*

PR

MG Metro 6R4 ¥ASK

公開日: : 最終更新日:2015/05/22 Group B , ,

MG Metro 6R4

<スポンサーリンク>

車両価格:ASK

短命グループB時代はラリーファンの間で伝説的な地位を獲得している、それはスポーツカーレースでの競争車のため1982年に導入され、FIAによって規制ラリー規則のセットだった。グループBの規制が最も速く、最もパワフルで洗練されたラリー車のいくつかは今までに作られたと一般的にラリーの黄金時代と呼ばれている育ん。しかし、重大な事故のシリーズは、そのうちのいくつかの致命的な、彼らのあからさまなスピードと群衆制御の欠如のせいにされた。アンリ·トイボネンと1986年ツール·ド·コルスでの彼のコ·ドライバーセルジオCrestoの死の後、FIAは、これらの神話上の生き物が遅れて経験してきた結果として、グループAでトップライン式で交換されたクラスを、disestablished注目すべき車は世界で最も重要なコレクションの一部で家を見つけるの人気が急激に復活。

DKエンジニアリングによって販売のために提供このモーターカーは、国際規格のグループB MG 6R4ラリー車です。期間では、(ヘイマーケット出版の)サイモン·テイラーと(パワーエンジニアリングの)デビッド·パワーはパワーエンジニアリングによって製造されるようなShelsleyウォルシュ、プレスコットとGurstonとして有名な会場でヒルクライムイベントでそれを共有した。

デイビット·パワーの手で一方で、1987年5月プレスコットでの競技イベントに続いて、それはフロントウイングを交換する必要があると考えられて、車の前端は、その非常に求められた後に、希少インナーフロントウィングのセットでアップグレードされましたハニカム強化とアルミで構成された。これらの進化の翼を接着し、フロントバルクヘッドとシャーシ梁にボルトで固定し、1986年のサンレモラリーの前に作製し、そのラリー用の池とウィルソンの車に装着されていたました。それらは後で1986のRACラリー前に除去し、その結果、カウリーで作品ストアからデイビット·パワーによって購入されたと考えられている。これらの部品は、今日でも、車の上に取り付けられている。 1992年にモータースポーツニュースで出版広告によると、車は元の作品にシェル組み込みましたが、最近の検査では説明されているように、これはおそらく、フロントエンドの変更に制限されていることを示しています。

1997年3月では、車はさらにツインプレナム3.0L国際スペックニールソンエンジンと車をupratedなオーストラリアのジョン·ポッターに売却された。車は、工場犬ボックスを保持し、パワーステアリングが取り付けられている。しか車だけでなく、素晴らしい状態のままで、それは1998年タルガタスマニアでそのクラスを獲得したとしても、非常に競争力がある駐機場ベースのイベントで競った。イベントの後車はニュージーランドでギャリークリフに売却された後、2012年に車が英国に戻った。

車は英国がちょうどロンドン外に私たちのショールームで閲覧するために利用できる、「ボタンの「登録し、支払われたEU税です。

The short-lived Group B era has acquired legendary status among rally fans, it was a set of regulations introduced in 1982 for competition vehicles in sportscar racing and rallying regulated by the FIA. The Group B regulations fostered some of the quickest, most powerful and sophisticated rally cars ever built and is commonly referred to as the golden era of rallying. However, a series of major accidents, some of them fatal, were blamed on their outright speed and lack of crowd control. After the death of Henri Toivonen and his co-driver Sergio Cresto in the 1986 Tour de Corse, the FIA disestablished the class, which was replaced as the top-line formula by Group A. As a result these mythical creatures have of late experienced a sharp resurgence in popularity with notable cars finding homes in some of the most significant collections in the world.

This motor car offered for sale by DK Engineering is an international specification Group B MG 6R4 rally car. In period, Simon Taylor (of Haymarket Publishing) and David Power (of Power Engineering) shared it in hillclimb events at famous venues such as Shelsley Walsh, Prescott and Gurston being prepared by Power Engineering.

Following a competition event at Prescott in May 1987, whilst at the hands of David Power, it was deemed necessary to replace the front wings, the front end of the car was then upgraded with a set of extremely sought after and rare inner front wings that were constructed in aluminum with honeycomb reinforcement. These evolution wings were bonded and bolted to the front bulkhead and chassis beams and had been made up prior to the Sanremo Rally of 1986 and fitted to the Pond and Wilson cars for that rally. It is believed they were later removed prior to the RAC Rally of 1986 and were consequently purchased by David Power from the works stores at Cowley. These parts are still fitted onto the car today. According to an advert published in Motorsport News in 1992 the car was built on an ex-works shell, but a recent inspection shows that this is probably restricted to just the front end modifications as described.

In March 1997 the car was sold to John Potter in Australia who further uprated the car with a Twin Plenum 3.0L international spec Nielson engine. The car retains a factory dog box and is fitted with power steering. Having only ever competed at tarmac based events the car remains in not only superb condition but is also extremely competitive as it went on to win its class in the 1998 Targa Tasmania. After the event the car was sold to Garry Cliff in New Zealand and then in 2012 the car returned to the UK.

The car is EU taxes paid, UK registered and “on the button”, available to view at our showrooms just outside London.

http://www.dkeng.co.uk/ferrari-sales/513/Blue_Chip_and_Competition_Cars/MG_Metro_6R4.html

関連記事

1980 LANCIA RALLY SE 037 PROTOTYPE GROUP B COMPETITION CAR 予想価格:3900-4900万円

€320,000 - 400,000 最初の工場のプロトタイプ 1980ランチアラリ

記事を読む

SAAB 99 Group B Ex Per Eklund 707万円

車両価格:€55,000 概要: SAAB MY1982,2リットルはインタークーラ

記事を読む

1982 Audi Quattro A1 Group B Rally Car 4308万円(SOLD)

Sold for £247,900 元の作品、ハンヌ・ミッコラ/アルネ・ヘルツ 19

記事を読む

MG Metro 6R4 Clubman Gruppe B 

http://www.springbok.de/galerie/details.php?id

記事を読む

【Group B】Mazda RX-7 Works

  Mazda RX-7 Worksのグルー

記事を読む

Lancia Delta S4 Gruppo B ricostruzione artigianale 2353万円

  車両価格:€195,000 ランチアデルタS4グループBクラフト

記事を読む

【Group B】1983 Lancia 037 Rally Serial Number 305

  1983 Lancia 037 Rally Se

記事を読む

1983 FERRARI 308 GTB GROUP B ¥ASK

このフェラーリ308 GTBグループBシャーシなし。 18869がMichelottoによっ

記事を読む

Peugeot – 205 T16 Gr B ¥ASK

車両価格:ASK http://www.dpm-motors.com/index11.

記事を読む

FERRARI 308 GRB Michelotto ¥SOLD

車両価格:SOLD   One of only 15 Ferrari

記事を読む

Message

メールアドレスが公開されることはありません。

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

PR

    • 5現在オンライン中の人数:
PAGE TOP ↑
リンク