*

PR

Lola T590 Sports 2000 – 1980 347万円

公開日: : ローラ ,

Lola T590 Sports 2000 - 1980

<スポンサーリンク>

車両価格:€26,500

Founded in 1958 Lola Cars is one of the oldest and most esteemed racecar manufacturers. They entered Formula 1 as early as 1962 with the Lola Mk4. Driven by John Surtees they took pole position in their very first Grand Prix. They have since built numerous single seaters for almost all classes, Formula Junior, Formula 3, Formula 3000 and 5000 to Le Mans sports prototypes and not least the famous Lola T70 sports racer for the CanAm series.

The cars Lola built for the popular Sports 2000 series in the 1970es and 1980es were front runners in their class and still ranks as perhaps the most sought after car for this historic class. The T590 was a faster and more developed car than its predecessor the T490.

This T590 has upgrades to its chassis including a new and stiffer monocoque rebuilt by its former owner – a skilled aviation engineer. The 138 BHP 2 liter Ford Pinto OHC engine has done 6 races since rebuild and the Hewland Mk 8/9 gearbox is in perfect condition. The car comes with a set of extra front and rear GRP sections and 2 sets of wheels with dry slicks and wet tires. A new safety fuel cell is also fitted.

The car comes complete race ready with FIA HTP papers and complies with the regulations for the historic Sports 2000 class. It would also make a great entrance for other historic events and with its upgraded stronger chassis it would also take a Ford BDG race engine. The Sports 2000 with its sturdy and durable Pinto engine is an economical yet reasonably fast “real” racecar for anyone who aspires to get into the fun world of historic motorsport.

1958ローラ·カーズ年に設立されたことは最も古く、最も尊敬レースカーメーカーの一つです。彼らは、ローラMK4とフォーミュラ1、早ければ1962年に入った。ジョン·サーティースによって駆動される、彼らは非常に最初のグランプリでポールポジションを取った。彼らは以来、ほぼすべてのルマンスポーツプロトタイプのクラス、フォーミュラ·ジュニア、式3、式3000と5000とはなく、少なくともCANAMシリーズで有名なローラT70スポーツレーサーのための多数のシングルシーターを構築しています。

ローラが1970esと1980esで人気のあるスポーツ2000シリーズ用に構築された車は、そのクラスのフロントランナーだったと今もおそらく最も歴史あるクラスの車の後に求められてランク付けする。 T590は、その前身T490より速く、より先進車だった。

熟練した航空エンジニア – このT590は、かつての所有者によって再建され、新規および堅いモノコックなど、そのシャーシへのアップグレードを持っています。再構築以来138 BHP 2リットルフォード·ピントOHCエンジンは6レースを行っているとヒューランド製のMk 8/9ギアボックスは完全な状態である。車は余分なフロントとリアのGRPのセクションとドライスリックタイヤとウェットタイヤとホイールの2セットのセットが付属しています。新しい安全燃料電池にも取り付けられている。

車はFIAのHTPの論文との完全なレースの準備ができて来て、歴史的なスポーツ2000クラスの規制に準拠しています。また、他の歴史的なイベントのための素晴らしい入り口になるだろうし、そのアップグレードされた強力なシャーシで、それはまた、フォードBDGのレースエンジンを取るだろう。その頑丈で耐久性のピントエンジンを搭載したスポーツ2000は、歴史的なモータースポーツの楽しさの世界に入ることを目指して、誰のための経済的なまだ合理的に速い “本物”のレースカーである。

http://www.stelvio.dk/product_detail.asp?mode=master&maID=303

関連記事

1968 Lola T70 Mk3B ¥SOLD

車両価格:SOLD Condition: Used Clear Titl

記事を読む

LOLA T310

二人乗りスポーツカーモノコックシャーシ シボレーV8(ビッグブロック)8,3 LTR。

記事を読む

1984 Lola-Mazda T-616  ¥SOLD

車両価格:SOLD 1984 Lola-Mazda T-616 —SOLD Two C

記事を読む

1984 LOLA T616 PROTOTYPE

ハイライト ルマンでクラス優勝を獲得した最初の日本のメーカー(#68第一、第67

記事を読む

Lola T70 MK1 Spyder, 1964. ¥ASK

車両価格:ASK The Lola T70 MK1 Spyder that we ar

記事を読む

1966 Lola T70 MK2 ex Team Surtees ¥ASK

車両価格:ASK 販売のための元チームサーティースシャーシSL71 / 48ローラT70 MK

記事を読む

2000 LOLA B2K/40 CHASSIS #HU05 1851万円

車両価格:$149,900 2000 LOLA B2K/40 AER NISSAN

記事を読む

1970 Lola T222 Can-Am ¥SOLD

車両価格:SOLD Condition: Used Clear Title

記事を読む

Lola – T-70 SL70/1 Spyder MK1 ¥ASK

車両価格:ASK The first Lola T-70 was built in

記事を読む

1999 GTD Lola T70 MkIIIB Replica

登録:V12 1 OLA シャーシ番号:GTDSC01675PR00196 エンジン番

記事を読む

PR

    • 1現在オンライン中の人数:
PAGE TOP ↑
リンク