*

PR

Fiat 124 Spider – 1982 190万円

公開日: : フィアット , ,

Fiat 124 Spider - 1982

<スポンサーリンク>

車両価格:€14,500

124 Spider er vel Fiat’s måske største sportsvognssucces til dato. Det var Italiens store designhus Pininfarina, der fik opgaven med både at designe og producere bilen. De smukke, markante linier var Tom Tjaarda ansvarlig for og den nye Fiat kunne præsenteres på den internationale biludstilling i Torino i 1966. Fiat 124 Spider kom således på markedet samme år som Alfa Duetto Spider og begge biler var betydeligt mere moderne i både design og teknik, end deres engelske konkurrenter fra MG og Triumph.

Motoren var en 4 cylindret rækkemotor med 2 overliggende knastaksler trukket af en tandrem, hvilket var usædvanligt på det tidspunkt. Slagvolumen steg støt gennem årene fra 1400 cc til 1600, dernæst 1800 for at slutte med 2000 cc. Det var en velkonstrueret motor med et ganske betydeligt tuningspotentiale og da Abarth kom til i 1971, udviklede de i samarbejde med Fiat bilen til rallybrug. Fiat 124 Abarth Rallye nåede mange sejre i rally i de efterfølgende år og den samme motor blev siden flittigt brugt i nogle yderst potente Lancia rallybiler, både med og uden trykladning fra henholdsvis kompressorer og turboladere.

USA blev naturligt nok en betydeligt marked for den fine, lille sportsvogn og det er også en USA model vi har her. Med versionsbetegnelsen CS0 er modellen her med 2 liters motor med elektronisk indsprøjtning og produceret i 1981. Det er den kraftigste af standardmodellerne uden trykladning og motoren yder 105 HK. Bilen har været helt skilt ad og gennemgået en omfattende restaurering af karosseri og fremstår derfor i flot stand. Sælges med eller uden afgift. Prisen i danske kroner er med afgift.

124スパイダーはよくこれまでのフィアットのおそらく最大のスポーツの成功である。これは、設計と車を生産両方を任務としたイタリアの主要なデザインハウスピニンファリーナ、だった。美しい、独特のラインが担当するトム·トジャアーダた、新しいフィアットは1966年フィアット124スパイダーでトリノ国際モーターショーで発表される可能性があり、したがってアルファデュエットスパイダーと同じ年市場に来て、両方の車はデザインとエンジニアリングの両方でかなりより近代的だったMGとトライアンフからの英語の競合他社よりも。

エンジンは、一度に珍しかった歯付きベルトによって駆動される2つのオーバーヘッドカムシャフト、4気筒エンジンだった。変位は、その後1800年に2000のccに参加するには、1600年に1400のccから年間で着実に増加した。それはかなりのチューニング可能性を秘めたうまく設計されたエンジンだったとアバルトは1971年に来たとき、ラリー用のフィアット車と共同で開発しました。フィアット124アバルトラリーは、その後の数年間で集会に多くの勝利を達成し、同エンジンは後に広範囲にして、それぞれコンプレッサー、ターボチャージャーから過給することなく、両方の、いくつかの非常に強力ランチアラリーカーに使用された。

USAは自然に細かい、小さなスポーツカーのための多くの市場であり、それはまた、我々はここに持っている米国のモデルです。バージョンの指定CS0は、電子の注入との2リットルエンジンにこちらのモデルで、1981年に生産さで、それは、ターボ過給機なしで最も強力な標準モデルで、エンジンは105馬力を実現します。車は完全に分解され、身体の大規模な修復を受けており、良好な状態でことであるされています。や、有償·無償販売。デンマーククローネでの価格は無料である。

http://www.stelvio.dk/product_detail.asp?mode=master&maID=256

関連記事

Fiat X19 Race Car 746万円

車両価格:£39,995 マイクKasonの顕著フィアットX19スポーツレーサーは、

記事を読む

Fiat Topolino barchetta, 1951.  ¥ASK

車両価格:ASK This is a very pretty and well-p

記事を読む

1958 Fiat-Abarth 750 GT ‘Double Bubble’ Coupé by Zagato 966万円(SOLD)

Sold for €75.600 48馬力、767 ccのオーバーヘッドバルブ直列4

記事を読む

1967 Fiat Abarth 695 SS 530万円

Sold for (£): 28,980 Karl Abarth, later kno

記事を読む

Fiat 850TC ’68 422万円

車両価格:€32,500 パーフェクトアバルトTC Derivazione 1968を

記事を読む

FIAT 500 Abarth Assetto Corse 665万円

車両価格:51,000スイスフラン Fahrzeugdaten Inverkehrset

記事を読む

1960 Fiat Abarth Double Bubble Zagato 1074万円

車両価格:$87,500   1960 Fiat Abarth Dou

記事を読む

【ヤフオク】ベルトーネ X1/9 ダラーラ仕様

ダラーラ仕様 ブリスターフェンダー 【ヤフオク】ベルトーネ X1/9 ダラーラ仕様

記事を読む

1966 Fiat-Abarth 1000SP Tipo SE04 Racing Sports-Prototype 2308万(SOLD)

Sold for £135,900 マラネロ・ロッソコレクションから 1966年フィ

記事を読む

FIAT X1/9 ¥ASK

    1970年にベルトーネはジョットBizzarrini

記事を読む

PR

    • 0現在オンライン中の人数:
PAGE TOP ↑
リンク