*

PR

MATRA MS630 ¥SOLD

公開日: : 未分類 ,

MATRA MS630

<スポンサーリンク>

車両価格:SOLD
Matra Sport was created in 1964 by the famous eponymous French company, who was in the army industry, specialised in Aircrafts rockets and engineering. The idea was to promote Matra’s name all around the world using motorsport as support. Jean Luc Largadère who was in charge of the program decided to build and race at the same time Formula cars and Sport Prototypes powered with V12 engines, just as Ferrari did then. These were the seeds for one of the most fabulous odyssey in Motorsport as Matra managed to win the F1 championship in 1969 and three times le Mans between 1972 and 1974. The MS630 was an important step in Matra’s history, originally fitted with the 2 liter BRM engine it was actually designed to receive the V12 engine. However due to delays in the engine development it was decided to build an “interim” car in the end of 1967 with a GT40 4,7 Liter power plant. This was a superbly handling and very quick car, Beltoise who was the star driver of the team at the time was very elogious. Both Pescarolo and Servoz Gavin drove the MS630 -Ford in race and were very quick compared to the JWA GT40s and Porsche Protoypes. At Monthlery in 1967 the MS630 was even quicker in race. At Le Mans 1968 the pair Servoz/Pescarolo was about to win the race with the MS630 V12 but retired after a tyre explosion. Among the four cars build in period, one was destroyed, one still belongs to Matra and two are privately owned and not raced or shown.

This wonderful “one off” car was built upon original drawings by ex. Matra people with authorisation from Matra. Accordingly it received a Matra chassis number and chassis plate. As the original Matra-Ford chassis 02 was later converted with Matra V12 engine then no more Matra – Ford were existing. Lagardère Group ( ownr of Matra brand ) then decided in 2007 to authorize the building from the missing link between the MS620 and 650, so the legendary line of Matra Prototypes is now complete
Chassis 05 has been very nicely and faithfully built to the blue prints, the very modern car’s design weighting only 820kg and fitted with a high performance GT40 powerplant immediately shown an important potential. After a few testing and the obtention of the FIA HTP it was entered in 2013 into the Master Series at the Barcelone ( 2.05sec ) and Dijon (1.30sec ) rounds, it shown its speed lapping quicker than GT40s for instance for its first two outings. This wonderful MS 630 is a unique opportunity to acquire a fabulously quick and easy to maintain authentic Matra Sport Prototype. The Matra cars are uncommon and would be welcome in any major events.

 

マトラスポーツは、航空機のロケットや工学の専門軍産業であった有名な名を冠したフランスの会社、によって1964年に作成されました。アイデアは、支持体としてモータースポーツを使用して、世界中のマトラの名前を促進することでした。プログラムを担当していたジャン·リュックLargadèreはフェラーリが次にやったように、V12エンジンで駆動同時にフォーミュラカーやスポーツプロトタイプで構築し、レースすることを決めました。マトラはMS630が最初に2リットルのBRMを取り付けマトラの歴史の中で重要なステップとなった1972年から1974年の間にル·マン1969年のF1チャンピオンシップに勝つために管理し、3回のように、これらは、モータースポーツの中で最も素晴らしいオデッセイの一つの種でしたエンジンは、それが実際にV12エンジンを受信するように設計されました。しかしによるエンジン開発の遅れにはGT40 4,7リットルの発電所と1967の最後に「暫定」の車を構築することを決めました。これは、当時のチームのスタードライバーだった見事に処理し、非常に速い車、Beltoiseは非常にelogiousありました。ペスカロロとセルヴォギャビンの両方がレースでMS630 -Fordを運転し、JWA GT40sとポルシェProtoypesに比べて非常に速かったです。 Monthleryで1967年にMS630は、レースであっても速かったです。 1968年のル·マンでの対セルヴォ/ペスカロロはMS630のV12でレースに勝つとしていたが、タイヤの爆発の後に引退しました。期間で構築する4台の車の中で、1は1はまだマトラに属し、2は個人所有とレースではないか、表示され、破壊されました。

この素晴らしい “ワンオフ”車は、exによって、元の図面に基づいて構築されました。マトラから権限を持つマトラの人々。従ってそれはマトラ車台番号とシャーシプレートを受けました。オリジナルのマトラ·フォードシャーシ02は、後にこれ以上のマトラその後マトラのV12エンジンを使用して変換したように – フォードは、既存ました。 (マトラブランドのownr)ラガルデールは、その後、MS620と650の間のミッシングリンクから建物を承認するために、2007年に決定したので、マトラプロトタイプの伝説的なラインが完成しました
シャーシ05は、非常にきれいにされていると忠実ブループリント、非常に近代的な車のデザイン重みのみ820キロに建設され、すぐに重要な可能性を示す高性能GT40のパワープラントを装備しています。いくつかのテストと、それはバルセロナ市内(2.05sec)とディジョンでマスターシリーズに2013年に入力されたFIAのHTPの獲得後(1.30sec)ラウンドは、その最初の二つの外出用のインスタンスのGT40sより速くラッピングその速度を示しますこの素晴らしいMS 630は、途方もなく、迅速かつ本格マトラスポーツプロトタイプを維持するために簡単に取得するためのユニークな機会です。マトラ車は珍しいであり、任意の主要なイベントで歓迎されるであろう。

 

http://www.artandrevs.com/matra-ms630/en/pr-115-16

関連記事

【ebay】FORMULA Vee , Winning History Caldwell D13.. .VINTAGE V race car 58万円

車両価格:$4,750 relisted  due to one of ebays i

記事を読む

1955 MESSERSCHMITT KR200 CABRIOLET MICROCAR 152万円(SOLD)

Sold for £9,833 1955メッサーシュミットKR200カブリオレMicr

記事を読む

1959 Cooper Monaco T49 Mk1 no. 002 ¥ASK

車両価格:ASK 最も成功した販売用クーパーモナコのキャンペーンを行っ間でご紹介します

記事を読む

Talbot Sunbeam Lotus Grp 2 Rally Car  ¥ASK

車両価格:ASK The Sunbeam Lotus was unveiled at

記事を読む

2013 Ultima GTR 6.3 LS3 Fuel Injected V8 480bhp – Brand New Not To Be Missed! 1376万円 

車両価格:£74,950 この車は、現在販売されている - あなたが販売するために探し

記事を読む

Osella PA 6 2100万円

車両価格:€159,500 車は完全オリジナルで、完全にそのエンジン(新Armaro

記事を読む

LISTER Storm GTM005 3479万円

車両価格:€260,000   リスターは、それが有名なジャガー「D」

記事を読む

Talbot Lago T26C ¥ASK

車両価格:ASK 伝説はフィリップEtancelin、1948、販売のための4.5リッ

記事を読む

1968 Bristol 410 ¥ASK

車両価格:ASK ブリストル410が250 BHPと340フィート/トルクのポンド新を

記事を読む

【ヤフオク】★超稀少★ ナイト2000 フルコンプリート仕様 トランザム knight

ご覧頂ありがとうございます☆   超稀少な、 【ナイト2000フ

記事を読む

Message

メールアドレスが公開されることはありません。

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

PR

    • 6現在オンライン中の人数:
PAGE TOP ↑
リンク