*

PR

フェラーリ ディーノ 246 GTS 6357万円

公開日: : フェラーリ , , ,

FERRARI Dino 246 GTS

<スポンサーリンク>

車両価格:€475,000

ディノ名の起源は、24歳で亡くなった後半エンツォ·フェラーリの息子アルフレードは、彼がずっと大事に子供だったと彼の死は、彼のためにひどい損失となりました。ディーノは、彼が亡くなった直前に、有能な技術者やエンジニアだった、彼はLampredi付きのモダンなDOHC V6エンジンを設計しました。エンジンは2,5lにアップグレードし、タイポ246F1の中に装着した1958年に、1,5l容量のF2に始まりました。これは、マイク·ホーソーン1963年タルガ·フローリオで1958年のF1チャンピオンシップを獲得しました。道路の車の販売とスクーデリアのコストの大部分を融資エンツォは、彼が「ディーノ」という名前を付けだろう、より軽く、より手頃な価格のフェラーリを起動することが望ましいです。 206 GTは生まれ1966年には、それは非常に最初の半ばには328 1969年には246 GTは206を交換し、GTSのバージョンがディーノだった1972年に登場するまで主に使用される、非常に近代的なシャーシを使用して、フェラーリのエンジンを搭載しました美しいラインとして建設された3100台の素敵なhandling.A合計で素敵な車が最良のフェラーリの販売でした。

この素晴らしい1972ディノ246 GTSシャーシ04770は、欧州仕様にChinettiに米国の顧客によって命じられた、それは非常にそれが大が購入し2011年に戻ってヨーロッパへ行ってきました2000年代には3つの異なる所有者を経て、1972から2001年にワンオーナーを持っていましたコレクター。 50 000キロの走行距離は、オリジナルのものになりそうです。 2012年&2013年の間に、それは主に再建され、すべての機械部品で復元されました。駆動は強いエンジン、優れたブレーキ、ハンドリングと優れています。車は元の色の組み合わせの中に残っている、それはまた、電源が入っ窓やオプションなどの美しいデイトナ席を持っています。さらに、それはClassiche認定の対象と100%である、我々はディノスを販売するのに使用され、これは我々が見てきた最高の一つです。この完璧なドライバは、ヨーロッパ内のすべての古典的なラリーのための楽しみであろう。
The Dino name origins the late Enzo Ferrari’ son Alfredo who died at the age of 24, he was a much cherished children and his death was a terrible loss for him. Dino was a talented technician and engineer, shortly before he passed away, he designed a modern DOHC V6 engine with Lampredi. The engine began in F2 with 1,5l capacity, in 1958 was upgraded to 2,5l and fitted into to the Typo 246F1. It won the 1958 F1 championship with Mike Hawthorn and the 1963 Targa Florio. Enzo who financed most of the Scuderia’s cost with the road car sales, desired to launch a lighter and more affordable Ferrari, he would name it “Dino”. In 1966 the 206 GT born, it was the very first mid engined Ferrari, using a very modern chassis which will be mostly used until the 328. In 1969 the 246 GT replaced the 206 and a GTS version appeared in 1972. The Dino was a lovely car with beautiful lines and nice handling.A total of 3100 cars were built with was then the best Ferrari sale.
This wonderful 1972 Dino 246 GTS chassis 04770 was ordered by a US customer to Chinetti into European specifications, it remarkably had one owner from 1972 to 2001. After going through 3 different owners in the 2000s it went back to Europe in 2011 purchased by a large collector. The mileage of 50 000km looks to be the original one. Between 2012 & 2013 it was largely restored with every mechanical components rebuilt. The driving is excellent with a strong engine, excellent brakes and handling. The car is still into its original color combination, it also has the powered windows and beautiful Daytona seats as options. We are use to sell Dinos and this is one of the very best we have seen, furthermore it is 100% eligible for Classiche certification. This perfect driver would be an enjoyment for any classic Rally in Europe.

http://www.artandrevs.com/ferrari-dino-246-gts/en/pr-129-1

関連記事

Ferrari 550 Maranello 1997 ¥ASK

車両価格:ASK フェラーリ550マラネロ1997マニュアル6VX。 6600ミルのス

記事を読む

Ferrari Enzo Black ¥ASK

One of the all-time great Ferraris and one of

記事を読む

1972 Ferrari Dino 246 GT 3335万円

Sold for (£): 180,550 The Ferrari Dino was

記事を読む

1968 Ferrari 365 GT 2+2 For Sale in London 2207万円

  年:1968 カラー:ロッソ・コルサ トランスミッション:マニュアル ステアリン

記事を読む

1979 Ferrari 308 GTS 1519万円

Sold for (£): 82,225 The 308 GTB was launch

記事を読む

エンツォ・フェラーリ 2億5854万円

車両価格:€1,999,999 Category Coupe Ma

記事を読む

Ferrari 308 GTB polyester 4026万円

車両価格:€300,000 FERRARI 308 GTB polyester 1º mis

記事を読む

1953 Ferrari 250 Europa 2億8125万円

車両価格:$2,288,888 FERRARI EUROPA - Chassis 0321

記事を読む

1989 FERRARI TESTAROSSA

US$ 90,000 - 130,000 JPY 11 million - 15 mill

記事を読む

1982 FERRARI 512 BBI 予想価格:3600-4200万円

€290,000 - 340,000 1982フェラーリ512 BBI ピニンファリ

記事を読む

Message

メールアドレスが公開されることはありません。

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

PR

    • 2現在オンライン中の人数:
PAGE TOP ↑
リンク