*

PR

Honda F1 RA106-4 Formula One Jenson Button Honda 2006 F1 race car

公開日: : 最終更新日:2015/05/25 F1, ホンダ , , , ,

$_57$_121$_57

価格:£75,000.00(約1350万円)

 

Offered for sale is this ex Jenson Button Honda RA106-4 2006 F1 race car. 
Stats for this car can be found at http://www.statsf1.com/en/honda-ra106.aspx
This car does not currently have an engine fitted. It does come with the correct DCT gearbox however.
This superb Honda RA106 utilises the moulded carbon monocoque chassis that was driven by Jenson Button.
This actual car finished third in the 2006 Malaysian Grand Prix at Sepang, Kuala Lumpur, fourth in the 2006 Bahrain Grand Prix at Sakhir, sixth in the Spanish GP at the Circuito de Catalunya, Barcelona, seventh in the San Marino GP at Imola, 10th in the Australian GP at Albert Park, Melbourne and 11th in the year’s Monaco GP at Monte Carlo. Jenson Button also failed to finish with the car at both the Nurburgring and at Silverstone.
Thereafter, chassis ‘RA106-4’ was retired from front-line race team duties and was employed instead as a full-scale wind tunnel test car.
During the season Honda development was typically multi-tiered and hectic. Many new features were introduced during the later-season races. Most positively, the cars which eventually won the Hungarian Grand Prix included new features. Having set aside three previous nose designs, the team reverted for the Hungaroring to their Imola version, with a mild spoon shaped centre section. Revised geometry was applied to the Imola-introduced suspension system. New side-pod fins first seen at Monaco returned together with what were nicknamed ‘fox ears’ as run at Imola on the sides of the cockpit. A new rear body section that had been notably narrower in its lower area was replaced and the rear wing end-plates modified. At Budapest Honda opted for soft tyres with a construction identical to those used by Renault at the rear, while a variety of different types were tried at the front.
This Honda RA106 is finished in contemporary ‘Lucky Strike’ livery and is superbly detailed.
As an ex Jenson Button car that has scored World Championship Points, this 2.4 V8 era F1 car can only go up in value. If an engine could be obtained, the lucky owner of this piece of F1 history could be expected to be invited to some of the more prestigious Motor Sport events such a Goodwood, Silvertsone and Spa.
The car is a rolling chassis. It comes with a DCT gearbox, but no engine, steering wheel or electrics.
This car resides at a comprehensive and extensive collection in Holland. Serious potential buyers are asked to furnish me with their phone number/contact details and/or email address, whereon the owner will contact them to make an appointment to view in Holland. I can arrange delivery almost anywhere at cost if required. Please enquire if you would like a quote.
販売のために提供このexはジェンソン·バトンホンダRA106-4 2006 F1レースカーです。

この車のための統計情報がhttp://www.statsf1.com/en/honda-ra106.aspxで見つけることができます

この車は、現在、エンジンが取り付けられていません。しかし、正しいDCTギアボックスが付属していません。

この素晴らしいホンダRA106はジェンソン·バトンにより駆動された成形カーボンモノコックシャーシを採用しています。

この実際の車は第サーキット·デ·カタルーニャ、バルセロナ、イモラ、10日にサンマリノGPでの第七でのスペインGPで、2006セパンでマレーシアGP、クアラルンプール、サクヒールで2006年バーレーンGPで4位に三番目に終わりましたモンテカルロでの今年のモナコGPでのアルバートパーク、メルボルン、11日にオーストラリアGPで。ジェンソン·バトンは、両方のニュルブルクリンクでのシルバーストーンで車に終了することができませんでした。

その後、シャーシのRA106-4は「フロントラインのレースチームの任務から引退し、本格的な風洞試験車として代わりに使用しました。

シーズン中はホンダの開発は、一般的に多層と多忙でした。多くの新機能は、後にシーズンのレースの間に導入されました。最も積極的に、最終的にはハンガリーグランプリを受賞した車は、新機能が含まれています。脇過去3鼻のデザインを設定したが、チームは穏やかなスプーン状の中央部に、そのイモラバージョンにハンガロリンクのために戻りました。改訂ジオメトリはイモラ導入サスペンションシステムに適用しました。最初のモナコで見られる新しいサイドポッドのフィンは、コックピットの側面にイモラで実行すると「キツネの耳」の愛称で親しまれたものと一緒に戻りました。その下の領域に顕著に狭くなっていた新しい後部本体部を交換し、リアウイングのエンドプレートが変更されました。様々な異なるタイプのフロントで試されたながらブダペストホンダでは、背面にルノーで使用されるものと同一の構成でソフトタイヤを選択しました。

このホンダRA106は、現代的な「ラッキーストライク」のカラーリングに仕上がっと見事に詳しいです。

世界選手権ポイントを獲得している元のジェンソン·バトン車のように、この2.4 V8時代のF1カーは値だけで上がることができます。エンジンを得ることができた場合は、F1の歴史のこの作品の幸運な所有者はより多くの権威あるモータースポーツイベントなどグッドウッド、Silvertsone&スパの一部に招待されることが予想されうる。

車はローリングシャーシです。これは、DCTギアボックスが付属していますが、ないエンジン、ステアリングホイールや電気設備。

この車は、オランダの包括的かつ豊富なコレクションに存在します。所有者がオランダに表示する約束をするためにそれらをご連絡いたします、その上重大な潜在的なバイヤーは、自分の電話番号/連絡先の詳細および/または電子メールアドレスを私に提出するように求められます。必要に応じて、私はほとんどどこにでもコストで配送を手配することができます。あなたが見積もりを希望の場合はお問い合わせください。

バトンが乗ったマシンのようです。
エンジン付いてないけどねー

 

関連記事

MUGEN RR J’s Racing Full Tune Ver.

MUGEN RR J’s Racing Full Tune Ver. ¥ASK

車両価格:ASK     ホンダ直系のワークスである無

記事を読む

U00017185989_001L

新型 ホンダ シビックタイプRがカーセンサーに!?¥ASK

限定750台で抽選の後、販売された新型シビクタイプRですが、既にカーセンサーに掲載され

記事を読む

【ヤフオク】受賞多 ショーカー シビック タイプR EK9 Type-R フルカスタム

【ヤフオク】受賞多 ショーカー シビック タイプR EK9 Type-R フルカスタム

今回の出品は 『  そのままワイルドスピード!!  超極上 美車 ショー受賞歴多数

記事を読む

7073540

F1 Simulators | F1 Showcars | V8 GTI Simulators | 43万円

価格:$3,500 PIT LANE国際 プロフェッショナルレーシングシミュレーター

記事を読む

1970 BRABHAM-COSWORTH FORD BT33 FORMULA 1 RACING SINGLE-SEATER

1970 BRABHAM-COSWORTH FORD BT33 FORMULA 1 RACING SINGLE-SEATER 1億2065万円(SOLD)

Sold for US$ 1,034,000 元サージャック・ブラバム - 1970年

記事を読む

Fittipaldi F1 F5A 1978

【F1】Fittipaldi F1 F5A 1978 ¥ASK

車両価格:ASK マスターズFIA F1モナコGPの歴史のための真の競争力と実績のある

記事を読む

wh-sale-fw13b-07

The Williams FW13B #07 ¥SOLD

この美しく式1ウィリアムズ・ルノーFW13シリーズの車はウィリアムズのテクニカルディレクターパト

記事を読む

1972 BRM P180 Show Car

1972 BRM P180 Show Car ASK

車両価格:ASK This British Racing Motors (BRM) P18

記事を読む

Senna_Lotus_Engine_Cover_sqr

Ayrton Senna 1987 Lotus 99T Engine Cover 768万円

    販売価格:£48,000 ロータス99Tは、1

記事を読む

1991-1992 Benetton-Ford B191 191B Formula 1 Racing Single-Seater

1991-1992 Benetton-Ford B191/191B Formula 1 Racing Single-Seater

£240,000 - 300,000 JPY 41 million - 51 millio

記事を読む

Message

メールアドレスが公開されることはありません。

次のHTML タグと属性が使えます: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

PR

    • 2現在オンライン中の人数:
PAGE TOP ↑
リンク