*

PR

LANCIA Stratos GR4 ¥SOLD

ランチア ストラトス

車両価格:SOLD

The Lancia Stratos will probably remain as the more charismatic car ever raced in Rallies, launched in 1974 in Groupe 4 they won the WRC in 1974/1975/1976.

This wonderful example chassis number 1936 is one of the very first Stratos raced by a private, having been first entered by it’s owner Mr Montaldo in the 1975 Rally Campagnolo.The car participated in a total of 15 Rallies until 1981, including international ones, the last race achievement was an excellent 4th OA at the Rally di Monza.

In the end of 1981, it was purchased by Mister Domet, he was then the French Ferrari Club President but also very famous for his collection of Ferrari race cars ( Daytona GR4, 512 M, Dino 206 S … ) and kept it until 2004.

After being entirely mechanically rebuilt with engine done by Maglioli, it made some remarkable appearances in the French Press and was the subject to a large article in “Sport auto” tested by F. Delecour in 1996.

Art & Revs recently restored the body into it’s original Montaldo colours as it raced the Costa Smeralda Rally in 1978. A lot of attention was putted into keeping the rest of the car very original and unrestored.

An important history file comes with the car including importation file in France in 1981 a copy from all of the registrations, about 80 period pictures in race, press articles, invoices and various other documents.

This is a rare opportunity to purchase a fantastic unmolested original condition Group 4 always maintained to the highest level. It’s the very first time in its life this car is offered on the market.

ランチアストラトスは、おそらくより多くのカリスマの車が今までラリーに出走として、のGroupe 4で1974年に発売し、彼らは1974/1975/1976でWRCを獲得したままになります。

車台番号1936は、非常に最初ストラトスの一つは、民間によってレース、1975年ラリーCampagnolo.Theの車の中で、それの所有者氏モンタルドによって入力されたされているこの素晴らしい例では、国際的なものも含め、1981年まで15ラリーの合計に参加し、最後のレースの成果は、ラリー·ディ·モンツァで優れた第4回OAました。

1981年の終わりには、それはミスターDometによって購入された、彼はその後、フランスフェラーリクラブ会長だったが、また彼のフェラーリのレースカーのコレクションのための非常に有名な(デイトナGR4、512 M、ディーノ206 S …)と2004年までそれを続けました。

完全に機械的にMaglioliによって行わエンジンを再構築された後、フレンチプレスでのいくつかの顕著な外観を作り、1996年にF. Delecourによってテスト「スポーツオート」に大きな記事に供しました。

それは多くの注目が車の残りの部分は非常にオリジナルと復元されていない維持にパットした1978年にコスタズメラルダラリーレースとしてアート&デバイスの改版は最近の元モンタルドの色に体を回復しました。

重要な履歴ファイルは、1981年にフランスの自動車を含む輸入ファイルが付属して登録、レースでは約80の期間の写真、プレス記事、請求書、および様々な他の文書のすべてのコピー。

これは、常に最高レベルに維持素晴らしい悩まされていない元の状態のグループ4を購入する貴重な機会です。それはこの車が市場に提供され、その生活の中で、非常に最初の時間です。

http://www.artandrevs.com/lancia-stratos-gr4/en/pr-14-16

 

関連記事

Exif_JPEG_PICTURE

Lancia Stratos Gr. IV

レーシングカー 内部番号:stratos_flag EZ:1974 SOLD! -

記事を読む

0005jan_luehn_20.11.2015

1964 LANCIA SPORT ZAGATO PROTOTIPO

    EX-WORKS 1964年タルガ・フローリオ入

記事を読む

1098464[1]

De Tomaso Pantera Gr4 (ex-works) ¥ASK

14 GR4車の中で最も有名なだけの車を動作します。アメージング歴史(勝者ジロ・デ・イタリ

記事を読む

PA16_r161_001

1992 Lancia Delta HF Integrale Evoluzione 1 ‘Martini 6′

予想価格:€120.000 - €150.000 210馬力、1995 ccの1

記事を読む

De Tomaso Pantera Group 4 FIA race car - 1972

De Tomaso Pantera Group 4 FIA race car – 1972 ¥ASK

車両価格:ASk This 1972 De Tomaso Pantera is

記事を読む

1990 Lancia Delta HF Integrale

1990 Lancia Delta HF Integrale 298万円

Sold for (£): 16,330 The Lancia Delta HF an

記事を読む

modellismo_1-img600x375-14524060596cvgiq7433[1]

【ヤフオク】ランチア・デルタ HFインテグラーレ16vエヴォルツィオーネII

ご覧頂きありがとうございます ランチア・デルタ HFインテグラーレ16vエヴォル

記事を読む

_PP18670

De Tomaso Pantera Gr4 (ex-works) ¥ASK

  これには、「普通の」GR4パンテラはされています唯一の作品の車であるこ

記事を読む

Lancia Delta Integrale Group-A.

Lancia Delta Integrale Group-A. ¥ASK

車両価格:ASK これは、アバルト車はドイツのFIATモービルAGのために1989年3

記事を読む

Lancia Delta Evolution Ex Works

Lancia Delta Evolution Ex Works 1761万円

車両価格:€130,000 Lancia Delta Integrale Evolutio

記事を読む

Message

メールアドレスが公開されることはありません。

次のHTML タグと属性が使えます: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

PR

    • 3現在オンライン中の人数:
PAGE TOP ↑
リンク