*

PR

1973 Porsche 911E Coupe 1306万円

公開日: : ポルシェ ,

1973 Porsche 911E Coupe

<スポンサーリンク>

Sold for (£): 70,725

Porsche produced the 911E from 1969 to 1973. It was designed to be the more comfortable and drivable of the 911 range fitting in between the 911T (Touring) and the 911S (Super). The designation ‘E’ came from the German for injection: einspritzung. The mechanical fuel injection system (MFI) was used on the 911E and the 911S and developed jointly between Bosch and Porsche. The benefits were better power and drivability with a cleaner running engine. The interior had a few more comfort features, better brakes and gold script on the engine cover.

Offered here is a beautiful F series Porsche 911E finished in the most period combination of Roman purple with Tan interior. The car has been subject to a very comprehensive restoration that was carried out by the previous owner who purchased the car with a light restoration in mind. As with most refurbishments the initial plan soon turned into a full blown restoration. The work was entrusted to DMG Coachworks in Surrey and any corroded metalwork was replaced. When it came to rebuilding the engine, renowned specialist Nick Moss deemed that the original crank cases should be replaced (the originals can be supplied with the car to maintain the provenance if required). It was fully rebuilt with barrels/pistons, crankshaft, cam shafts, chains, carriers and hydraulic tensioners. The engine pulls strongly and a rolling road test confirms it produces one brake horse over the quoted 165bhp from new. The gearbox was rebuilt and a new clutch and flywheel were fitted. The brakes and suspensions were completely overhauled. Interior Porsche specialist, Southbound, were instructed to produce the new interior and refurbish the seating in the original colour of Tan (502). In all, a great deal of expenditure has gone into making this a very fine Porsche 911E. It comes complete with all invoices, correspondence to endorse the history and is MOT’d until August 2015.

With the early Porsche 911 story showing no signs of tiring the values just keep rising. Guided at 50% of an average 911S this ‘E’ represents value at our guide today.

ポルシェは、それが911T(ツーリング)と911S(スーパー)の間でフィッティング911の範囲のより快適で駆動可能となるように設計された1969年から1973年まで911Eを生産した。指定 ‘E’は、注射のためにドイツから来た:einspritzung。機械式燃料噴射システム(MFI)は911Eと911Sで使用され、ボッシュ、ポルシェとの間で共同開発されました。利点は、クリーナー、実行中のエンジンとのより良いパワーとドライバビリティた。インテリアは、エンジンカバーには、いくつかのより多くの快適さの機能、優れたブレーキと金のスクリプトを持っていた。

ここで提供美しいFシリーズポルシェ911Eはタン内部とローマンパープルのほとんどの期間の組み合わせに仕上がっています。車は念頭に置いて光回復が付いている車を購入し、以前の所有者によって行われた非常に包括的な復旧の対象となっている。ほとんどの改装と同じように最初の計画では、すぐに本格的な回復に変わった。作業はサリーにDMG Coachworksに委託し、任意の腐食した金属細工を交換した。それはエンジンの再構築に来たとき、著名な専門家ニック·モスは、オリジナルのクランクケースを交換する必要があると認める(必要に応じて原稿が出所を維持するために車を供給することができる)。これは完全にバレル/ピストン、クランクシャフト、カムシャフト、チェーン、キャリアと油圧テンショナで再建された。エンジンは強く引っ張るとローリングロードテストは、新しいから引用し165bhpの上に1のブレーキ馬を生産が確認される。ギアボックスが再構築された、新たなクラッチとフライホイールを取り付けた。ブレーキ、サスペンションは完全にオーバーホールされた。インテリアポルシェの専門家、サウスバウンドは、新しいインテリアを生産し、タン(502)の元の色に座席を一新するように指示された。すべてでは、支出の多大なこの非常に微細なポルシェ911Eを作りに行ってきました。これは、すべての請求書が付属しています、対応が歴史を支持すると2015年8月までMOT’dされる。

値を疲れの兆候を示さない初期のポルシェ911話をただ上昇し続ける。平均911Sこの「E」の50%で案内今日の我々のガイドに値を表す。

http://www.silverstoneauctions.com/1973-porsche-911-e-coupe

関連記事

Porsche Carrera GT, 2004 ¥ASK

車両価格:ASK   この特定のポルシェカレラGT 5.7は、車はGT

記事を読む

PORSCHE 911 – 997 GT3 R 2014 SPECS FIA 2598万円

車両価格:€200,000 ポルシェ997 GT3はMY2010にアップグレード201

記事を読む

★1993年式 ポルシェ911カレラ2 RUF RCT コンバージョン ★

1993年式 ポルシェ911カレラ2 RUF RCTコンバージョン

記事を読む

Porsche 911 / 993 GT2 R ¥ASK

車両価格:ASK original Werksauto, unfallfrei, s

記事を読む

Porsche 911 SC – 1982 721万円

車両価格:€55,000 A very well built 3.2 SC with

記事を読む

Porsche 3l RS Groupe 3 959万円

車両価格:€70,000 A vendre: Porsche 3l RS sur b

記事を読む

1964 Porsche 356 C 1600 SC Cabriolet by Reutter

$400,000 - $600,000 95馬力、1582のcc OHV空冷水平

記事を読む

1994 PORSCHE 911 TYPE 964 CARRERA RS 3.8-LITRE COUPÉ 3306万円(SOLD)

Sold for €270,250 新しいからのワンオーナー 1994ポルシェ911

記事を読む

Porsche GT3 Cup Car 2007 ( 2010 spec) 924万円

車両価格:924万円 Description: 2008 Porsche Gt3 C

記事を読む

1992 Porsche 964 Turbo 1037万円

車両価格:$84,500   1992 Porsche 964 Tur

記事を読む

PR

    • 3現在オンライン中の人数:
PAGE TOP ↑
リンク