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Nissan R88C Group C Le Mans Race Car 7363万円

公開日: : 最終更新日:2015/02/21 Group C, ルマン, 日産 , , ,

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車両価格:£400,000

Description:
One of four R88C Group C Race chassis, this car competed at Le Mans 24 Hours in 1988 plus six races at Fuji and Suzuka. Always carrying the no.23, it was normally driven by Kazuyoshi Hoshino and Kenji Takahashi. They were joined by Win Percy for the Fuji 1000km in May 88. For the LeMans 24 Hours Hoshino was partnered by Takao Wada and Aguri Suzuki with the car completing 286 laps until the engine failed.

RACE HISTORY:

03/03/88 Fuji 500km K.Hoshino/K.Takahashi DNF
10/04/88 Suzuka 500km K.Hoshino/K.Takahashi 6th
01/05/88 Fuji 1000km K.Hoshino/K.Takahashi/W.Percy 7th
12/06/88 LeMans 24 Hours K.Hoshino/T.Wada/A.Suzuki DNF
24/07/88 Fuji 500miles K.Hoshino/K.Takahashi 5th
28/08/88 Suzuka 1000km K.Hoshino/K.Takahashi/T.Suzuki DNF
09/10/88 Fuji 1000km K.Hoshino/K.Takahashi/A.Grice 9th

SPECIFICATION:

Overall length / width / height:
4,780/1,990/965mm
Wheelbase:
2,800mm
Track (front/rear):
1,600/1,550mm
Curb weight:
Over 850kg
Engine:
VRH30T (V8, DOHC), 2,966cc
Engine Max. power:
Over 551kW (750PS)/8,000rpm
Engine Max. torque:
Over 735Nm (75.0kgm)/5,500rpm
Transmission:
March 87T (5-speed)
Suspension:
Double wishbone (front & rear)
Brakes:
AP 14in. 4-pod (front & rear)
Wheels:
Front 13×17, Rear 14×19
Tyres:
Front 320/30R17, Rear 350/40R19

NISSAN IN GROUP C RACING:

In the mid-eighties, Group C cars (prototypes) started contending for the title of World Champion, and in Japan these championships became a popular replacement for the Super Silhouette (Group 5) races.

As a way of providing technical support to leading teams, Nissan started participating in this category. It began to develop C cars using the technological expertise it had built up while working on the high-capacity, turbocharged machines of the Super Silhouette events.

The first C cars were based on the domestic Le Mans LM03C chassis, with the Skyline, Silvia and Fairlady entering races. Later, there was a switch to the UK-made March Engineering chassis, and the Silvia won its first victory in the 1985 WEC in JAPAN. In 1986, it also won for the first time at Le Mans. From 1989, when a Lola Cars International chassis was adopted, the Silvia started racing in the World Championships, where its best result was 2nd place. In 1990, Nissan took responsibility for the entire design, including the chassis, achieving 3 victories in a row (1990-92) in the championship races in Japan.

概要:
4 R88CグループCレースシャーシの一つは、この車は富士と鈴鹿で1988プラス6レースでルマン24時間で競った。常に23号を運ぶ、それは通常、星野一義と高橋健司によるものであった。これらは星野が、エンジンが故障したまでは車が286周を完了すると和田孝夫と鈴木亜久里により提携したルマン24時間月88富士千キロのために勝つパーシーが加わった。

レースの歴史:

03/03/88フジ500キロK.Hoshino/ K.Takahashi DNF
10/04/88鈴鹿500キロK.Hoshino/ K.Takahashi6日
千キロK.Hoshino/ K.Takahashi/ W.Percy701/05/88フジ
12/06/88ルマン24時間K.Hoshino/ T.Wada/ A.Suzuki DNF
24/07/88フジ500マイルK.Hoshino/ K.Takahashi5日
28/08/88鈴鹿千キロK.Hoshino/ K.Takahashi/ T.Suzuki DNF
千キロK.Hoshino/ K.Takahashi/ A.Grice9日09/10/88フジ

仕様:

全体的に長さ/幅/高さ:
4780/1990/965ミリメートル
ホイールベース:
2800ミリメートル
トラック(フロント/リア):
1600/1550ミリメートル
重量を抑える:
850キロオーバー
エンジン:
VRH30T(V8、DOHC)、2,966cc
エンジンマックス。パワー:
551kW(750PS)/8,000rpm以上
エンジンマックス。トルク:
735Nm(75.0kgm)/5,500rpmを超える
トランスミッション:
マーチの87T(5速)
サスペンション:
ダブルウィッシュボーン(フロント&リア)
ブレーキ:
APの14インチ4ポッド(フロント&リア)
ホイール:
フロント13×17、リア14×19
タイヤ:
フロント320/30R17、リア350/40R19

グループCレースでNISSAN:

半ば80年代に、グループCカー(プロトタイプ)は、世界チャンピオンのタイトルを争う開始し、日本ではこれらの選手権(グループ5)レーススーパーシルエットに人気の代替品となりました。

一流のチームに技術支援を提供する方法として、日産はこのカテゴリーに参加し始めた。それは、高容量での作業中に、それが構築されていた技術的な専門知識を使用してCカーを開発し始めたスーパーシルエットイベントのマシンをターボチャージャー装備。

最初のC車はスカイライン、シルビアとフェアレディ入るのレースで、国内のルマンLM03Cシャーシに基づいていた。その後、そこに英国製マーチエンジニアリングのシャーシにスイッチがあって、シルビアは日本では1985年WECに初勝利を獲得した。 1986年に、それはまた、ル·マンで初めて獲得した。ローラ·カーズ国際シャーシを採用した際に1989年から、シルビアは、その最高の結果は2位だった世界選手権、でレース開始した。 1990年に、日産は日本での選手権レースでの行(1990年から1992年)で3勝を達成し、シャーシを含め、全体の設計のための責任を取った。

http://racecarsdirect.com/listing/58181/nissan_r88c_group_c_le_mans_race_car.html

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