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1988 Ford Sierra Cosworth Group N Rally Car 424万円

1988 Ford Sierra Cosworth Group N Rally Car

Sold for (£): 23,000

When Stuart Turner was appointed head of Ford Motorsport in Europe in 1983 he quickly came to the conclusion that the company was no longer competitive in motorsport. Walter Hayes, having instigated the Cosworth DFV engine and Ford’s assault on Le Mans with the GT40, was still the driving force at Ford. Not surprisingly, Hayes was enthusiastic about Turner’s plans to produce a turbocharged Cosworth 2.0 litre engine that would power a Ford saloon in motorsport. Cosworth already had a cylinder head design that fitted the bill which used the Ford T88 Pinto block, so they agreed to produce the 2.0litre turbo engine, but only if Ford signed-off a production run of 15,000 units. The introduction of the Sierra in 1982 required a marketing boost so it was allocated to become the platform for Ford’s new competition aspirations. It was rear wheel drive, it had good aerodynamics, albeit prone to lift at high speeds, and it was available as a three-door. The new body kit and rear spoiler would sort out the lift issues. But Ford still needed to build 5000 units for homologation; this was somewhat worrying when Turner’s initial approach to the dealer network came back with an estimate that suggested they could sell around 1500 units! The eventual sales success record is of course history. Ford went on to sell 5545 three-door cars including the RS500 and the Cosworth engine also found its way into nearly 30,000 Ford Sierra Saloons (Cosworth 3dr, Sapphire 2wd and 4wd).

The Sierra Cosworth comfortably exceeded Ford’s wishes and it went on to become one of the most successful Touring Car racers of all time, winning races all over the world. In rallying, the Group A Sierra, on tarmac, was equal to all the four-wheel drive opposition, particularly when Didier Auriol won the 1988 Corsica Rally outright.

Offered here is the Group N Sierra Cosworth which Carlos Sainz used in 1988 at a Rallysprint in Spain. However, it’s more famous for its Marlboro/Hergom livery as used by Jesus Puras and Tomas Aguado in the Spanish Group N Rally Championship in that year. They competed on the Cataluña – Costa Brava and the Rally Cortes – Ingles. The Sierra is best known for perhaps its spectacular crash from the Rally de Aviles mounting the armco over a bridge and plunging into a dry ravine. This car was prepared to the same specification to its UK counterparts and eventually prepared by MTD. Mountune were the engine suppliers to the ‘works’ and our vendor states it still retains that engine. It has still competed in various events mainly in the Baltics over the last few years.

This is a very important Rally Sierra Cosworth 2WD with great provenance. It was used by the Ford Motor Company in the opening sequence to their 1999 Focus advert as a young Colin McRae looked on.

On file is a series of period photos to accompany this original Cosworth which represents value at today’s guide.

スチュアートターナーは1983年にヨーロッパでフォードモータースポーツの頭に任命されたとき、彼はすぐに会社はもはやモータースポーツにおける競争力のある結論に至りました。ウォルター·ヘイズは、コスワースDFVエンジンを扇動し、GT40でルマンにフォードの暴行した、まだフォードでの原動力となった。驚くことではないが、ヘイズはモータースポーツにおけるフォードサルーンに電力を供給するだろうターボチャージャーコスワース2.0リットルエンジンを生産するターナーの計画に熱心だった。コスワースは、すでにフォードT88ピントブロックを使用法案を装着しシリンダーヘッドのデザインを持っていたので、彼らは2.0litreターボエンジンを生産することで合意したが、フォードは、署名されたオフ場合にのみ、15000台の生産実行を。それはフォードの新しい競争の願望のためのプラットフォームになるために割り当てられていたので、1982年にシエラの導入は、マーケティングのブーストを必要とした。それは、高速で持ち上げることやすいにもかかわらず、良好な空力特性を有し、後輪駆動であり、それは三扉として入手可能であった。新しいボディキットとリアスポイラーは、リフトの問題を整理します。しかし、フォードはまだホモロゲ用5000単位を構築するために必要。ディーラーネットワークへターナーの最初のアプローチは、彼らが1500台を中心に販売する可能性が示唆され見積もりで戻ってきたとき、これはやや心配だった!最終的な販売の成功の記録はもちろんの歴史である。フォードはまた、約30,000フォードシエラサルーン(コスワースの3DR、サファイア2WDと4WD)にその方法を発見したRS500とコスワースエンジンを含む5545 3ドア車を販売するようになった。

シエラコスワースは、快適にフォードの願いを超えて、それが世界中のレースに勝利、すべての時間の中で最も成功したツーリングカーレーサーの1になるために行った。ラリーでは、グループAシエラは、駐機場で、ディディエ·オリオールがあからさま1988コルシカラリーに勝った場合は特に、すべての四輪駆動の反対に等しかった。

カルロス·サインツがスペインでRallysprintで1988年に使用されるグループNシエラコスワースはここにある提供した。その年にスペインのグループNラリー選手権でイエスPurasとトマス·アグアドで使用されるようにしかし、それはそのマルボロ/ Hergomのカラーリングのためのより有名だ。コスタ·ブラバとラリーコルテス – – イングレス彼らは、カタルーニャで競った。シエラは、最高のラリー·デ·アビレスから多分その壮観なクラッシュ橋の上アームコを取り付け、ドライ渓谷に突入のために知られている。この車は、その英国の相手先に同じ仕様に準備し、最終的にはMTDにより調製した。 Mountuneは「作品」にエンジンサプライヤーであったと私たちのベンダーは、まだそのエンジンを保持述べている。それはまだ、過去数年間で、主にバルト諸国における様々なイベントに出場している。

これは素晴らしい出所で非常に重要なラリーシエラコスワース2WDです。若いコリン·マクレーがオンに見えたとしてそれは、彼らの1999年フォーカス広告にオープニングシーケンスでフォードモーターカンパニーで使用されていた。

ファイルには、今日のガイドでの値を表し、このオリジナルのコスワースに同行する期間の一連の写真である。

http://www.silverstoneauctions.com/1988-ford-sierra-cosworth-group-n-rally-car

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