*

PR

1964 ALPINE M64

公開日: : アルピーヌ ,

0039jan_luehn_mariobok.de_ 0034jan_luehn_mariobok.de_ 0050jan_luehn_mariobok.de_ 0054jan_luehn_mariobok.de_

<スポンサーリンク>

PERIOD LE MANSのWINNERのクラス
シャーシNo
1711
モデルの歴史:
1955年、ルノー4CVsが、すぐに修正し、運動をもともとジャンRédélé、によって設立されたものアルピーヌは、世界で最も輝かしいスポーツカーレースの多くの成功を発見しました。間もなく、RédéléはA106がそれにもかかわらず1955年に生産されて、4CVシャーシとのmechanicalsに自分の車を構築し始め、レース用Rédéléの情熱は迷ったことはありませんし、1962年に彼は何がスポーツカーレースのために特別に開発されたM63を導入しました、更新版、1964年シーズンに向けて発売さM64、吹き替え、それは主に、その前身に基づくもの。建設されたばかりの3例、シャーシ1709、1710、および1711th

この車の具体的な歴史:
製造された最終M64、シャーシ1711は、1964年のル・マン24時間レースで世界の舞台にデビューしました。このイベントでは、6月21日、ヘンリーMorroghとロジャーDelagenesteとは、グリッド上で第36回を開始するもので駆動される1711シャーシで起こるが、それはどのような最終的に17の車フィニッシュラインを通過します。車は292周を完了し、伝説的なレースでチームの第二の外出のクラス仕上げに第一にMorroghとDelagenesteをリードし、すぐ下に3921キロをカバーしました。毎時163キロの平均速度とアルパインは、約21のmpgを平均、レースのコース上で最も燃料効率の良い車のために、性能指標で8位と「熱効率」の最初の完成しました!

次のイベントは、アルパインがドライバーとしてDelagenesteとMorroghで再び、そのクラスを獲得したランスの12時間で、わずか数週間後になります。ロイ・スミス、アルパインとルノーの著者:スポーツプロトタイプの第1巻は、物語が取るように求め、彼はフアン・マヌエル・レースに参加しましたファンジオと、ファンジオとの彼の勝利を楽しんでどのようなヘンリーMorrogh、によって彼に詳述何をした言及しますMorroghとアルパインの「名誉のラップ」。案の定、ファンジオは、いくつかのヒルクライムとで運動をランス、アルパインではそのレースに続いて1964年にすでに素晴らしいレースレコードで付いている車に別の刺激的なラップを追加して、車の中で跳ねて回路を一周するためにそれを取りました1711年は、1964年シーズンを締結する、クラスで2位を置きパリ千キロ、。

1965年シーズンに向けてアライアバターオレオ空気圧サスペンションシステムでを装着した後、今年のその最初のイベントに参加車は、4月4日にルマンのテストをしました。他の二つのM64s、ならびにM65によって、およびM63に伴いシャーシ1711は、他のM65とM64 1の後ろに、全体的なクラスと23日に第三を終えました。この試験は1711年6月で24時間レースのための有望思えたかもしれませんけれども、悲しいことに起因する機械的な問題のために、第15時間の間に脱落しました。 M64は、12時間レースでクラスで4位を終え、7月にもう一度ランスに戻りました。の-そのキャリアの負荷プロの遠出は、ホイールの後ろにマウロ・ビアンキと、コニャックグランプリで、わずか3週間後に来るだろう。

レースからの引退、A210のプロトタイプ、および工場によって修正された本体の後部としてアルパインが保持する車に続いて。レールフィンは、バック・ツー・バックの空気力学的試験を可能にするために添加しました。これは、J.L.に疲れた状態で販売されていましたそれ以来、彼の所有物に車を保持している現在のフランス語の所有者に1977年10月にそれを販売したフランスのMarnat、、。今年の初めに、車はM64仕様に完全な復元を終えたが、それはまだその開発尾が正常A210に適用されたなかったRETAIN。

最近の復元後、シャーシ1711は、トラックに戻って、その栄光の日々追体験する準備ができています。

PERIOD LE MANS CLASS WINNER
Chassis No
1711

Model history:
In 1955, Alpine was founded by Jean Rédélé, who originally modified and campaigned Renault 4CVs but quickly found success in many of the world’s most illustrious sports car races. Soon enough, Rédélé started building his own cars on the 4CV chassis and mechanicals, with the A106 being produced in 1955. Nevertheless, Rédélé’s passion for racing never wavered, and in 1962, he introduced the M63, which was developed specifically for sports car racing. An updated version, dubbed the M64, was released for the 1964 season, and it was largely based on its predecessor. Just three examples were built, chassis 1709, 1710, and 1711.

Specific history of this car:
The final M64 produced, chassis 1711, debuted on the world stage at the 1964 24 Hours of Le Mans. At this event, taking place on 21 June, chassis 1711 was driven by Henry Morrogh and Roger Delageneste and started 36th on the grid, but it was ultimately the 17th car to cross the finish line. The car completed 292 laps and covered just under 3,921 kilometres, leading Morrogh and Delageneste to a 1st in class finish for the team’s second outing at the fabled race. With an average speed of 163 km/h, the Alpine finished eighth in the performance index and first in “thermal efficiency”, for the most fuel efficient car over the course of the race, averaging around 21 mpg!

The next event would be a few short weeks later, at the 12 Hours of Reims, where the Alpine won its class yet again with Delageneste and Morrogh as drivers. Roy Smith, author of Alpine and Renault: The Sports Prototypes Volume 1, mentions a story that was recounted to him by Henry Morrogh, where he was enjoying his victory with Juan Manuel Fangio, who attended the race, and Fangio was asked to take a “lap of honour” in the Alpine with Morrogh. Sure enough, Fangio hopped in the car and took it for a lap around the circuit, adding another exciting lap to a car with an already fantastic race record in 1964. Following its race at Reims, the Alpine was campaigned in several hill climbs and the Paris 1000 KM, where 1711 placed 2nd in class, to conclude the 1964 season.

After being fitted with an Allinquant oleo-pneumatic suspension system for the 1965 season, the car participated in its first event of that year, the Le Mans test on 4 April. Chassis 1711, accompanied by the two other M64s, as well as a M65 and an M63, finished 3rd in class and 23rd overall, behind the M65 and one other M64. Whilst this test might have seemed promising for the 24-hour race in June, 1711 sadly dropped out during the 15th hour, due to mechanical problems. The M64 returned to Reims once more in July, finishing 4th in class in the 12-hour race. Its last professional outing of its career would come just three weeks later, at the Cognac Grand Prix, with Mauro Bianchi behind the wheel.

Following its retirement from racing, the car was retained by Alpine as a prototype for the A210, and the rear section of the body was modified by the factory. The rail fins were added to allow back-to-back aerodynamic testing. It was sold in tired condition to J.L. Marnat, of France, who sold it, in October 1977, to its current French owner, who has retained the car in his possession ever since. Earlier this year, the car finished a complete restoration to M64 specifications, but it still retains its development tail that was successfully applied to the A210.

After its recent restoration, chassis 1711 is ready to return to the track and relive its glory days.

http://www.janluehn.com/cars/1964-alpine-m64

関連記事

Renault Alpine A110 1800 Gruppe 4 ¥ASK

車両価格:ASK ルノーアルピナA110、1800グループ4 1974年スペイン

記事を読む

【ヤフオク】アルピーヌ A110 1971 FASA (Spanish)1300

非常に綺麗なfasa1300です。 また、エンジンの調子も良く、整備状態にも問題ないと

記事を読む

【ヤフオク】Alpine A110 1300VC 白 現在価格:700万円

非常に綺麗なA110です。 アルピーヌの有名なショップで国内のFASAでもかなり状態の良い

記事を読む

Renault Alpine A310 1600

スポーツカー/クーペ 内部番号:ren_alpi 27322キロ、91キロワット(124

記事を読む

Alpine GTA V6 Turbo Le Mans – 1992 616万円

車両価格:€47,000 Rallykører og bilforhandler Je

記事を読む

1974 ALPINE A110 COUPÉ 569万円(SOLD)

Sold for £36,800 1974アルパインA110クーペ 登録番号。 MB

記事を読む

Alpine A110 1600S, 1973 ¥ASK

車両価格:ASK This original Dieppe made car was

記事を読む

1971 ALPINE A110 1600S COUPÉ 990万円~1500万円

予想価格:€80,000 - 120,000 1971アルパインA110 1600年代

記事を読む

1973 Renault-Alpine A110 665万円

Sold for (£): 36,404 In the early 1950s, Fr

記事を読む

Renault – Alpine A310 V6 ¥ASK

車両価格:ASK Car in very good condition, running

記事を読む

PR

    • 3現在オンライン中の人数:
PAGE TOP ↑
リンク