*

PR

BMW M1 ¥SOLD

公開日: : BMW ,

BMW M1

<スポンサーリンク>

車両価格:SOLD

 

The M1 origins the Concept Car « Turbo » drawn by Paul Bracq in 1972, in 1975 Jochen Neerspach who was the head of BMW-Motorsport wanted to beat 911s in international races and especially in the World Manufacturer Championship to be opened from 1976 to Group 5 cars. The main problem for BMW was the following, to compete in Group 4 and 5 a minimum of road cars production was required and Neerspach felt BMW had a lack of knowledge in building a mid-engined car. He asked Lamborghini to design and build the car but the whole thing turned into disappointment as Lamborghini was in bad difficulties in the late 70s. Then BMW asked Italdesign & Giugiaro to draw the body, Marchesi to produce the Dallara-Lamborghini chassis and suspension, then at the end of this complex process Baur completed cars. There was a big delay for the production cars which actually started in the end of 1978, the M1 was first exhibited shortly after at the Paris Show in October. The first road cars were delivered in 1979, the M1 was at this time probably the more modern sport car and probably the first able to be very quick at tracks but also a very smooth daily driver, not really scared by traffic jam. The group 4 cars became very famous opening F1 races in 79/80/81. When production stopped in July 1981only 456 cars were built, probably the most desirable BMWs ever built.

This pristine M1 from 1990 was sold new in England where it had 2 owners. In 2001 having recorded 39 000 km it was sold by an English BMW-Alpina dealer to a German collector. Then the car was given to a specialist who carried a very large mechanical service : brakes, suspension, exhaust, engine … At this time it was also repainted and interior re-trimmed. In 2008 the engine was completely serviced by BMW and received new valves, timing chain, etc … all the work represents about 45 000 €, the invoices are available in the car’s file. Now showing 44 000 km on the clock it drives superbly, smooth, powerful and very well balanced this M1 is extremely rewarding to drive. The car’s condition can only be described as immaculate and makes this example an extremely interesting one on the market

 

1972年にポール·Bracqによって描かれたM1の起源コンセプトカー«ターボ»は、1975年にBMW-モータースポーツのヘッドだったヨッヘンNeerspachは、国際レースで911sを破ってみたかったし、特に世界メーカー選手権1976からグループ5に開放します車。 BMWのための主な問題は、道路の車の生産の最小値が必要とされたグループ4および5で競争するために、以下のことをしたとNeerspachはBMWはミッドシップの車を構築する上での知識の欠如を感じました。彼は車を設計し、構築するためにランボルギーニを求めたが、ランボルギーニは、70年代後半の不良が困難であったように、全体の事は失望に変わりました。そしてBMWはその後バウアーは、車を完了し、この複雑なプロセスの終了時に、ダラーラ·ランボルギーニのシャシーとサスペンションを製造するために、体を描画するマルケージをItaldesign&ジウジアーロに尋ねました。実際に1978年の終わりに始まった生産車のために大きな遅延がありました、M1は、最初10月にパリショーの後まもなく展示されました。最初の道の車は1979年に配信された、M1は、現時点ではおそらくより現代的なスポーツカーであり、おそらくトラックで非常に迅速にすることができ、最初だけでなく、非常に滑らかな毎日のドライバー、本当に渋滞によって怖がっていません。グループ4の車は79/80/81でF1レースを開いて非常に有名になりました。生産は7月に停止した場合1981only 456の車はおそらく、史上最も望ましいBMW勢が建設されました。

1990年から、この自然のままのM1は、それが2の所有者を持っていたイギリスで新しい販売されました。 2001年にはドイツのコレクタに英語BMW·アルピナディーラーによって販売されていた39 000キロを記録しました。その後、車は非常に大きな機械的サービスを実施し、専門家に与えられた:ブレーキ、サスペンション、排気、エンジン…このとき、それはまた再描画され、内部に再調整されています。 2008年にはエンジンが完全にBMWがサービスを提供する、新しいバルブ、タイミングチェーンなどを受けました…すべての作業は約45 000€を表し、請求書には、自動車のファイルで提供されています。今では見事に駆動するクロックの44 000キロを示し、滑らかで強力な、非常にバランスのとれたこのM1が駆動するのに非常にやりがいのあります。車の状態は唯一の完璧なように説明し、市場でこの例を非常に興味深いものを作ることができます

 

http://www.artandrevs.com/bmw-m1/en/pr-57-16

関連記事

March-BMW Formula 2 ¥ASK

車輛価格:ASK   Description: The car is

記事を読む

BMW Z4 GT3 3103万円

車両価格:€240,000 BMW Z4 GT3仕様2015 レースする準備ができま

記事を読む

Mini Challenge Winning Car 399万円

車両価格:£21,000 2012 JCW Championship winning

記事を読む

BMW 850i V12 218万円

BMW850i V12300 HP1990の新しい絵が非常に良好な状態うまいやり方1990

記事を読む

BMW M235 Cup 889万円

  車両価格:€80,000 BMW M235カップ 製筺体V

記事を読む

2015 spec BMW GT3 Z4 2663万円

車両価格:€199,000 概要: 2015スペックZ4の車はなし1037車は冬が再

記事を読む

1973 BMW 3.0 CSL BATMOBILE

US$ 275,000 - 350,000 JPY 33 million - 41 mil

記事を読む

BMW M3 E92 Race Car 672万円

車両価格:€49,500 Description: BMW M3 E92 33

記事を読む

BMW E46 M3 Race Car 597万円

車両価格:€45,000 BMW E46ワイドトラックレーストラック車M3 CSL

記事を読む

2014 BMW Z4 GT3 3506万円

車両価格:€270,000 2014 BMW Z4 GT3をとして販売 ダイレク

記事を読む

Message

メールアドレスが公開されることはありません。

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

PR

    • 1現在オンライン中の人数:
PAGE TOP ↑
リンク