*

PR

LANCIA Stratos GR4 ¥SOLD

ランチア ストラトス

<スポンサーリンク>

車両価格:SOLD

The Lancia Stratos will probably remain as the more charismatic car ever raced in Rallies, launched in 1974 in Groupe 4 they won the WRC in 1974/1975/1976.

This wonderful example chassis number 1936 is one of the very first Stratos raced by a private, having been first entered by it’s owner Mr Montaldo in the 1975 Rally Campagnolo.The car participated in a total of 15 Rallies until 1981, including international ones, the last race achievement was an excellent 4th OA at the Rally di Monza.

In the end of 1981, it was purchased by Mister Domet, he was then the French Ferrari Club President but also very famous for his collection of Ferrari race cars ( Daytona GR4, 512 M, Dino 206 S … ) and kept it until 2004.

After being entirely mechanically rebuilt with engine done by Maglioli, it made some remarkable appearances in the French Press and was the subject to a large article in “Sport auto” tested by F. Delecour in 1996.

Art & Revs recently restored the body into it’s original Montaldo colours as it raced the Costa Smeralda Rally in 1978. A lot of attention was putted into keeping the rest of the car very original and unrestored.

An important history file comes with the car including importation file in France in 1981 a copy from all of the registrations, about 80 period pictures in race, press articles, invoices and various other documents.

This is a rare opportunity to purchase a fantastic unmolested original condition Group 4 always maintained to the highest level. It’s the very first time in its life this car is offered on the market.

ランチアストラトスは、おそらくより多くのカリスマの車が今までラリーに出走として、のGroupe 4で1974年に発売し、彼らは1974/1975/1976でWRCを獲得したままになります。

車台番号1936は、非常に最初ストラトスの一つは、民間によってレース、1975年ラリーCampagnolo.Theの車の中で、それの所有者氏モンタルドによって入力されたされているこの素晴らしい例では、国際的なものも含め、1981年まで15ラリーの合計に参加し、最後のレースの成果は、ラリー·ディ·モンツァで優れた第4回OAました。

1981年の終わりには、それはミスターDometによって購入された、彼はその後、フランスフェラーリクラブ会長だったが、また彼のフェラーリのレースカーのコレクションのための非常に有名な(デイトナGR4、512 M、ディーノ206 S …)と2004年までそれを続けました。

完全に機械的にMaglioliによって行わエンジンを再構築された後、フレンチプレスでのいくつかの顕著な外観を作り、1996年にF. Delecourによってテスト「スポーツオート」に大きな記事に供しました。

それは多くの注目が車の残りの部分は非常にオリジナルと復元されていない維持にパットした1978年にコスタズメラルダラリーレースとしてアート&デバイスの改版は最近の元モンタルドの色に体を回復しました。

重要な履歴ファイルは、1981年にフランスの自動車を含む輸入ファイルが付属して登録、レースでは約80の期間の写真、プレス記事、請求書、および様々な他の文書のすべてのコピー。

これは、常に最高レベルに維持素晴らしい悩まされていない元の状態のグループ4を購入する貴重な機会です。それはこの車が市場に提供され、その生活の中で、非常に最初の時間です。

http://www.artandrevs.com/lancia-stratos-gr4/en/pr-14-16

 

関連記事

ランチア ストラトス HF グループ4 – H-Kennzeichen 5963万円

車両価格:€459,000 概要: •ストラトスHFグループ4 •ラリーの

記事を読む

Ferrari 308 GTB Gr. IV Rally Auto

レーシングカー 内部番号:ferr308_mart EZ:03/1980 SOLD

記事を読む

Mercedes Benz SLC 450 5.0 – Group 4  766万円

車両価格:€57,000 Completely rebuilt group 4 rep

記事を読む

1992 Lancia Delta Integrale HF Turbo Martini 5

登録:未登録-NOVA発行 車台番号:ZLA831ABO * 00567553

記事を読む

1982 Lancia 037 Stradale 4290万円(SOLD)

Sold for €336.000 205馬力、ボッシュKugelfischer

記事を読む

1977 Lancia Stratos HF Stradale by Bertone 4938万円(SOLD)

Sold for €386.400 192馬力、3ウェーバーキャブレター、5速マ

記事を読む

De Tomaso – Pantera Gr4 Works car ¥ASK

車両価格:ASK Version : Pantera GR4 Chassis : 874

記事を読む

1980 LANCIA RALLY SE 037 PROTOTYPE GROUP B COMPETITION CAR 予想価格:3900-4900万円

€320,000 - 400,000 最初の工場のプロトタイプ 1980ランチアラリ

記事を読む

【ヤフオク】94y ランチア・デルタ・エボⅡ 検査29年3月迄!!ディーラー物

■記録簿有り、本年も整備バッチリです、スペアキー、付属ツール マニュアル・ワランティブ

記事を読む

Lancia Stratos

スポーツカー/クーペ 内部番号:lancia_stratos 140キロワット(290馬

記事を読む

Message

メールアドレスが公開されることはありません。

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

PR

    • 0現在オンライン中の人数:
PAGE TOP ↑
リンク