*

PR

Subaru Impreza Type RA 600BHP 1080kg race ready 418万円

公開日: : スバル ,

434786434789434790

<スポンサーリンク>

車両価格:£32,000

思考の多くの後、私は私のRAを販売することを決定しました。この車はそれが今あるものに数年かけて開発されてきました。それは、スプリント、SLSまたはタイムアタックヒルクライムに最適です。車は今湿っ1080キロの重さと前にこの年のSLSにHQのダイノに2.1バールで車輪で498 BHPと470 LB /フォートを生成し、これはダイノと伝送損失が考慮されるフライホイールオンスで少なくとも600 BHPに等しくなり。高いブーストとレースの燃料が必要であればそれは数字を参照してください増加するであろう。車は新しい所有者はそうすることを選択する必要がありますかなり多くの電力を可能にするためにspeccedされています。車は現在、右回転範囲を通して非常に強力な電力供給に非常に非常に迅速にスプールを作成ターボが設定されています。

車は私が欠場させたクラスAオルタネーターの故障で、今年の両方の第三ラウンドでは、この年最初のラウンドと第二位フィニッシュでSLSの最終ラウンドは昨年、最初の場所で、クラスBで3位フィニッシュを持っていましたこの年の最後の第二ラウンドは唯一のマイナス、この季節です。
右の手で、この車はSLSクラスAまたは任意のMSAスプリント/ヒルクライムシリーズの変更されたクラスでにcompetativeであることが場所ですべてを持っています。車のスペックを簡単それが現在万一新しい所有者は、時間の攻撃のために、それは理想的になるだろう、そのルートを下ることを決定しないよりも、それはかなり多くの電力を実行することができます。

車上の部品のほとんどは最後の季節のSLSのための新しいまたは事実上、新規であり、いくつかは、今年のために置き換えられています。出費がこの車の建物に惜しまれていない、価格だけでは部品の市場価値を反映し、それは今どこに、あなたはどこでも近くのためにこの車を構築することができませんでしたに車を取得する費やした工数のかなりの数が含まれていませんこの価格。

32,000£価格。

車のスペック

シェル/シャーシ – 1080キロのウェット

1993 WRX RAシェルはシートレールに安全装置Q023 18点追加したカスタムリアデフとMSA承認されたロールケージのボルトマウントし、溶接部を装備。

http://www.safetydevices.com/motorsp…roof/459/1284/

シェルは広く、車の下に空気の自由な流れを可能にするために、複合で箱入り側領域でドラッグを減らすために、平らな床リアブート領域とバンパーカットを複合体を軽量化。

フロントアンダーエンジン複合平らな床ディフューザー

明るくされたRA合金ボンネット

4月またはMSA準拠のRAを有するカーボンファイバー/グラスファイバートランクリッドの翼は、炭素繊維bootlidスポイラー、STIと軽量化。

ファイバーグラスドアパースペックスの窓やドアのフルセットを持つすべてのラウンドは、RAを軽減しました

加熱されたフロントガラス、フロントガラスの各半分は、LEDの上の個々の力で10分のタイマーリレーに配線されています。

クイックリリース付属品が付い22Bスタイルのレプリカ軽量グラスファイバー製のバンパー

合金のファイアウォールとリアパーセルシェルフ(MSA準拠)

サスペンション降下と広いホイール/タイヤ装備品を可能にするために大規模なフロントとリアのアーチ修正。 ABW狭いアーチフレアが(現在245タイヤと17x9J ET 30を実行している。広いの組み合わせは、より広いフレアABWで使用することができます)。ほとんどの場合にこだわったアーチのセットで、仕事を念頭に隙間をもって行ったように、必要に応じて、より広い車輪の高さがさらに低下とともにaccomodatedすることができるように、これは専門的ではなく、行われています。

浸漬炭素繊維サイドスカート

(2015年3月に再構築)エンジン

標準の穴に、EJ22Tクローズドデッキブロック(ない劣っ2.0Ltクローズドデッキブロック)

横/ CrowerビレットストローHセクションロッド

upratedなピンで横/ Wisecoピストンズ。

ACLのレースシリーズのメインベアリング(新で再構築)

ACLセンター主スラスト軸受(新で再構築)

ACLのレースシリーズビッグエンドベアリング(新で再構築)

再構築に取り付け新EJ257の熱処理されたクランク(まだ再構築の一環として置き換え元に損傷が他のクランクを持っていないし、他のスペアと別々に利用できるようになります)

再構築に新しいheadstudキットとダボと14ミリメートルのヘッドスタッド変換。

2.5 06> ITS単一AVCSヘッド

新しいSUPERTECH入口及び排気弁は、再構築します

新SUPERTECHダブルバルブスプリングとチタンリテーナー再構築で

新Kelford R-199-Cの再構築でカム

再構築で新たな調整可能な排気カムプーリー

豊富なプロのポート加工や再構築で行う研磨

RCM修正されたオイルポンプ

Morroso大きな翼を持つ大容量のバッフルサンプ

フィッティングフォグライトから供給されたカスタム・オイルクーラーダクトとドライバ側のバンパーの後ろに取り付けられたMocalオイルクーラー。

ケブラータイミングベルト

TRSエンジンマウント

カール・デイビービレット燃料レールにID 2000インジェクター

ツインボッシュ979スタイルの燃料は、ビレットサイテックの前ポンプフィルタとビレットFuelabポストポンプフィルターをポンプ。 (ブートでポンプを作動LEDの表示)。

スタイルを通してテフロンホースとAeroquip継手。

カスタムにセラミックコーティングされた排気ハウジングとオーウェン開発ベースのカスタムGT30ターボはuppipeと縦樋、RCM GTスペックヘッダ(2015年、新しい年6月)とMeercatカスタム3」のステンレス排気側出口を回転させます。

炭素はASパフォーマンスサーマルスペーサーとインレットマニホールドを浸しました。

オルタネータ標準のパフォーマンス軽量合金オルタネーターブラケットAS

カスタム回転さインレットマニホールドと炭素繊維が短いFMICの配管を浸し

RCM 3ピース合金プーリーキット

乗客側のフロントガラスへのオーバーフロー管とカスタマイズフォージステンレス水膨張タンク。

カスタム炭素繊維は、カスタムFMIC気流ディフューザーを浸しました。

20Lまたは10L合金燃料タンク

ドライブトレイン

パフォーマンス修正されたギアリンケージとリアマウントAS DCCDとSTIスペックD 6速ギアボックス

SDモータースポーツ管状ギアボックスクレードル

エクセディツインプレートクラッチ

1.5カーツウェイとR180 STIリアデフは差分を蒔き、WHITELINEのモータースポーツは、デフキャリアをへとへとに疲れました

WHITELINEモータースポーツブッシュとニューエイジR180リアドライブシャフトとハブ

フロントハッチ新しいベアリングを2016年4月と2008 WRXハブ。

フロントホークアイWRXの悪終了ドライブシャフト

4地図やOEM DCCDのサムホイールを搭載したMAPDCCD完全mapableセンターデフコントローラは、MAPSを選択するか、ロックを制御します。

サスペンション/ステアリング

MAX C WHITELINE調整可能なトップとKW Clubsport CoiloversフロントとリアNoltec調節可能なトップマウントをマウントし(2015年の開始のためのすべての新機能)

偏心WHITELINEリアマウントとWHITELINEフロントマウント付きフロントカスタムハイキャスター合金アーム。

WHITELINEロールセンターキット

WHITELINEステアリングラックブッシュ

2015新しいWHITELINE調整可能な24ミリメートルのフロントロールバー

WHITELINEリアwidetrack 24ミリメートルのロールバーマウントとスタウト新しい2015

WHITELINE調節可能なフロント低下は2015年の新しいリンク

2015 widetrack新しいWHITELINE調整可能なリアドロップリンク

WHITELINE調整可能なリアwidetrackは、新しいキット2015アーム横

フロントとリアのハブでWHITELINEのモータースポーツの茂み

トレーリングアームアジャスタブルピロボールリア

Hフロントグリルとグリルの下で前方にフロントWHITELINE

フロントとリアのストラットブレース

ニューエイジ2:25クイックターンラックとニューエイジステアリングコラムとステアリングナックルステアリングが、これは利用可能な最善と標準を超える大規模な改良されたラック。

セットアップWHITELINEによって幾何学とコーナー重量。

ブレーキ/ホイール

APの鐘、パフォーマンス摩擦ローターとPagid RST3パッドとAP CP5570 6ポット330ミリメートルフロントキャリパー。 (ローターとパッドの新しい2015年5月)

AP CP7625とAP 4ポットキャリパー335ミリメートルリアディスクとパッドPagid RTD 3(すべての新しい2015年5月)

ニューエイジマスターシリンダー、カスタムのフロントとリアの分割APバイアス弁と配管クラシックサーヴァント。

油圧ハンドブレーキとAPバイアス弁。

SPAブレーキバイアスゲージ

チームダイナミクスプロのレースグロスブラック(新March2016)245x40x17東洋R888タイヤと30 9J×17 ETで1.2ホイール。 2番目の新しいユニロイヤル同じRainSport 3 245x40x17タイヤとホイールのセット。ロタトルクの第三セットは、220x640x17ダンロップX22成形ラリースリックタイヤでET 48 8Jx17黒を噴霧しました。 (交渉によって利用可能な車輪の第2、第3セット)
エレクトリック/ ECU /楽器

Syvecs S6GP高度なノック制御とECUと12の選択マップ(アンディ・フォレストApril2016によってマップ現時点で9マップ)

また、カメラの電源用スイッチ、光霧、小雨、DCCDのサムホイールとLEDの低油圧を収容するCANバス接続ECUとカスタム炭素繊維との狙いストラーダダッシュマウント

SPAブレーキバイアスゲージ

低油圧表示用のLEDを点滅、高輝度

Thinwall軽量航空機グレードの配線や航空機グレードは、OEMのコネクタを使用しない端子を終了クリンプ使用して作られたカスタム軽量エンジン配線織機。

モータースポーツは、油圧、油の温度、水温、燃料圧力、吸気温度、EGT、広帯域ラムダ、水圧と禅のパフォーマンス4バーMAPセンサーのためのセンサーを接続します。他のすべてのセンサはOEMです。

航空機グレードクリンプピンを圧延を使用して、航空機の端子台やコネクタに軽量航空機グレードThinwall配線とAMPの航空機リングタグのいずれかを使用して作られた軽量のカスタムカー織機。

カスタムセンターコンソールハウジングすべてのスイッチ、リレー、ヒューズ1クイックリリースで、簡単に取り外し可能なコンソールました。航空機グレードThinwallワイヤー、AMP航空機リングタグや航空機端子ボード、ヘビーデューティーAPEMスイッチと高品質のリレーやコンタクタを使用して作られました。カスタム車を動作させるために、すべてのスイッチを提供するコントロールパネルスイッチを陽極酸化し、車を確認するために、すべての警告のLEDは、MOT準拠しています。臨界回路を保護するために使用される適切な航空機の回路遮断器。

車はSLSのREGSに準拠するMOTが必要とするものであり、またリア雨光とすべての外部ライトを保持します。雨の光は簡単に抜くとタイムアタック準拠した光に置き換えることができます。

車は2つのハードワイヤード12Vアクセサリーソケットと2つのUSBパワー・ポイントを持っています。 USBソケットは、ダッシュ上のスイッチから電力が供給され、現在はプロスタイルの部屋のダッシュカムモードでのGO車の中で電源2に使用されています。

乗客側の足元の外部アンダーソン175クイック接続ポイントと軽量のリチウム電池。

インテリア

完全に任意のフィットワイドコブラ鈴鹿スペアシートとコブラ鈴鹿サイズ標準シートで内部を剥奪。

軽量カスタムガラス繊維は、クイックリリースカバーパネルをダッシュ​​。

OMP WRC 330ミリメートルレザーステアリングホイール(2015年4月新)

NRG 1月3.0スリムクイックリリースステアリングボス

ドライバー6点TRSハーネス(新しい2016年4月)

おそらく私が忘れてしまったアイテムがたくさん。また、写真や入手可能な情報があれば必要。

 

After a lot of thought I have decided to sell my RA. This car has been developed over a number of years into what it is now. It is best suited to Hillclimbs, Sprints, SLS or Time attack. The car now weighs 1080kg wet and produced 498 BHP and 470 LB/Ft at the wheels at 2.1 bar on HQ’s Dyno prior to this years SLS, this would equate to at least 600 BHP at the flywheel once Dyno and transmission losses are taken into account. Higher boost and race fuel would see that figure increase if needed. The car is specced to allow significantly more power should the new owner choose to do so. The car is currently set up with a Turbo which produces very very quick spool with a very strong power delivery right through the rev range.

The car had a 3rd place finish in Class B at the final round of SLS last year, first place at this years first round and 2nd place finish at the 3rd round this year both in class A. An alternator failure which caused me to miss the final in this years 2nd round is the only negative this season.
In the right hands this car has everything in place to be competative in SLS class A or modified classes of any MSA sprint/hillclimb series. The spec of the car will easily allow it to run significantly more power than it currently does should the new owner decide to go down that route which would then make it ideal for time attack.

Most of the parts on the car were new or virtually new for last seasons SLS and some replaced for this year. No expense has been spared on the building of this car, the price reflects the market value of the parts alone and does not include the significant number of manhours spent getting the car to where it is now, you could not build this car for anywhere near this price.

Price £32,000.

Car spec

Shell/Chassis – 1080kg wet

1993 WRX RA shell fitted with safety devices Q023 18 point bolt in MSA approved roll cage with added custom rear diff mount and weld in seat rails.

http://www.safetydevices.com/motorsp…roof/459/1284/

Shell extensively lightened with composite flat floor rear boot area, bumper cut to reduce drag with side areas boxed in with composite to allow free flow of air under car.

Front composite under engine flat floor diffuser

Lightened RA alloy bonnet

Carbon Fibre/Fibreglass boot lid with APR wing or MSA compliant lightened RA bootlid with carbon fibre STI spoiler.

Fibreglass doors all round with Perspex windows or full set of lightened RA doors

Heated front windscreen, each half of the windscreen is wired to a 10 min timer relay with individual power on LED’s.

22B style replica lightweight fibreglass bumper with quick release fittings

Alloy firewall and rear parcel shelf (MSA compliant)

Extensive front and rear arch modifications to allow suspension drop and wider wheel/tyre fitments. ABW narrow arch flares (currently running 17x9J ET 30 with 245 tyre. Wider combinations could be used with the wider ABW flares). This has been professionally done and not as in most cases a set of arches stuck on, the work was done with clearance in mind so that wider wheels could be accomodated along with a further drop in height if needed.

Carbon fibre dipped side skirts

Engine (rebuilt March 2015)

EJ22T closed deck block on standard bores (not the inferior 2.0Lt closed deck block)

Lateral/Crower billet H section stroker rods

Lateral/Wiseco Pistons with uprated pins.

ACL race series main bearings (new at rebuild)

ACL centre main thrust bearing (new at rebuild)

ACL race series big end bearings (new at rebuild)

New EJ257 heat treated crank fitted at rebuild (no damage to original replaced as part of rebuild still have other crank and will be available separately with other spares)

14mm head stud conversion with new headstud kit and dowels at rebuild.

2.5 06> STI single AVCS heads

New supertech inlet and exhaust valves at rebuild

New supertech double valve springs and Titanium retainers at rebuild

New Kelford R-199-C cams at rebuild

New adjustable exhaust cam pulleys at rebuild

Extensive professional cylinder head porting and polishing carried out at rebuild

RCM modified oil pump

Morroso big winged large capacity baffled sump

Mocal oil cooler fitted behind drivers side bumper with custom oil cooler duct fed from fog light fitting.

Kevlar timing belt

TRS Engine mounts

ID 2000 Injectors with Carl Davey billet fuel rails

Twin Bosch 979 style fuel pumps with billet Sytec pre pump filters and billet Fuelab post pump filters. (led pump operative indications in boot).

Teflon hose and aeroquip style fittings throughout.

Owen Developments custom GT30 based turbo with ceramic coated exhaust housing on custom rotated uppipe and downpipe, RCM GT spec headers (new June 2015) and Meercat custom 3” stainless side exit exhaust.

Carbon dipped inlet manifold with AS Performance thermal spacers.

AS Performance lightweight alloy alternator bracket for standard alternator

Custom rotated inlet manifold and carbon fibre dipped short FMIC pipework

RCM alloy 3 piece pulley kit

Customised Forge stainless water expansion tank with overflow pipe to passengers side windscreen.

Custom carbon fibre dipped custom FMIC airflow diffuser.

20L or 10L alloy fuel tanks

Drivetrain

STI Spec D 6 speed DCCD gearbox with AS Performance modified gear linkage and rear mount

SD Motorsports tubular gearbox cradle

Exedy twin plate clutch

R180 STI rear diff with KAAZ 1.5 Way plated diff and whiteline motorsport bushed diff carrier

Rear newage R180 driveshafts and hubs with whiteline motorsport bushes

Front 2008 Hatch WRX hubs with new bearings April 2016.

Front Hawkeye WRX male ended driveshafts

MAPDCCD fully mapable centre diff controller, with 4 loaded maps and OEM DCCD thumb wheel to select MAPS or control lock.

Suspension/Steering

KW Clubsport Coilovers with Whiteline MAX C adjustable front top mounts and Noltec adjustable rear top mounts (All new for start of 2015)

Front custom High Castor alloy arms with Whiteline eccentric rear mounts and whiteline front mounts.

Whiteline roll centre Kit

Whiteline steering rack bushes

Whiteline front adjustable 24mm roll bar new 2015

Whiteline rear widetrack 24mm roll bar and stout mounts new 2015

Whiteline front adjustable drop links new 2015

Whiteline rear adjustable widetrack drop links new 2015

Whiteline rear widetrack adjustable lateral arm kit new 2015

Whiteline motorsport bushes in front and rear hubs

Adjustable pillow ball rear trailing arms

Front H brace and front whiteline forward under brace

Front and rear strut braces

Newage 2.25 turn quick rack and newage steering column and steering knuckle this is the best steering rack available and is a massive improvement over standard.

Geometry and corner weight set up by whiteline.

Brakes/Wheels

AP 6 Pot CP5570 330mm front Calipers with AP bells, Performance friction rotors and Pagid RST3 pads. (Rotors and pads new May 2015)

AP 4 pot CP7625 335mm rear calipers with AP discs and Pagid RST 3 pads (all new May 2015)

Classic Servo with Newage master cylinder, custom pipework with front rear split and AP bias valve.

Hydraulic Handbrake and AP bias valve.

SPA brake bias gauge

Team Dynamics Pro Race 1.2 wheels in gloss black (new March2016) 9J x 17 ET 30 with 245x40x17 Toyo R888 tyres. Second set of same wheels with new Uniroyal rainsport 3 245x40x17 tyres. Third set of Rota Torque, sprayed black 8Jx17 ET 48 with 220x640x17 Dunlop X22 moulded rally slicks. (2nd and 3rd sets of wheels available by negotiation)

Electrics/ECU/Instruments

Syvecs S6GP ECU with advanced Knock control and 12 selectable maps (9 maps at present, mapped by Andy Forrest April2016)

Aim Strada dash with CAN bus ECU connection and custom carbon fibre mount which also houses switches for the camera power, fog light, rain light, DCCD thumbwheel and low oil pressure LED

SPA brake bias Gauge

High intensity flashing LED for low oil pressure indication

Custom lightweight engine wiring loom made using lightweight thinwall aircraft grade wiring and aircraft grade crimped terminating pins where OEM connectors not used.

Motorsport sensors connected for oil pressure, Oil temp, water temp, fuel pressure, inlet air temp, EGT, wideband Lambda, water pressure and Zen performance 4 bar MAP sensor. All other sensors are OEM.

Lightweight custom car loom made using lightweight aircraft grade thinwall wiring and either AMP aircraft ring tags to aircraft terminal blocks or aircraft grade connectors using rolled crimped pins.

Custom made centre console housing all switches, relays and fuses in one quick release and easily removable console. Made using aircraft grade thinwall wire, AMP aircraft ring tags and aircraft terminal boards, heavy duty APEM switches and high quality relays and contactors. Custom anodised control switch panel providing all switches to operate car and all warning LED’s to ensure car is MOT compliant. Proper aircraft Circuit breakers used to protect critical circuits.

Car retains all external lights as required by the MOT and also rear rain light to comply with SLS regs. The rain light can easily be unplugged and replaced with a time attack compliant light.

Car has two hard wired 12v accessory sockets and two USB power points. The USB sockets are powered from a switch on the dash and are currently used to power 2 in car GO Pro style camera’s in dash cam mode.

Lightweight Lithium battery with external Anderson 175 quick connect point at passengers side footwell.

Interior

Fully stripped interior with Cobra Suzuka standard size seat with optional fit wide Cobra Suzuka spare seat.

Lightweight custom fibreglass quick release dash cover panel.

OMP WRC 330mm leather steering wheel (new April 2015)

NRG Gen 3.0 slim quick release steering wheel boss

Drivers 6 point TRS harness (new April 2016)

Probably a lot of items I have forgot. Further pictures and information available if required.

 

https://racecarsdirect.com/Advert/Details/76492/subaru-impreza-type-ra-600bhp-1080kg-race-rea

 

関連記事

Subaru Wrc ¥ASK

車両価格:ASK First Motorsport have for sales 3 Suba

記事を読む

SUBARU STI TMR 2006/07 Full Spec Tarmac / Gravel 759万円

車両価格:€56,000 Car is build at early 2006 by

記事を読む

Subaru Impreza WRC S5 1999  1287万円

車両価格:€95,000 Subaru Impreza WRC S5 1999 spec

記事を読む

Subaru Impreza 555 (GC8) ¥ASK

車両価格:ASK Car totally rebuilt; Engine Electro

記事を読む

【ヤフオク】1998yWRX-STiバージョン22B 400台限定車

ご覧いただき有難うございます。言わずと知れたインプレッサ22B世界限定400台の一台になりま

記事を読む

SUBARU S9 WRC EX-WORKS 2016万円

車両価格:€150,000 SUBARU RALLY TEAM SPAIN SALE

記事を読む

【ヤフオク】22B WRC97年マクレー仕様公認 永久の背番号 3

ご覧いただき有難うございます。言わずと知れたインプレッサ22B世界限定400台の一台

記事を読む

no image

SUBARU WRC S9 (EX SOLBERG) WITH GOLDEN PASS 1744万円

車両価格:€129,000 SUBARU WRC WINNING CAR, DRIVEN

記事を読む

Subaru S5 WRC 1285万円

車両価格:€95,000 Subaru S5 WRC (1999) Registratio

記事を読む

subaru N15 prodrive ¥ASK

車両価格:ASK UK REGISTRED - PRODRIVE : OU58FRN

記事を読む

PR

    • 3現在オンライン中の人数:
PAGE TOP ↑
リンク