*

PR

BMW M3 DTM ¥SOLD

公開日: : BMW, DTM , ,

BMW M3 DTM

<スポンサーリンク>

車両価格:SOLD

 

In the mid 80s homologation purposes required a minimum of 5000 cars built to comply with the Group A regulations. Launched in 1986 and raced since 1987 this is probably the most successful touring car ever having won in every major races or championships it was entered. For the 1992 DTM season BMW pushed further the M3 development, actually only a few ’92 chassis were built among the estimated 260 built.
This actual car chassis 213 has been delivered to Team Bigazzi one of the two factory backed team with Schnitzer for the 1992 DTM season. Being an official car it received improved chassis specifications which were not available on private ones. It was very successfully driven by Steve Soper, as he remarkably scored two victories that year at Norisring and Berlin.

In 1993 it was sold to Jens Venc a Czech driver via Mr Isert and raced again in 1993 DTM into “Kaucuk” colours, after that it only did a few races in Czech republic in 1994 before being retired and it was exhibited since 1998 in a Museum.

At our purchase the car was in original untouched condition, very authentic and still retaining all of its original parts including Steve’s specific steering wheel. The car was totally dismantled and restored in house from the chassis, a lot of attention was putted into keeping it as original as possible.

Shortly after the restoration ended we organised at BMW Classic in Munich a reunion with Steve Soper, the Bigazzi Team and period BMW Motorsport heads who all have signed the car.

This time wrapped M3 is a real piece of BMW history, being the very last BMW winner in DTM.

 

80年代半ばにはホモロゲの目的は、グループAの規制を遵守するために構築された5000台の最小値を必要としました。 1986年に開始し、これはおそらく今までそれが入力されたすべての主要なレースやチャンピオンシップで優勝した最も成功したツーリングカーである1987年から参戦。 1992 DTMシーズンにBMWは実際にわずか数’92シャーシが内蔵され、推定260の間で構築された、さらにM3の開発を、押しました。

この実際の車のシャーシ213は、1992 DTMのシーズンに向けてシュニッツァーを持つ2つの工場裏打ちされたチームのBigazzi 1をチームに配信されています。それはプライベートなものでは利用できなかった改善されたシャーシの仕様を受け取った公用車です。彼は非常にノリスリンクとベルリンで2勝その年をゴールそれは非常に成功し、スティーブ·ソーパーによるものでした。

1993年にそれは氏Isertを介しイェンスVENCにチェコのドライバを売却され、それだけで1994年にチェコ共和国でいくつかのレースをしたことの後に引退する前に、「Kaucuk」色に1993 DTMで再びレース、それは1998年以来、展示されました博物館。

私たちの購入時の車は、元の手つかずの状態にあった非常に本格的な、まだスティーブの特定のステアリングホイールなど、元の部品のすべてを保持します。車が完全に解体し、シャーシから家に復元された、多くの注目は、可能な限り元のようにそれを維持にパットしました。

復元が終了した直後に、私たちはミュンヘンでBMWクラシックでスティーブ·ソーパー、Bigazziチームとすべての車に署名した期間BMWモーターヘッドとの再会を組織しました。

M3包まれたこの時間は、DTMで非​​常に最後のBMWの勝者である、BMWの歴史の実際の作品です。

 

http://www.artandrevs.com/bmw-m3-dtm/en/pr-79-16

関連記事

GTS Motorsport built BMW M3 Evo 2 Race Car 366万円

車両価格:£20,000 GTSモータースポーツはBMW M3エボ2レースカーを構築し

記事を読む

1939 Frazer Nash BMW 328 ¥ASK

車両価格:ASK 細かいスポーツモーターカーのメーカーとしてBMWの出現は、バックNで

記事を読む

BMW E46 M3 GTR, GT CUP CHAMPIONSHIP WINNING CAR 20 410万円

車両価格:£21,995   BMW E46 M32013年にあ

記事を読む

BMW-ALPINA Z8 4.8 S.Tronic (Cabriolet) 4577万円

車両価格:350'000スイスフラン Fahrzeugdaten Inverkehr

記事を読む

Opel Astra DTM Race Car ¥ASK

車両価格:ASK Opel Asta DTM Race Car Built for

記事を読む

1974 BMW 3.0 CSL ¥ASK

車両価格:ASK BMW's lightweight version of its 3.0

記事を読む

1972 BMW 3.0 CS Coupe 578万円

車両価格:$48,500 このBMW 3.0 CSはサンフランシスコ、カリフォルニア州

記事を読む

BMW 635 グループ A ¥ASK

車両価格:ASK Impressive documented history, the

記事を読む

2000 BMW Z8 2483万円

車両価格:$199,750   Welcome to Crave Lu

記事を読む

BMW M3 E30 2.3 Group A/H/WRC  881万円

車両価格:€65,000 Original M3 -87. Build 2006.To

記事を読む

Message

メールアドレスが公開されることはありません。

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

PR

    • 3現在オンライン中の人数:
PAGE TOP ↑
リンク