*

PR

1982 LOTUS 91 ¥ASK

公開日: : F1, ロータス ,

11655_img_0215a 11655_img_0258a 11655_img_0302a

<スポンサーリンク>

 

コンテキストでこの壮大なフォーミュラワン候補を配置するには、1982年にはフォーミュラワン回路上の密接に戦ったシーズンでした。驚異的な11のドライバは、二つ以上の機会に季節やなしの間にレースを獲得しました。ロータスは、17チームの合計のうち、世界選手権で信頼性の高い6位を達成しました。
1982年のF1世界選手権には2つの主な技術的テーマは過給と地面の効果でした。このようルノーとフェラーリのような大規模な自動車メーカーは、自然吸気エンジンに比べて大きな電力の優位性を作成したターボ過給の新しい舞台で自分の車を開発するための手段を持っていました。しかし、ターボチャージャー付きエンジンは重かったし、問題をラグする傾向がありました。英国の専門家のレースカーメーカーはそれほど強力ではなく、コンパクトで信頼性が高く、容易に入手可能なコスワースエンジンを使用して、それらのシャーシの性能に代わりに焦点を当て、異なる技術的なパスを追いました。ロータスはそのロータス78で空力地面効果を導入していたし、この分野における継続的かつ急速な進歩を遂げました。また、マクラーレンと共に、ロータスは、超軽量の車で、その結果、炭素繊維複合材料から主に自分の車を構築しました。
’82シーズン中、7分の91は、追加試験の一握りと一緒に、チャンピオンシップの16回のうち13で走りました。その最良の結果は、それがフォーミュラワンチャンピオンシップの優勝者、ナイジェル・マンセルの手の中に第三来た3月のブラジルGPで表彰台でした。その年の他の注目すべき成果はモナコGPで4位との両方モンツァ、ロングビーチのレースで7位を含みます。後年、7分の91は、GPは歴史・ド・プロヴァンス、コッパIntereuropaアウトドローモディ・モンツァとサーキットで2位を取って、歴史的な競争に戻り、1999年と2000年のFIAサラブレッドグランプリ選手権(TGP)で表彰台候補でしたカタルーニャ。
この元ナイジェル・マンセルの例では、完全に「その後、明るさを追加し、簡素化を」のコリン・チャップマンのマントラをカプセル化します。有名なノーフォークチームからこの軽快V8 3リットルの作成は、彼は悲しげに1982年の冬に亡くなった前チャップマンは、フォーミュラワンレースに勝つことになると、最後の車でした。
非常にいくつかの20年間、よく準備車を維持してきた – その姉妹車は最近、マスターズヒストリックレーシングであからさまな勝者であることが証明で、現在可能な所有者か​​ら渡して、バックアウトトラックに7分の91を見ることが素晴らしいことだろう – 新しいカストディアンへ。

 

To place this magnificent Formula One contender in context, 1982 was a closely fought season on the Formula One circuit. A staggering 11 drivers won races during the season and none on more than two occasions. Lotus achieved a credible sixth position in the World Championship out of a total of 17 teams.
The two main technological themes of the 1982 Formula One season were turbocharging and ground effects. The large automotive manufacturers such as Renault and Ferrari had the means to develop their cars in the new arena of turbocharging, which created a significant power advantage over naturally aspirated engines. However, turbocharged engines were heavy and were prone to lag issues. Britain’s specialist racecar manufacturers followed a different technical path, using the less powerful but compact, reliable and readily available Cosworth engine and focusing instead on the performance of their chassis. Lotus had introduced aerodynamic ground effects with their Lotus 78 and were making continued and rapid progress in this area. Furthermore, along with McLaren, Lotus were building their cars mainly from carbon fibre composites, resulting in super-light cars.
During the ’82 season, 91/7 ran at 13 out of 16 rounds of the championship, along with a handful of additional tests. Its best result was a podium at the Brazilian Grand Prix in March, where it came third in the hands of Formula One Championship winner, Nigel Mansell. Other notable achievements in that year include a fourth place at the Monaco Grand Prix and a seventh place at both the Monza and Long Beach races. In later years, 91/7 returned to historic competition and was a podium contender in the FIA Thoroughbred Grand Prix Championship (TGP) in 1999 and 2000, taking second place at the GP Historique de Provence, the Coppa Intereuropa Autodromo di Monza and the Circuit de Catalunya.
This ex-Nigel Mansell example perfectly encapsulates Colin Chapman’s mantra of, ‘simplify, then add lightness’. This nimble V8 three-litre creation from the renowned Norfolk team was the last car with which Chapman would win a Formula One race before he sadly passed away in the winter of 1982.
With its sister car proving to be an outright winner in Masters Historic Racing recently, it would be wonderful to see 91/7 back out on track, passing from its current capable owner – who has kept the car exceptionally well-prepared for some twenty years – to a new custodian.

 

http://www.fiskens.com/cars-for-sale/Lotus-91/11655.htm

関連記事

1997 Ferrari F310 B 9086万円(SOLD)

Sold for $825,000 730馬力、2998 ccの40バルブ、後部

記事を読む

SCHUMACHER レプリカ 1007万円

車両価格:£55,000 SCHUMACHERいいえ、本物のF1カーが、シューマ

記事を読む

2011 SAUBER FERRARI C30 1938万円

  車両価格:£125,000 我々は、この2011年ザウバーのF1マ

記事を読む

2001 LOTUS ELISE MOTORSPORT Silver 739万円

車両価格:$59,900 One of 15 imported by Lotus Car

記事を読む

ロータス エキシージ GT3 レーシングカー 893万円

車両価格:$75,000   ロータスエキシージGT3。 これは

記事を読む

【F1】FERRARI 312 T3 ¥ASK

車両価格:ASK   販売のためのFERRARI312 T3 年:19

記事を読む

1988 F1 Leyton House 881 1077万円

車両価格:£60,000 これは、元の1988年フォーミュラワンLH881であり、あな

記事を読む

The Williams FW13B #08

認定遺産エージェントによって、ウィリアムズ工場から直接提供される - EX-ティエリー・ブー

記事を読む

F1 BMW Williams FW22  ASK

車両価格:ASK Description: F1 BMW Williams FW22

記事を読む

The Williams FW07C #17 ¥ASK

ウィリアムズのプライベートコレクションから直接 - 以前に販売または公開市場で提供されること

記事を読む

PR

    • 3現在オンライン中の人数:
PAGE TOP ↑
リンク