*

PR

【グループC】マーチ 84G IMSA GTP CAR ¥ASK【動画あり】

公開日: : Group C , , ,

IMSA GTP CAR

<スポンサーリンク>

車両価格:ASK

スモールブロックシェビー530hp

500フィートポンドのトルクDGBギアボックス

エマーソン·フィッティパルディ、2フォーミュラワン世界選手権、2インディアナポリス500チャンピオンとインディカー世界選手権に勝つために歴史の中で唯一のドライバー。ジョンKalagianジョンKalagian 3月に戻って車を取引1984年に車を取得し、1985年にワトキンスグレン、ポートランド、シアーズポイント、ロードアメリカ、ポコノ、ミシガン州、ワトキンスグレン、デイトナフィナーレでそれをレース。ジム·ベルクルーチーフはそこに座って1984車(84 G 05)を見て、ドライバーエマーソン·フィッティパルディと地元の英雄トニー·ガルシア1985年マイアミグランプリのためにこの車を実行する契約をしました。そのイベントの後Brassfieldのダリンと父ジェリーは1985年のために車をレースに取引を行なったし、デイトナ24時間、マイアミ、セブリング、ロードアトランタ、リバーサイド、ラグナセカで参戦しました。

2007年にパットとケルブトンモーターズのスートーマスは、スポルディングからロータスのディーラーは、リンカンシャーに戻ってアメリカから車を持ってきました。車は完全にパットトーマス、タイニートニー·ヒルズ、マーク·ロジャースとケルブトンのチームによって復元されました。正常に24時間サポートレースで最初2008シルバーストーン·クラシックでのクラスのルマンでクラスのスパでクラスの第2、第3の達成グループCレースシリーズで2008年に参戦。

10月にはドニントンパークでのパットは、事前’85優勝し、グループC選手権で全体の第五つつ、先に強大なポルシェ、日産、ジャガー車のいくつかの仕上げをもたらした、クラスの最初でシーズンを締めくくりました。

8×ホイール、4×ホイールセンター、4×アウターリム – :含ま車で使用可能なスペアの膨大なリストがあります。ボディ金型、新しいコックピット本体部、フロ​​ントガラス、2×エンジンカバー、2×ドアやドアの窓、リアウィング、2×フロントライトカバー、ギア比、ドライブシャフト&CVジョイント、ディスクパッドのフルセット、およびホイールナット。そこに車に取り付けデータロギングであり、それはまた、完全な再給油設備が付属しています。

Small block Chevy 530hp

500ft lb torque DGB Gear box

Emerson Fittipaldi, the only driver in history to win two Formula One world championships, two Indianapolis 500 championships and an Indy Car world championship. John Kalagian acquired the car in 1984 and raced it at Watkins Glen, Portland, Sears Point, Road America, Pocono, Michigan, Watkins Glen, Daytona Finale In 1985 John Kalagian traded the car back to March. Jim Bell crew chief saw the 1984 car (84 G 05) sitting there and did a deal to run this car for the 1985 Miami Grand Prix with drivers Emerson Fittipaldi and local hero Tony Garcia. After that event the Brassfield’s Darrin and father Jerry did a deal to race the car for 1985 and raced at Daytona 24 hour, Miami, Sebring, Road Atlanta, Riverside, Laguna Seca.

In 2007 Pat and Sue Thomas of Kelvedon Motors, Lotus dealers from Spalding in Lincolnshire brought the car back from America. The car has been fully restored by Pat Thomas, Tiny Tony Hills, Mark Rodgers and the team at Kelvedon. Successfully raced in 2008 in the Group C Racing series achieving 2nd in class at Spa, 3rd in class at Le Mans in the 24 hour support race and first in class at the 2008 Silverstone Classic.

In October at Donington Park Pat finished the season off with a first in class, which resulted in winning the pre ’85 championship, and gaining fifth overall in the Group C championship, finishing ahead of some of the mighty Porsche, Nissan and Jaguar cars.

There is a huge list of spares available with the car which includes :- 8 x wheels,4 x wheel centres, 4 x outer rims. A full set of body moulds, new cockpit body section, a windscreen, 2 x engine covers, 2 x doors and door windows, a rear wing, 2 x front light covers, gear ratios, drive shafts & CV joints, disc pads, and wheel nuts. There is Data logging fitted to the car, and it also comes with full re-fuelling equipment.

http://www.racecar-ads.com/eu/listing/2298/imsa_gtp_car_for_sale.html

 

関連記事

1984 Porsche 962C ¥SOLD

車両価格:SOLD Winner — 1987 Le Mans 24 Hour Ch

記事を読む

1990 Porsche 962C Group C ¥SOLD

車両価格:SOLD Condition: Used Clear Title

記事を読む

1986 Alba GTP (Group C) Buick Turbo AR8-01 2688万円

  車両価格:£175,000 1986 ALBA / BUICK G

記事を読む

Competition Car Porsche 962C ¥ASK

車両価格:ASK   Team Trust One of th

記事を読む

Porsche 962-134 ¥ASK

車両価格:ASK Neuwagen! 1991 bei Porsche Mot

記事を読む

Spice C1 SE90C – 016 ¥ASK

車輛価格:ASK   Description: The car h

記事を読む

Argo – Porsche groupe C – JM19 ¥ASK

車両価格:ASK The only Argo on 16th cars to be b

記事を読む

1986 Group C Tiga C2 2307万円

車両価格:£123,500   Description: 1986

記事を読む

Group C Tiga GC 288/9 2907万円

車両価格:2907万円 Description: Group C2 TIGA GC2

記事を読む

日産 NPT 90–10 Group C Car 4208万円

車両価格:£225,000 概要: 670のbhpおよび/フィートのトルク500ポン

記事を読む

Message

メールアドレスが公開されることはありません。

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

PR

    • 3現在オンライン中の人数:
PAGE TOP ↑
リンク