*

PR

2004 Chamonix Porsche 550 Spyder 336万円

2004 Chamonix Porsche 550 Spyder

<スポンサーリンク>

Sold for (£): 18,400

Porsche’s first attempt at building a race car was the 550 Spyder. It was powered by their Carrera 1500cc quad-cam flat four engine and it soon gained a reputation of a ”Giant Killer” with just a modest 115bhp. In 1956 an evolution of the Spyder won the Targa Floria. During September 1955 one of the first ninety 550 Spyders (Vin 550 – 0055) would be immortalised in history when James Dean, actor and budding race driver collided with Donald Turnupseed on his way to the Salinas Road Race. The trans-axle was removed from the wreck and is still owned in the USA, the bodywork of ”Little Bastard” toured the States as a macabre reminder to speeding motorists. Between venues it went missing and has not been heard of since.

The 550 Spyder successor, the RSK (718) arrived in 1957and continued with great success in motorsport events around the world.

The Chamonix 550 Spyder is regarded as the closest replica to the real thing. It has a tubular chassis and coil-over suspension that make for incredible handling. The additional power from the 2.0litre injection engine makes it a very quick sportscar. This car was imported by the Holmes Motor Company from Chamonix – Brazil which, with all taxes paid, was an expensive item in the day. In 2008, City Championships, a London Financial Community, devised a promotion involving the purchase of five Chamonix 550 Spyders which were then to be shipped to prestigious venues around the globe for paying clients’ driving tours. This was known as the ”G” Club and this car is number three of the five that were all badged. The event never came to fruition.

Chassis #3 has only covered 3,600 miles and comes complete with full hood and unused side screens. The original specification includes demister with heater, upgraded suspension and sports exhaust. With precise handling and vivid performance this is a superb replica. The history file is complete with documents that trace the interesting history of this iconic recreation.

レースカーの構築をポルシェの最初の試みは、550スパイダーた。それは彼らのカレラ1500ccのクアッドカムフラット4エンジンを搭載した、それはすぐにちょうどささやかな115bhpと ” ‘ジャイアントキラー」の評判を得た。 1956年にスパイダーの進化はタルガフロリアを獲得した。 1955年9月最初の90 550スパイダーの1(Vinは550から0055まで)の間にジェームズ·ディーン、俳優と新進のレースドライバーがサリナスロードレースに彼の方法でドナルド·ターナップシードと衝突したときの歴史の中で不死化されることになる。トランスアクスルが難破船から除去し、まだ米国で所有され、 ”リトルバスタード ”のボディワークは、スピード違反のドライバーに不気味リマインダとして米国を見学。会場の間には、行方不明になったと以来のことを聞いていません。

550スパイダーの後継者、RSK(718)1957andに到着し、世界中のモータースポーツイベントで大成功を継続した。

シャモニー550スパイダーは、本物に最も近いレプリカとみなされている。それは信じられないほどのハンドリングのために作る管状のシャーシとコイルオーバーサスペンションを持っています。 2.0litreインジェクションエンジンからの追加電力が非常に速いスポーツカーになります。支払われたすべての税金で、一日で高価なアイテムだった、ブラジル – この車はシャモニーからホームズモーターカンパニーによって輸入された。 2008年には、市選手権、ロンドン金融界は、クライアントの駆動ツアーを支払うために、世界中の一流の会場に出荷される次いで5シャモニー550スパイダーの購入を伴うプロモーションを考案した。これは、 ”、G ”クラブ、この車は、すべてのバッジを付けられた5の数3であるとして知られていました。イベントが結実に来たことはありません。

シャーシ#3は3600マイルをカバーし、完全なフードと未使用側の画面が付属していた。オリジナルの仕様では、ヒーター、アップグレードされたサスペンションとスポーツ排気とデミスタが含まれています。正確なハンドリングと鮮やかなパフォーマンスで、これは素晴らしいレプリカです。履歴ファイルには、この象徴的なレクリエーションの興味深い歴史をたどる文書と完了です。

http://www.silverstoneauctions.com/2008-chamonix-550-spyder

関連記事

1990 Porsche 964 Cabriolet 368万円

車両価格:$29,950   1990 Porsche 964 Cab

記事を読む

【ヤフオク】1961年(昭和36年) ポルシェ 356 Bタイプ ロードスター 本物

※代理出品になります。依頼主の希望で、現車確認、必須でお願い致します。なにぶん古い車

記事を読む

【グループC】Porsche Kremer Group C ¥ASK

車両価格:ASK 1990ポルシェクレーメル962。 この見事な例では、最近、浴槽ア

記事を読む

Porsche 996 GT 3 Rallye 940万円

車両価格:€69,500 new built 2014,Full-Spec ht

記事を読む

Porsche 911 Type 964 Coupé Cup 1990 2198万円(SOLD)

Sold for €166,750 1990のために製造さ50数33 ポルシェ964

記事を読む

1973 Porsche 911 Carrera RS 2.7 Touring

$900,000 - $1,100,000 210馬力、2687 ccはSOHC

記事を読む

964 CUP – SuperCup ¥ASK

車両価格:ASK 964 PORSCHE CUP 1992 (SUPERCUP) - VE

記事を読む

Porsche 959 Comfort 1億2117万円

車両価格:£674,995 走行距離:29 353。 BHP:580。 お

記事を読む

PORSCHE 911 2.5L SR ¥ASK

車両価格:ASK http://www.raceline-feustel.com/u

記事を読む

1988 Porsche 930 3.3 Convertible with Ruf turbo conversion 757万円

Sold for (£): 41,063 The Porsche 930 Turbo

記事を読む

PR

    • 3現在オンライン中の人数:
PAGE TOP ↑
リンク