*

PR

1985 Ferrari 308 GTS QV Convertible 1044万円

公開日: : 最終更新日:2015/05/22 フェラーリ , ,

1985 Ferrari 308 GTS QV Convertible

車両価格:$84,500

それは、エンツォフェラーリが忠実な伝統主義者であったことは周知の事実です。むしろ、イノベーターというより、彼はずっと彼が採用し、ねじれが働いた後、それを完璧だろう、他の人が新技術を完璧にできるようにすることが好ましい。ジャガーは、ダンロップディスクにルマンで優勝保たれるまでたとえば、エンツォは彼の試み、真の合金ドラムにこだわった。同じことはリアエンジン車と同様であった。英国の設計されたリアエンジンのグランプリカーは、その優位性を示していたとエンツォはしぶしぶ彼の先見の明の息子ディノから影響を与えるために、部分的には感謝を黙認。それは道路の車とスポーツレーシングカーに来たときには、エンツォはカートが馬の前に来てはならないことを彼の信念で立ち往生。 250LMは最初のリアエンジンフェラーリGTカーで、技術的に道路の車が、それはほとんど生き物の快適さの方法で多くがなかった。ミッドエンジンレイアウトとV6エンジン:それはエンツォが適切ディーノの情熱のうちの2つを特色に道路の車で彼の記憶を尊重することにしたディノの通過までではなかった。ゴージャスディノ246分の206が正式に​​フェラーリとしてバッジを付けられませんが、血統は明らかだったことはなかった。ディーノ246GTはディーノ308GT4へと進化 – その過程で2シリンダーを得た。次の行にピニンファリーナがデザインし、2席の308GTB / GTSだった。最後に、308は、初日から値するフェラーリバッジ、今日の458を通じて生き続けV8フェラーリが固化した中央のエンジン、1の遺産を取得しています。

この1985年フェラーリ308GTS QVは非常によく維持、非常にオリジナルの一例です。これは、新しいから本物の29340マイルを示しており、内と外良好な状態である。これは、復元されていないで、元のウィンドウステッカー、ツールロール、書籍、マニュアル、クリーンカーファックスが含まれています。日焼けカラースキーム上の伝統的な赤は、クラシックとクラシックピニンファリーナラインに最適です。この二十から九歳のフェラーリは2年古い車のルックアンドフィールを持っています。 3.0L QUATTROVALVOLE V8(気筒あたり4バルブ)エンジンは308パワーと扱いやす歓迎ブーストを与えます。これは非常に単純に、その次の所有者のための準備ができて308 GTS QV典型的な、正直、ノー話ではない。すべての世代の308年代には、回収し、値の急激な増加を楽しんでいる。これは、最も確かに購入するものです。

It’s no secret that Enzo Ferrari was a staunch traditionalist. Rather than being an innovator, he much preferred to allow others to perfect new technology, then he would adopt and perfect it once the kinks were worked out. For example, Enzo stuck to his tried and true alloy drums until Jaguar kept winning LeMans on Dunlop discs. The same was true with rear engine cars. British designed rear engine Grand Prix cars were showing their dominance and Enzo reluctantly acquiesced, thanks in part to influence from his visionary son Dino. But when it came to road cars and sports racing cars, Enzo stuck with his belief that the cart should never come before the horse. The 250LM was the first rear engine Ferrari GT car, and while technically a road car, it hardly had much in the way of creature comforts. It wasn’t until Dino’s passing that Enzo decided to honor his memory with a proper road car that featured two of Dino’s passions: Mid-engine layout and a V6 engine. The gorgeous Dino 206/246 was never officially badged as a Ferrari, but the bloodline was obvious. The Dino 246GT evolved into the Dino 308GT4 – and gained two cylinders in the process. Next in line was the Pininfarina-designed, 2-seat 308GTB/GTS. Finally, the 308 earned the Ferrari badge it deserved from day one and the legacy of the mid-engine V8 Ferrari was solidified, one that lives on through the 458 of today.

This 1985 Ferrari 308GTS QV is an exceptionally well maintained, highly original example. It shows a genuine 29,340 miles from new and is in excellent condition inside and out. It is unrestored and includes the original window sticker, tool roll, books, manuals and clean Carfax. The traditional red over tan color scheme is classic and ideally suited to the classic Pininfarina lines. This twenty-nine year old Ferrari has the look and feel of a two year old car. The 3.0L quattrovalvole V8 (four valves per cylinder) engine gives the 308 a welcome boost in power and tractability. This is quite simply an exemplary, honest, no-stories 308 GTS QV that is ready for its next owner. 308’s of all generations are enjoying rapid increases in collectability and value. This is most certainly the one to buy.

http://hymanltd.com/vehicles/5331-1985-ferrari-308-gts-qv-convertible/

関連記事

1981 Ferrari 308 GTSi LHD

1981 Ferrari 308 GTSi LHD 973万円

Sold for (£): 52,875 October 1975 saw the d

記事を読む

Ferrari - F 40

Ferrari – F 40 ¥ASK

車両価格:ASK http://www.dpm-motors.com/index11.

記事を読む

AZ15_r236_001

2005 Ferrari FXX Evoluzione 2億円(SOLD)

Sold for $1,622,500 860馬力、ボッシュモトロニックME7電

記事を読む

フェラーリ 246

フェラーリ 246GT ディーノ 4531万円

車両価格:€349,000 Category Coupe Make

記事を読む

1999 Ferrari 456M

1999 Ferrari 456M 2177万円

Sold for (£): 118,125 The Ferrari 456 and 4

記事を読む

フェラーリ 355ベルリネッタ 6F コーンズ物 希少

【ヤフオク】フェラーリ 355ベルリネッタ 6F コーンズ物 希少

フェラーリF355 6F コーンズ物 タイミングベルトやクラッチ、エアコン整備、

記事を読む

Ferrari 166MM Wireframe

Ferrari 166MM Wireframe 1139万円

車両価格:£60,000   The Ferrari 166MM wa

記事を読む

1960 Ferrari 250 GT Pininfarina Series II Coupe

1960 Ferrari 250 GT Pininfarina Series II Coupe 1億3063万円

Sold for (£): 707,250 After years of racing

記事を読む

1968 Ferrari 166 Dino F2 Tasman

1968 Ferrari 166 Dino F2/Tasman ¥ASK

車両価格:ASK 車台番号0010 細部 我々は、この信じられないほど珍し

記事を読む

11653__dsc6735

1970 FERRARI 512M ¥ASK

「多くの人が悪いことをやって生きていきます。レーシングの重要なだけでなく、それを行う人に。

記事を読む

Message

メールアドレスが公開されることはありません。

次のHTML タグと属性が使えます: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

PR

    • 2現在オンライン中の人数:
PAGE TOP ↑
リンク