2004 Chamonix Porsche 550 Spyder 336万円

2004 Chamonix Porsche 550 Spyder

Sold for (£): 18,400

Porsche’s first attempt at building a race car was the 550 Spyder. It was powered by their Carrera 1500cc quad-cam flat four engine and it soon gained a reputation of a ”Giant Killer” with just a modest 115bhp. In 1956 an evolution of the Spyder won the Targa Floria. During September 1955 one of the first ninety 550 Spyders (Vin 550 – 0055) would be immortalised in history when James Dean, actor and budding race driver collided with Donald Turnupseed on his way to the Salinas Road Race. The trans-axle was removed from the wreck and is still owned in the USA, the bodywork of ”Little Bastard” toured the States as a macabre reminder to speeding motorists. Between venues it went missing and has not been heard of since.

The 550 Spyder successor, the RSK (718) arrived in 1957and continued with great success in motorsport events around the world.

The Chamonix 550 Spyder is regarded as the closest replica to the real thing. It has a tubular chassis and coil-over suspension that make for incredible handling. The additional power from the 2.0litre injection engine makes it a very quick sportscar. This car was imported by the Holmes Motor Company from Chamonix – Brazil which, with all taxes paid, was an expensive item in the day. In 2008, City Championships, a London Financial Community, devised a promotion involving the purchase of five Chamonix 550 Spyders which were then to be shipped to prestigious venues around the globe for paying clients’ driving tours. This was known as the ”G” Club and this car is number three of the five that were all badged. The event never came to fruition.

Chassis #3 has only covered 3,600 miles and comes complete with full hood and unused side screens. The original specification includes demister with heater, upgraded suspension and sports exhaust. With precise handling and vivid performance this is a superb replica. The history file is complete with documents that trace the interesting history of this iconic recreation.

レースカーの構築をポルシェの最初の試みは、550スパイダーた。それは彼らのカレラ1500ccのクアッドカムフラット4エンジンを搭載した、それはすぐにちょうどささやかな115bhpと ” ‘ジャイアントキラー」の評判を得た。 1956年にスパイダーの進化はタルガフロリアを獲得した。 1955年9月最初の90 550スパイダーの1(Vinは550から0055まで)の間にジェームズ·ディーン、俳優と新進のレースドライバーがサリナスロードレースに彼の方法でドナルド·ターナップシードと衝突したときの歴史の中で不死化されることになる。トランスアクスルが難破船から除去し、まだ米国で所有され、 ”リトルバスタード ”のボディワークは、スピード違反のドライバーに不気味リマインダとして米国を見学。会場の間には、行方不明になったと以来のことを聞いていません。


シャモニー550スパイダーは、本物に最も近いレプリカとみなされている。それは信じられないほどのハンドリングのために作る管状のシャーシとコイルオーバーサスペンションを持っています。 2.0litreインジェクションエンジンからの追加電力が非常に速いスポーツカーになります。支払われたすべての税金で、一日で高価なアイテムだった、ブラジル – この車はシャモニーからホームズモーターカンパニーによって輸入された。 2008年には、市選手権、ロンドン金融界は、クライアントの駆動ツアーを支払うために、世界中の一流の会場に出荷される次いで5シャモニー550スパイダーの購入を伴うプロモーションを考案した。これは、 ”、G ”クラブ、この車は、すべてのバッジを付けられた5の数3であるとして知られていました。イベントが結実に来たことはありません。




1974 Porsche 911 SCCA B Production Race Car with HISTORY!!!

1974 Porsche 911 SCCA B Production Race Car with HISTORY!!! 現在価格:1794万円

ポルシェ911 S / RSR。 1974年に、ポルシェはこの車の所有者は911が最初か


Porsche 911-935 Jaune '73

Porsche 911-935 Jaune ’73 1168万円

車両価格:€89,950 911ターボの競争の開発として1976年にポルシェによってn


Porsche GT3R spec 2014

Porsche GT3R spec 2014 2197万円

車両価格:€165,000   Description: Pors



Porsche 997 GT3R Race Car 2863万円

車両価格:€210,000 ポルシェ997 GT3R 完全(マップとエンジンと



1987 Porsche 944 GTR ¥ASK

歴史 最近の更新:2月は、ヴィンテージレースカー誌の2015年問題は、カレラ924レーシン


Porsche 911 3.2 WTL Speedster

Porsche 911 3.2 WTL Speedster 2888万円

車両価格:€220,000 我々は非常に誇りに思って満足しているようなOPCクラシック


PORSCHE Carrera GT (Cabriolet)

PORSCHE Carrera GT (Cabriolet) 1億4351万円

車両価格:1'100'000スイスフラン Fahrzeugdaten Inver


1973 Porsche 914 Targa

1973 Porsche 914 Targa 315万円

車両価格:$26,500 そのエントリーレベルのモデルとしてではなく、彼らは彼らのショ


2000年 ポルシェ996 GT3R

【ヤフオク】☆2000年 ポルシェ996 GT3R☆

2000年 ポルシェ 996 GT3R 【ヤフオク】☆2000年 ポルシェ996 GT


1977 Porsche 934.5 IMSA - Click to see full-size photo viewer

1977 Porsche 934.5 IMSA ¥ASK

車両価格:ASK Interscope team car Competed a



    • 7現在オンライン中の人数: