*

PR

1975 FORD TORINO IMSA/NASCAR

公開日: : NASCAR, フォード ,

11874_6824c899e5_low_res 11877_9de92729ee_low_res 11881_800d72f359_low_res 11896_b76a7690b8_low_res

 

ハイライト

デイトナの1976年24時間 – クラスにおける第一、第16回総合
それは1976年にデイトナでトラックをロールオフとおりに
概要

1975フォードトリノIMSA / NASCAR
シャシー番号:HM001

チーム:ホルマンムーディーズ
ドライバー:デビッド・ピアソン、ラリー・ピアソン、ゲイリーBowsher、ジムBowsher
エンジン:フォードボス429立方インチV8
馬力:600以上
重量:3500ポンド
トップスピード:207 MPH

1975年にNASCARの創設者ビル・フランスは、そのシリーズの株式の車のためのクラスを作成するために、IMSAとFIAを尋ね、特にデイトナ24時間レース、ル・マン24時間。ホルマンとムーディーズは、これら2つのレースのために特別にフランスの提案でこの車を造りました。

この車は、オーバルトラック用に開発されたものとほぼ同一であった製作グランドナショナルスタイルのシャーシに基づいていました。 NASCARフォードギャラクシーベースのフロントサスペンションコンポーネントおよび大規模なドラムブレーキは、後方のトレーリングアーム付き、コイルスプリングサスペンションシステムと、前面を使用しました。

電源が装備ボス429エンジンはと低く後方取り扱いを支援するためにできる限りのシャーシに搭載されたドライサンプから来ました。

IMSAのルールは、NASCARのレースで許可されたものよりも体を製造する際に、より自由度を可能にしました。トリノの体はとても厳しく、そのロッカーパネルが完全に除去されたこと切片ました。大型フロントとリアのスポイラーは車のロードレースルックスに追加して、ブレーキや駆動ライトの取り付け点として機能します。

デビッド・ピアソンと彼の息子ラリーは、ジャックBowsherの息子と一緒に、ゲイリーとジムは、デイトナで車を運転するために割り当てられました。ピアソンは、レースの日照時間中にNASCARのクラスを導きました。夜が落ちたように吹きエンジンを変更している間、彼らは3時間欠場されるまで、Bowsherのは、競合車を保ちました。チームは顕著クラスの最初の第16全体的に完了するために戻ってきました。

ジョン・ホルマンが突然亡くなったとき、ルマンの伝説的な24時間で車をキャンペーンする計画は失敗に終わりました。トリノは再びレースませんでした。この車は復元され、それがされていない、それは1976年のデイトナでトラックをロールオフとまったく同じです。

デビッド・ピアソンは105勝とNASCARのすべての時間の勝利のリストにのみリチャード・ペティに2つ目です。すべてでは、ピアソンは、彼が105を獲得し、トップ5 301回内に置かれたそのうちの572レースに入りました。ピアソンは、1966年にNASCARチャンピオンだった、1968年および1969年ピアソンは、1969年にデイトナで毎時190マイルの壁を破るための最初の男になりました。

ホルマンムーディーズは、フォードモーターカンパニーの公式レーシング請負業者でした。彼らは有名なフォードGTの40代、A / FXマスタング、シェルビーコブラ、および株式車を用意しました。彼らは、NASCAR、スポーツカーレース、ドラッグレース、オーシャンボートレースに出場してきました。

 

HIGHLIGHTS

1976 24 Hours of Daytona – 1st in Class, 16th Overall
Exactly as it rolled off the track at Daytona in 1976
OVERVIEW

1975 Ford Torino IMSA / NASCAR
Chassis No: HM001

Team: Holman Moody
Drivers: David Pearson, Larry Pearson,Gary Bowsher, Jim Bowsher
Engine: Ford Boss 429 Cubic Inch V8
Horsepower: 600+
Weight: 3500 lbs
Top Speed: 207 MPH

In 1975 NASCAR founder Bill France asked IMSA and the FIA to create a class for stock cars in their series, and in particular the 24 Hours of Daytona and the 24 Hours of Le Mans. Holman and Moody built this car at France’s suggestion specifically for those two races.

This car was based on a fabricated Grand National style chassis that was nearly identical to the one developed for oval track racing. NASCAR Ford Galaxie based front suspension components and massive drum brakes were used up front, with a trailing arm-equipped, coil spring suspension system in the rear.

Power came from a dry sump equipped Boss 429 engine mounted as low and rearward in the chassis as possible to aid in handling.

The IMSA rules allowed more freedom in fabricating the body than what was allowed in NASCAR racing. The Torino’s body was sectioned so severely that its rocker panels were completely removed. Large front and rear spoilers add to the car’s road race looks and serve as the mounting points for brake and driving lights.

David Pearson and his son Larry, along with Jack Bowsher’s sons, Gary and Jim, were assigned to drive the car at Daytona. The Pearsons led the NASCAR class during the daylight hours of the race. As night fell, the Bowsher’s kept the car in contention until they were sidelined for three hours while a blown engine was changed. The team came back to finish a remarkable first in class and sixteenth overall.

Plans to campaign the car at the fabled 24 Hours of Le Mans fell through when John Holman unexpectedly passed away. The Torino was never raced again. This car has not been restored-it is exactly as it rolled off the track at Daytona in 1976.

David Pearson is second only to Richard Petty on NASCAR’s all-time win list with 105 victories. In all, Pearson entered 572 races, of which he won 105 and placed within the top five 301 times. Pearson was the NASCAR Champion in 1966, 1968 and 1969. Pearson became the first man to break the 190 mph barrier at Daytona in 1969.

Holman Moody was Ford Motor Company’s official racing contractor. They prepared the famous Ford GT 40s, A/FX Mustangs, Shelby Cobras, and Stock Cars. They have competed in NASCAR, Sports Car Racing, Drag Racing, and Ocean Boat Racing.

 

http://canepa.com/photo-gallery/1975-ford-torino-imsanascar2244/

関連記事

1987 Ford Sierra RS Cosworth

1987 Ford Sierra RS Cosworth 293万円

Sold for (£): 15,870 The Ford Sierra RS Cos

記事を読む

image-thumbMATJJPXR

1980 Ford Capri Grp 1

登録:指定なし 車台番号:指定なし エンジン番号:指定なし 気筒数:6

記事を読む

1975 Ford Torino NASCAR  IMSA

1975 Ford Torino NASCAR / IMSA ¥ASK

車両価格:ASK Chassis No: HM001 1976 24 Hour

記事を読む

ford_escort-rs_rally_a

Ford Escort Coswort RS Rally 1119万円

車両価格:€85,000 RSオリジナルボディ。ただ、体サンドブラスト処理し、最初か

記事を読む

6676833

Ford Escort RS 1800 FIA HTP 1063万円

車両価格:€80,000 フォードエスコートRS1800 FIA HTP

記事を読む

Ford Mustang Cabrio

Ford Mustang Cabrio 503万円

車両価格:€39,500 などの新しい「パーチメントクリンクルビニール「豪華なインテリ

記事を読む

1970 70 Mustang fastback raced A sedan SCCA, group 6 SVRA vintage racecar

1970 70 Mustang fastback raced A sedan SCCA, group 6 SVRA vintage racecar 837万円

車両価格:$69,950 Nice fresh restoration, 70 Mus

記事を読む

スーパーフォーマンス GT40 マーク1

スーパーフォーマンス GT40 マーク1 3186万円

車両価格:3186万円  バックオーダーが2-3年と言われるスーパーフォーマンス製のGT4

記事を読む

Lancia Delta Integrale 16V Gruppo A by Nocentini

Lancia Delta Integrale 16V Gruppo A by Nocentini  1614万円

車両価格:€120,000 Vehìculo perfecto. 360 Cv. Visibl

記事を読む

2006 Ford GT

2006 Ford GT 4100万円

車両価格:$329,750   Welcome to Crave Lu

記事を読む

PR

    • 2現在オンライン中の人数:
PAGE TOP ↑
リンク