being refitted with its straight-through exhaust and correct headlamps and spotlights. The engine has been remapped appropriately by Dialynx and develops circa 300 horsepower. Offered with the car is a set of wheels shod with ‘gravel’ tyres and another additional set with tarmac competition tyres, a later grille and lights with a larger rear spoiler, a tailored cover, and the silenced exhaust and turbocharger restrictor (required to comply with current MSA rules).

    An original survivor from one of international rallying’s most evocative periods, this ‘turnkey’ Quattro is offered with MoT to April 2017, a V5C registration document, and its MSA Competition Car Logbook.

 

http://www.bonhams.com/auctions/23593/lot/229/

関連記事

Audi A4 ST nº10 ex Jordi Gené 1792万円

車両価格:€135,000 アウディA4のSTnº10exのジョルディ・ジェネ 大

記事を読む

1995 Audi Quattro Super Tourer – Ex Hans Stuck 1866万円

Sold for (£): 101,250 This ex-works Audi A4

記事を読む

Audi – Quattro S1 Gr B ¥ASK

車両価格:ASK http://www.dpm-motors.com/index11.

記事を読む

Audi A4 ST nº10 ex Jordi Gené 1821万円

車両価格:€135,000 Audi A4 ST nº10 ex Jordi Gené

記事を読む

【ヤフオク】鑑定書付:2015年 R8 LMX 世界限定99台! 国内6台!!

★この車への「お問合せ」・「無料見積り依頼」、「在庫確認」は、お気軽にどうぞ! ★当店

記事を読む

Stunning LOW HOURS Audi R8 LMS GT3 2221万円

車両価格:£125,000 この車は私が2013年3月にそれを買って、唯一の英国のGT

記事を読む

アウディ R8 1380万円

車両価格:ASK AT  左ハンドル  リ済別  車台No:011  MTモードAT 

記事を読む

アウディ QUATTRO “Rallye” 801万円

http://www.scuderia-sportiva-colonia.de/html/fahrz

記事を読む

Audi Quattro A4 Supertourer ¥SOLD

元ハンスは、ドイツでの新レース工場A4クワトロを突っ込ん... これの同類といくつ

記事を読む

アウディ GT3 LMS Ultra 2014 (Belgian GT champion car) 3106万円

車両価格:€239,000 概要: ほとんどの部品はわずか2レースをしました アウ

記事を読む

PR

    • 3現在オンライン中の人数:
PAGE TOP ↑
リンク