*

PR

1973 Porsche 914 Targa 315万円

公開日: : ポルシェ , ,

1973 Porsche 914 Targa

<スポンサーリンク>

車両価格:$26,500

そのエントリーレベルのモデルとしてではなく、彼らは彼らのショールームに若いバイヤーを引き付けるために全く新しい車を必要とされる – 4気筒911本質的に – 1965年に356の終焉以来、ポルシェは912に依存していました。同時に、VWのフラッグシップカルマン·GHIAは、交換のために非常に構築するのに費用がかかり、原因を証明した。フェルディナント·ピエヒは、両社の合弁会社の考えを持っていたポルシェ。 1スポーツカーが構築され、4フラットまたはフラット6エンジンの選択肢を提供することができた。 6気筒車は、エントリレベルのポルシェとして販売するだろうがVWが4気筒車を販売し、販売する。ポルシェは車を開発するためにお金を欠いていたので、古い口頭契約はVWはツーリングや製造に資金を見ることがプレーさせた。 914プロジェクトはその開発にもあったように、VWの会長は、古い握手契約にはそのような忠誠心を持っていなかった新会長への道を舗装、死亡した。 VWは914で、金融プラグを引っ張り、ポルシェは、価格が911のものに危険なほど近くに上昇させ、新たなスポーツカーを開発し、構築するための法案で立ち往生した。
効率的かつ2つのトランクと取り外し可能なルーフパネルでさえ実用ライト、燃料:914は難しい妊娠を持っていたが、それは素晴らしい少し車であることを証明しなかった。ミッドシップは完全にバランスハンドリングに貢献した。 914から6は、モータースポーツでの成功を発見し、再びバッジを付けられたVWを検討されている、914は1969と1976の間でよく売れたときに新しい、高価格との汚名にもかかわらず、911を上回るに危険なほど近くに来ていたのより行っている可能性が。今日の愛好家は、最終的に真のポルシェとすべての時間の偉大なドライバーの車として914を認識している。
この1973 914 1.7は、慎重に、前の所有者が35年間保管されていると考えられ、非常に元の状態に保たれています。それはちょうど、これは本当に素晴らしい914ザ·ザンベジグリーンペイントで表示するには1を見てとり優れ、ボディワークは、ストレートと絶対に固体である。ゴム製トリムとシールはすべて無傷でしなやかです。リアウィンドウやテールランプ周りのトリムであっても、一般的なトラブルスポットが崩壊のゼロ証拠を示す。リアトランクを開くと、正しいトランクマット、オリジナルのジャック、オリジナルのツールキット、および1枚で見つけることはほぼ不可能であっても、絶縁パッドを明らかにする。でも、脆弱なオリジナルのフォグランプとグリルは完璧な順序である。なし微細元の状態で内部のトリムは、涙や亀裂をリッピング。 1.7Lエンジンは、強力な実行され、元の燃料噴射システムを維持。オリジナルのスチールホイールの正しいミシュランタイヤは、この914楽しい外観を与える光とダイレクトなハンドリングを強調する。これは簡単に入手できる最高級のオリジナル914s今日の一つです。

Since the demise of the 356 in 1965, Porsche relied on the 912 – essentially a 4-cylinder 911 – as its entry level model but they needed an all-new car to attract young buyers to their showrooms. Concurrently, VW’s flagship Karmann-Ghia was proving very expensive to build and due for replacement. Porsche’s Ferdinand Piech had the idea of a joint venture between the two companies; one sports car could be built and offered with the choice of flat-four or flat-six engines. VW would market and sell the 4-cylinder cars while the 6-cylinder cars would be sold as entry level Porsches. Porsche lacked the money to develop the car, so an old verbal agreement was brought into play that would see VW financing the tooling and manufacturing. As the 914 project was well into its development, the chairman of VW died, paving the way for a new chairman who had no such loyalty to an old handshake agreement. VW pulled the financial plug on the 914 and Porsche was stuck with the bill to develop and build the new sports car, causing the price to rise dangerously close to that of the 911.

While the 914 had a difficult gestation, it did prove to be a brilliant little car: Light, fuel efficient and even practical with two trunks and a removable roof panel. The mid-engine design contributed to perfectly balanced handling. The 914-6 found success in motorsports, and could have done more had it not come dangerously close to outperforming the 911. In spite of high prices and the stigma of being considered a rebadged VW when new, the 914 sold well between 1969 and 1976. Today’s enthusiasts have finally recognized the 914 as a true Porsche and an all-time great driver’s car.

This 1973 914 1.7 has been kept in remarkably original condition, believed to have been carefully stored for 35 years by a previous owner. It just takes one look to see this is a truly superb 914. The Zambezi Green paint is excellent and the bodywork is straight and absolutely solid. Rubber trim and seals are all intact and supple. Even the typical trouble spots in the trim around the rear window and tail lamps show zero evidence of decay. Opening the rear trunk reveals a correct trunk mat, original jack, original tool kit, and even the insulation pad which is nearly impossible to find in one piece. Even the vulnerable original fog lamps and grilles are in perfect order. The interior trim in fine original condition with no rips tears or cracks. The 1.7L engine runs strong and maintains the original fuel injection system. Correct Michelin tires on original steel wheels give this 914 a pleasing look and accentuate the light and direct handling. This is easily one of the finest original 914s available today.

http://hymanltd.com/vehicles/5339-1973-porsche-914-targa/

関連記事

Porsche 962-134 ¥ASK

車両価格:ASK Neuwagen! 1991 bei Porsche Mot

記事を読む

1964 PORSCHE 904 GTS ENDURANCE RACING COUPE 1億7953万円(SOLD)

Sold for £1,145,000 元スクーデリアFilipinetti、ハービー

記事を読む

1973 PORSCHE 911 RS LIGHTWEIGHT ¥ASK

車両価格:ASK --Light Yellow with Black leather

記事を読む

1988 Porsche 911 930 Turbo 743万円

Sold for (£): 40,250 Featured within the bo

記事を読む

Porsche Kremer CK7  1682万円

車両価格:€125,000 Chassis und Karosserie Teile

記事を読む

Porsche Carrera GT 1億2344万円

車両価格:£650,000   The Porsche Carrera

記事を読む

1992 Porsche 964 Turbo 1037万円

車両価格:$84,500   1992 Porsche 964 Tur

記事を読む

1976 ポルシェ 911 RSR Race Car Factory Turbo w/G50 現在価格416万円

現在価格:$35,000 販売のための1976ポルシェ911ターボRSRレースカーです

記事を読む

ポルシェ 356A T1 スピードスター 4736万円

車両価格:€365,000 Category Cabrio/Roadster

記事を読む

1989 Porsche 911 930 Turbo 1699万円

Sold for (£): 92,000 The Porsche 930 Turbo

記事を読む

PR

    • 2現在オンライン中の人数:
PAGE TOP ↑
リンク