*

PR

ジャガー XJR-10 ¥ASK

公開日: : 最終更新日:2015/06/01 ジャガー ,

Jaguar XJR-10

<スポンサーリンク>

車両価格:ASK

 

これは、ジャガーのレーシング遺産のこの重要な部分の販売に委託することが喜びです。 XJR-10。

内蔵第3 XJR-10シャーシなので、#589は、第7回で予選と仕上げに4を配置する、価格コブによって駆動される、デルマールで10月に1989年の終わりにデビューしました。

1990年シーズン中に、非常に競争の激しい分野では、いくつかの優れた結果と係合カストロールカラーの下に2つのXJR-10年代。今年中に対策が広いボディワークの追加を含む処理を改善するために取られました。これらの追加は、シーズンを通して第1、第2および第3の場所をピックアップ#589でうまくいきました。

彼らの新しいBUD LIGHTスポンサーカラーで1991年に入って、強化されたXJR-10のは素晴らしいと新しい年の開始、#589でドライバデイビー·ジョーンズとのシーズンの開始時に、今、番号2番短いスプリントレースに適していましたウェストパームビーチのRound2で3月成功。

グリッド上で車の第2回を配置し、ジョーンズは最初のラップでP1に行き、響き獲得し続けました。これは、クラスの中で大きな成果として時に認められ、運転者が高い評価を受けました。

#589は、より多くの日付XJR-16年代までに取って代わられる前に、車Number3としてピリオドの写真に示したロードアトランタでのラウルBoeselを持つ別の表彰台を含め1991年の間にさらに3完全なレースに出場するようになりました。

XJR-10#589は1991年の5月の最後のレースを終え、その後、新しいシステムをテストするために、チームが使用していたが、競争的に再使用されませんでした。

期間写真はマークWindecker一種の許可を得て複製します。

詳細を読むために「機能」と「履歴」タブをクリックしてください。

 

 

It is a pleasure to be commissioned in the sale of this important part of Jaguar’s racing heritage; the XJR-10.

Being the 3rd XJR-10 chassis built, #589 made its debut at the end of 1989 in October at Del Mar, driven by Price Cobb, placing 4th in qualifying and finishing in 7th.

During the 1990 season, the two XJR-10’s under Castrol colours engaged in a highly competitive field and with some excellent results. During this year measures were taken to improve handling including the addition of wider bodywork. These additions worked well with #589 picking up 1st, 2nd and 3rd places throughout the season.

Going into 1991 in their new BUD LIGHT sponsor colours, the enhanced XJR-10’s were well suited to the shorter sprint races at the start of the season with driver Davy Jones in #589, now Numbered No.2, starting the new year with great success in March at Round2 in West Palm Beach.

Placing the car 2nd on the grid, Jones went to P1 on the first lap and continued on to a resounding win. It was noted at the time as a great achievement within the class and the driver received high praise.

#589 went on to compete in a further 3 complete races during 1991 including another podium with Raul Boesel at Road Atlanta, shown in the period photographs as car Number3, before being superseded by the more up to date XJR-16’s.

XJR-10 #589 finished its last race in the May of 1991 and subsequently was used by the team to test new systems but was not used again competitively.

Period Photographs reproduced with kind permission of Mark Windecker.

Please click on “FEATURES” and “HISTORY” tabs to read further details.

 

http://www.alastairbols.com/cars/c5a189/cars-for-sale/heritage-cars/xjr-10

関連記事

Jaguar XJ220 ¥ASK

車両価格:ASK This car was sold to a collector.

記事を読む

ジャガーXJS Tom Walkinshaw Racing 449万円

TWRから有名なジャガーXJSに触発ジャガーXJSトム·ウォーキンショー·レーシングクローン

記事を読む

1956 Jaguar XK140 Roadster 1196万円

車両価格:$97,500   1956 Jaguar XK140 Ro

記事を読む

1993 Jaguar XJ220 Sold for £165,200

542馬力、ザイテックの燃料噴射と3498のcc DOHCツインターボチャージャー装備

記事を読む

1967 Jaguar E-Type 2-Door Convertible 1906万円

車両価格:$159,900 Vehicle Description 1967 Ja

記事を読む

1991 Jaguar XJR-15 Sold for £218,400

5993のcc半ばリア450馬力は、Zytec電子制御シーケンシャル燃料噴射を持つすべ

記事を読む

ジャガー XJ 220クーペ 世界限定モデル モーテック 3650万円

車両価格:3650万円   ★ヨーロッパ新車並行車 ★世界限定モデル

記事を読む

1962 Jaguar E-Type Roadster series 1 1126万円

Sold for (£): 60,950 Many words have been w

記事を読む

1953 JAGUAR XK120C ‘C-TYPE’ SPORTS-RACING TWO-SEAT ROADSTER 8億9512万円(SOLD)

Sold for €7,245,000 元レーシングカーのチームフランコルシャン、ロジ

記事を読む

1964 Jaguar E-Type Series 1 1683万円

Sold for (£): 91,125 Many words have been w

記事を読む

PR

    • 4現在オンライン中の人数:
PAGE TOP ↑
リンク