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ボクスホール Chevette HSR Russell Brookes 2547万円

公開日: : ボクスホール ,

VAUXHALL Chevette HSR Russell Brookes

車両価格:£139,950

私はラリーの歴史のこの稀な作品を提供することを嬉しく思い、ボクソールChevette HSR DTV作品ラリーカー、彼は「私が運転した最高のハンドリングラリーカーの一つであると車を考えていることを言った英国ラッセル·ブルックスによって駆動XEG 550X、 “!

正しい2.3エンジンでは、これは間違いなく歴史を結集し、現在のキーパーは、1988年に車を購入以来、初めて販売用に提供の非常に重要な部分は、大規模な工事のスペアパッケージにしてください供給されているロールケージ、シャーシの番号に一致します完全なリストを表示するには、「機能」タブをクリックします。

彼は ” – レンタルのための熱アンドリュース」と署名した1974年にブルックスは、モータースポーツで最も長く続いているのスポンサー契約のいずれかを開始しました。その独特の黄色と白のカラーリング、まだ正しくXEG550Xに表示され、1991年までの彼の車のほぼすべてを飾っ、スポーツの他のスポンサー契約のためのベンチマークを作成しました。

レンタルのスポンサーのための彼の熱を持つブルックスは、1982年にディーラーボクソールのチームに参加し、XEG 550X、HS変異体の基本的なボディを取ったが、軽量GRPボンネットと建設されるDTV HSRの最後の、ブートリッドの最初のドライブを与えられました広い翼&サイドシルエクステンション – このようにしてのニックネーム獲得「プラスチックすばらしいです! “

この最初の年の間、ブルックスは、印象的に運転し、マン島でのフンスリュック山地ラリーで3番目と2番目に顕著な成功を得ました。

XEG 550Xに完成し、新しいグループBのルールや公認改正で1983年に入ると、そこに多くの偉大な表彰台はシーズン中にあったが、最高の栄光は、ブルックスは、豊富な経験を持っていたアイルランドラリーのサーキットで来ました。

ランチアラリーでオペル、アウディとペンティAirikkalaの形で野党と最初から複数の攻撃で、ブルックスはすぐに日2により2位にXEG 550Xを取るために、回路の彼の知識を使用していました。

キラーニーへのステージ22で、ブルックスは、HSRの確かな信頼性は素晴らしい利点であることを証明して、フィールドの上に2minuteリードを持っていたし、ステージ33の上に、彼らは日曜日に記録された最速の車でした。
月曜日まで3分半のリードで、ブルックスは切望トップ表彰台を取るために素晴らしいと揺るぎないドライブでラリーを終えました。

ブルックスは、特に先に、より強力なOpelsのも、全体的なXEG 550Xと本当に見事2位を終え、シーズンの終わりまでにので1983ロスマンズ-RACシリーズを通して、ブルックスは、スティグ·ブルムクヴィストとアウディのクワトロ手ごわいと実行の戦いを持っていました。

1984年にブルックスはオペルマンタ自身に移っとXEG 550Xは、数年後に現在の所有者に販売する前に車の中で競った別のイギリス人、シリル·ボルトンで使用されていました。

ワークスチーム以来、現在にのみ第2の所有者の手の中に1988年の間に、XEG 550Xは、さらに成功とばかり、その年のアイルランドのナショナルラリーシリーズの勝利を逃したとの資格情報を示し続けました。

1989年にXEG 550Xは、競争力のあるラリーから引退し、それは完全な復元にケニーMcKinstryの手に委ねられた1999年までの記憶の中に入れました。

修復が完了しているため、所有者は完全にそれを維持し、見事な状態でXEG 550Xを維持しています。

詳細を表示するには、「機能」と「履歴」タブをクリックしてください。

車は記憶にあり、事前予約により、すぐに表示できるようにします、議論するために電話してください。

クライアント裁量のために、利用可能なすべての車両がアドバタイズされているわけではないことに注意してください。あなたの正確な願いと要件を議論するために電話してください。

期間写真の公開のためのイアン·ジョーンズとマイク·ヘイワードコレクションに感謝します。

 

I am delighted to offer this rare piece of rally history, the Vauxhall Chevette HSR DTV works rally car, XEG 550X, driven by Englishman Russell Brookes who said that he “considered the car to be one of the finest handling rally cars I’ve driven”!

With correct 2.3 Engine, matching Roll-cage and chassis numbers this is without doubt an extremely important part of Rallying history and offered for sale for the first time since the current keeper purchased the car in 1988. Supplied with an extensive works spares package, please click on “Features” tab to view full list.

In 1974 Brookes started one of the longest running sponsorship deals in motorsport when he signed with “Andrews – Heat for Hire”. Their distinctive yellow and white livery, still correctly displayed on XEG550X, graced nearly all of his cars through to 1991 and created a benchmark for other sponsorship deals in the sport.

Brookes with his Heat for Hire sponsorship joined the Dealer Vauxhall Team in 1982 and was given the first drive of XEG 550X, the last of the DTV HSR’s to be built which took the HS variant’s basic body but with lightweight GRP bonnet, boot-lid, wide wings & sill extensions – thus gaining the nickname of the “Plastic Fantastic!”

During this first year Brookes drove impressively and gained notable successes with a 3rd at the Hunsruck Rally and 2nd at the Manx.

Moving into 1983 with the new GroupB rules and homologation amendments completed on XEG 550X, there were many great podiums during the season but the crowning glory came at the Circuit of Ireland Rally where Brookes had vast experience.

With multiple attacks from the start with opposition in the form of Opel, Audi and Pentti Airikkala in a Lancia Rally, Brookes used his knowledge of circuit to quickly take XEG 550X to 2nd position by day2.

By Stage 22 into Killarney, Brookes had a 2minute lead over the field with the solid reliability of the HSR proving to be a fantastic advantage and on Stage 33 they were the fastest car recorded on the Sunday.
With a 3 and a half minute lead by the Monday, Brookes finished off the Rally with a superb and unwavering drive to take the coveted top podium.

Throughout the 1983 Rothmans-RAC Series, Brookes had a running battle with Stig Blomqvist and Audi’s formidable Quattro, so by the end of the season Brookes finished a truly admirable 2nd place overall with XEG 550X, also notably ahead of the more powerful Opels.

In 1984 Brookes moved on to the Opel Mantas himself and XEG 550X was used by another Englishman, Cyril Bolton who competed in the car before selling onto the current owner a few years later.

During 1988 in the hands of its current and only 2nd owner since the works team, XEG 550X continued to show its credentials with further successes and only just missed out on winning that year’s Irish National Rally series.

In 1989 XEG 550X retired from competitive Rallying and was placed in storage until 1999 where it was entrusted into the hands of Kenny McKinstry for a full restoration.

Since the completion of the restoration, the owner has kept XEG 550X in superb condition, maintaining it fully.

Please click on “FEATURES” and “HISTORY” tabs to view further details.

The car is in storage and will be available to view soon by prior appointment, please call to discuss.

Note that due to client discretion, not all vehicles available are advertised. Please call to discuss your exact wishes and requirements.

Many thanks to Ian Jones and the Mike Hayward Collection for the publication of period photographs.

http://www.alastairbols.com/cars/c5a191/cars-for-sale/heritage-cars/chevette-hsr-russell-brookes

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