*

PR

De Tomaso Pantera Gr4 (ex-works) ¥ASK

_PP18670 _JM28772 (Copy)

 

これには、「普通の」GR4パンテラはされています唯一の作品の車であること、#2873は14 GR4の車の中で最も有名ではありません! (;欧州GTチャンピオン1975、90+勝利勝者ジロ・デ・イタリア1973)、工場出荷時の認証と100+で期間工場ワークシートとにおける周期画像を含む十分なドキュメントそれは素晴らしい歴史を持っています。

それは2011年の初めに現在の所有者に買収されたので、#2873は、ジオメトリ、サスペンション、燃料系、エンジンとギアボックスが再構築されていることにより無費用-惜しまフルレストアを受けています。車はまだそれが1973ジロ・デ・イタリアに勝ったとおりにすべての元のボディワークとそのカラーリングが特徴。

2013年9月にあるスパ・フランコルシャンでsuccesfullの展開と第一レース後、#2873は現在、ブランドHatchsマスターズフェスティバルと2014 Oldtimer GPに参加して2014年にヨーロッパのレースシーンへの再登場をしました。

この例外的な車は完全な復元ファイルおよびイン期間たくさんの写真、FIA HTP、道路登録し、複数のホイールセットとスペアを含む様々なスペア、ZFギアボックスを再構築するとの広範な履歴ファイルが付属しています。

#2873は間違いなくデ・トマソの歴史の中で最も重要な車ですと、世界中のすべての歴史的なレースとや道路イベント(ルマンクラシック、ツアーオート、CER、マスターズWSMなど)の対象となります。

歴史:
#2873は、現在の所有者に新しいから数所有者との継続的な所有権の歴史を持っています。

工場出荷時の認証とそのレースの歴史の概要については、さらに以下を参照してください。完全な所有権とレース履歴ファイルには、100以上で周​​期写真や工場労働シートと一緒に車が付属しています。

この車は間違いなくデ・トマソの歴史の中で最も重要な車です!

This is no “ordinary” Gr4 Pantera : being the only works car, #2873 is the most famous of the 14 Gr4 cars ! It has amazing history (winner Giro d’Italia 1973; European GT champion 1975, 90+ victories),  factory attestation and ample documentation including 100+ in-period factory work sheets and in-period pictures.

Since it was bought by the current owner at the beginning of 2011, #2873 has undergone a no-expense-spared full restoration whereby the geometry, suspension, fuel-system, engine and gearbox have been rebuild. The car still features all its original bodywork and its livery is exactly as it won the 1973 Giro d’Italia.

After a succesfull rollout and 1st race at Spa Francorchamps in September 2013, #2873 has now made its re-appearance on the European racing scene in 2014 participating in the Brands Hatchs Masters Festival and the 2014 Oldtimer GP.

This exceptional car comes with a full restoration file and an extensive history file with lots of in-period pictures, FIA HTP, road registration and various spares including multiple wheel sets and a spare, rebuild ZF gearbox.

#2873 is arguably the most important car in De Tomaso’s history and is eligible for every historic race and or road event around the globe (LeMans Classic, Tour Auto, CER, Masters WSM, etc.).

History:
#2873 has a continuous ownership history with few owners from new to the current owner.See further below for the factory attestation and summary of its race history. A full ownership and race history file comes with the car together with more than 100 in-period pictures and factory work sheets.

This car is arguably the most important car in De Tomaso’s history !

 

http://www.rmd.be/index.php/cars?pid=55&sid=78:Pantera-Gr4-ex-works

関連記事

Exif_JPEG_PICTURE

Lancia Stratos Gr. IV

レーシングカー 内部番号:stratos_flag EZ:1974 SOLD! -

記事を読む

LANCIA Stratos GR.4

LANCIA Stratos GR.4 ¥SOLD

車両価格:SOLD Wonderful Stratos totally rebuilt

記事を読む

image

1972 De Tomaso Pantera Group 3  1326万円(SOLD)

Sold for €103,500 デ・トマソ・パンテーラは、ここでは車台番号「107

記事を読む

Ferrari 308 GTB Gr. IV Rally Auto

Ferrari 308 GTB Gr. IV Rally Auto

レーシングカー 内部番号:ferr308_mart EZ:03/1980 SOLD

記事を読む

Lancia Stratos HF Corsa Group IV

Lancia Stratos HF Corsa Group IV ¥ASK

車両価格:ASK Palmarès de Course d’époque S

記事を読む

image

1970 DE TOMASO MANGUSTA COUPÉ 3185万円(SOLD)

Sold for £203,100 「ほとんどのオリジナルカー '、サロンプリヴェコン

記事を読む

fiat_x1-9_a

FIAT X1/9 GTS / Gruppo 4 – Periodo I ¥ASK

1970年にベルトーネはジョットBizzarriniによって提供された技術的な手がかりに、

記事を読む

Lancia Stratos Groupe 4 coupé 1974

Lancia Stratos Groupe 4 coupé 1974

€420,000 - 500,000 JPY 55 million - 66 millio

記事を読む

De Tomaso Pantera Group 4 FIA race car - 1972

De Tomaso Pantera Group 4 FIA race car – 1972 ¥ASK

車両価格:ASk This 1972 De Tomaso Pantera is

記事を読む

Renault Alpine A110 1800 Gruppe 4

Renault Alpine A110 1800 Gruppe 4 ¥ASK

車両価格:ASK ルノーアルピナA110、1800グループ4 1974年スペイン

記事を読む

PR

    • 3現在オンライン中の人数:
PAGE TOP ↑
リンク