*

PR

1986 Alba GTP (Group C) Buick Turbo AR8-01 2688万円

公開日: : Group C

431297

<スポンサーリンク>

 

車両価格:£175,000

1986 ALBA / BUICK GTP(グループC)

完全にそれは1987年でレースをしたプーマのカラーリングで2002年にRMモータースポーツでそれを復元していた1990年に現在の所有者が購入しました。

彼はその後、車で以来、わずか数のイベントを行いました。おそらく年間で4ヴィンテージレースといくつかのテストセッションの合計。だから、この車はまだ非常に新鮮です。車が対象となり、最後の数年前に権威あるモントレーロレックスのイベントでレースをしました。

全体の車は完全に燃料電池、すべてのコーナー、ターボの、ホイールベアリングと完全なエンジンアウトサービスを再構築するなど、その週末のレースにそれを送信する前に、再びを通じて確認しました。車はそれがヴィンテージモータースポーツ誌「ごみのピック」としてアップ書かれていたときと同じくらい素晴らしいです。多くの場合、今までに生産さ一番格好良いGTPシャーシの1と呼ばれます。

所有者はケンパー・ミラー、ジョン・アンドレッティなどのようないくつかの異なるドライバとそれを新しい車を購入し、Kalagianキャンペーンを持っていたジム・マレンから直接それを買いました

彼らは1987年に4レースを行なったし、二人は脱落し、2年後に現在の所有者は、それが彼の家からウィンチェスターVAにトム・ミルナー・レーシングで1988年に復元を通じてのみ時間を行く見た後に車を買っていました。

ALBAのは、第1の炭素繊維シャーシGTP /グループCカーであることによってGTP /グループCのレースにF1の技術をもたらしました。車上のほとんどすべては、すべてチタンです。 4つだけのプロのイベントや現在の所有者で約4かそこらで、シャーシ全体の車はかなり新鮮です。ツインターボビュイックは、第1クランクに始まり、空転とbeautifly実行し、再構築し、レースするのは非常に安価です。エンジンは、それだけに6時間を持っています。これは、7200 RPMで1バールで700 HP上で生成されます。

スペアの良い量(余分なホイール、フロントフットボックス、エンジンの防火壁、燃料電池、多くのサスペンション部品すべての金の陽極酸化チタンのセットがあります。

1986 ALBA/BUICK GTP (Group C)

Bought by the current owner in 1990 who had it fully restored at RM Motorsports in 2002 in the Puma livery it was raced in in 1987.

He did only a few events since then with the car.  Probably a total of four vintage races and a few test sessions over the years.  So this car is still very fresh. The car became eligible and was last raced at the prestigious Monterey Rolex event a few years ago.

The whole car was fully checked through again before sending it out to race that weekend including rebuilding the fuel cell, all corners, turbo’s, wheel bearings and a complete engine out service.  The car is as stunning as when it was written up as “the pick of the litter” by the Vintage Motorsport magazine .  Often called one of the best-looking GTP chassis ever produced.

The owner bought it directly from Jim Mullen who had purchased the car new and had Kalagian campaign it with a few different drivers like Kemper Miller, John Andretti etc.

They only did four races in 1987 and the two had a falling out and two years later the current owner bought the car after watching it go through a restoration in 1988 at Tom Milner Racing in Winchester VA only an hour from his home.

The ALBA’s brought F1 technology to GTP/Group C racing by being the first carbon fiber chassis GTP/Group C cars.  Almost everything on the car is all titanium.  With only four pro events and about four or so by the current owner, the chassis and the whole car is pretty fresh.  The twin turbo Buick starts on the first crank and idles and runs beautifly and is very inexpensive to rebuild and race.  The engine only has six hours on it.  It produces over 700 HP at one bar at 7200 RPM.

There are a good amount of spares (set of extra wheels, front foot box, engine fire wall, fuel cell, many suspension parts all gold anodized titanium.

 

https://racecarsdirect.com/Advert/Details/75923/1986-alba-gtp-group-c-buick-turbo-ar8-01

関連記事

【グループC】マーチ 84G IMSA GTP CAR ¥ASK【動画あり】

車両価格:ASK スモールブロックシェビー530hp 500フィートポンドのトル

記事を読む

1982 Mirage M12 Group C Sports Prototype 1032万円(SOLD)

    Sold for €84.000 540

記事を読む

1986 Group C Tiga C2 2307万円

車両価格:£123,500   Description: 1986

記事を読む

ロンドー M382 グループ C ¥ASK

車両価格:ASK 提供する上で、全体のロンドーM382を受賞1982年モンツァ千キロで

記事を読む

1984 Porsche 962C ¥SOLD

車両価格:SOLD Winner — 1987 Le Mans 24 Hour Ch

記事を読む

Ford Probe Zakspeed ¥ASK

車両価格:ASK Ford Probe GTP (Gruppe C) einer

記事を読む

Group C Tiga GC 288/9 2907万円

車両価格:2907万円 Description: Group C2 TIGA GC2

記事を読む

1983 Lancia LC-2 Group C ¥SOLD

車両価格:SOLD Condition: Used Clear Title

記事を読む

日産 NPT 90–10 Group C Car 4208万円

車両価格:£225,000 概要: 670のbhpおよび/フィートのトルク500ポン

記事を読む

1994 Harrier LR9C #002 Group C 594万円

Sold for (£): 32,200 Harrier was a race car

記事を読む

PR

    • 4現在オンライン中の人数:
PAGE TOP ↑
リンク