*

PR

SALEEN S7R GT1

公開日: : GT1, サリーン , ,

SALEEN S7R GT1

<スポンサーリンク>

車両価格:SOLD

After a long experience in GT racing with the highly developed Mustangs GT2, the genious Steeve Saleen decided in the late 1990s to build his own GT1 upon the new GT regulations for the 2000s. In August 2000 he launched the fabulous S7 at the Monterey Historics, this was the most high-tech road car of its time with a fabulous engineering, retaining basically the most interesting and advanced solutions used on the dramatic GT1 race cars from the late 90s. In terms of technology and building quality, Saleen pushed very far the limits to a level never seen on an American car. In October 2000, Steeve Saleen raised the bar again and introduced the “S7R” race version to comply with the ALMS, Le Mans and FIA GT1 regulations. The Saleens were always raced by privateer team with factory support and were very successful everywhere they raced. They won on most of the race tracks in the world, only 15 race cars were built. They scored a total of 9 various GT championships and 110 wins, by constantly upgrading the cars with the race teams, the Saleen were capable to remain competitive from 2001 to 2009. The most successful seasons were under the Oreca days in 2006 and 2007, when they clinched both of the French GT and ALMS championships. No doubt in a near future the Saleens will be highly collectible items … a great time now for collectors.

We are very proud to offer the S7R chassis number “004R” which has the particularity to have been always maintains to the highest specifications and in top racing condition. Historically this is a very important car as it’s the first Saleen to have win a Championship : the 2001 Gran-Am Rolex Series with the Team Fordahl Motorsport, the car next went to FIA-GT in 2003 with Graham Nash Motorsport then in 2004 with Ray Mallock as a factory backed car. In 2006 Konrad sparely used the car, also in FIA-GT. In late 2007 we sold the car to its current owner who completely dismantled it for a complete upgrade with most of the ORECA evolutions on engine, gearbox, aerodynamics and brakes. It has been campaigned as a front runner in the French GT championship and carefully maintained. It’s offered with a huge spares package including gearbox, engine, bodywork and suspension on separate negociation. It’s a hugely quick car and very easy to maintain, we can also supply all the knowledge and information for setting and racing the car. This is a great opportunity to acquire the very first winning Saleen, an important historic car with Daytona, Sebring and FIA-GT history in perfect racing condition.

 

高度に発達したムスタングGT2とGTレースで長い経験後、天才詰め込むサリーンは、2000年代のための新しいGT規制の際に自分のGT1を構築するために1990年代後半に決めました。 2000年8月に、彼はモントレーHistoricsで素晴らしいS7を立ち上げ、これは基本的には90年代後半からの劇的なGT1レースカーに使用される最も興味深く、先進的なソリューションを保持し、素晴らしい技術とその時間のほとんどのハイテクロードカーました。技術と建物の質の面では、サリーンはアメ車に見たことがないレベルに非常に遠くの限界を押しました。 2000年10月に、デリックサリーンは、再びバーを上げ、ALMS、ル·マンとFIA GT1の規制を遵守するための「S7R」レースのバージョンを導入しました。 Saleensは常に出荷時のサポートでプライベーターチームが参戦し、どこでも、彼らがレースを非常に成功でした。彼らは15レースカーが建設された、世界のレーストラックのほとんどに勝ちました。彼らは常にレースチームと車をアップグレードすることで、9様々なGT選手権と110勝の合計を獲得し、サリーンは最も成功した季節は2006年と2007年、ときにオレカ日の下にあった2009年に2001年から競争力を維持することができました彼らはフランスのGTとALMS選手権の両方を獲得し。近い将来には疑いがSaleensは非常にコレクターアイテム…コレクターのための今素晴らしい時間になります。

我々はS7Rの車台番号されていると特殊性は、常に最高の仕様にし、トップレーシング状態に維持している「004R」を提供することを非常に誇りに思っています。歴史的にこれはチャンピオンシップに勝つ持っている最初のサリーンだとして非常に重要な車です:チームFordahlモータースポーツ、車で2001グラン·アムロレックスシリーズは、次のレイ2004年に、その後グラハム·ナッシュモータースポーツ2003年にFIA-GTに行ってきました工場担保車としてマロック。 2006年にコンラッドは、けちけちしても、FIA-GTで、車を使用します。 2007年後半、我々は完全にエンジン、ギアボックス、空力とブレーキのオレカの進化のほとんどは完全なアップグレードのためにそれを解体、現在の所有者に車を売却しました。これは、フランスのGT選手権にフロントランナーとして運動をし、慎重に維持されています。これは、別々のnegociationのギアボックス、エンジン、車体とサスペンションなどの巨大な予備品のパッケージで提供です。それは非常迅速車だし、維持するのは非常に簡単、我々はまた、車を設定し、レースのためのすべての知識や情報を提供することができます。これは非常に最初の勝利サリーン、完璧なレース条件でデイトナ、セブリングやFIA-GTの歴史を持つ、重要な歴史的な車を取得するための絶好の機会です。

 

http://www.artandrevs.com/saleen-s7r-gt1/en/pr-32-16

関連記事

PORSCHE GT1 ¥SOLD

車両価格:SOLD After dark days in the late 80s and

記事を読む

ポルシェ 993/996 GT1 ¥ASK

車両価格:ASK Category Coupe Make Por

記事を読む

Saleen S7-R S7R FIA GT1 race car racecar VIN 10 chassis # 5 Le Mans British GT 7718万円

車両価格:£425,000 ここで私は販売のためにヨーロッパのルマンシリーズを提供して

記事を読む

2004 SALEEN S7

車両価格:$449,995 2000年に市販車より先にルマン用プロトタイプレースカーが

記事を読む

LAMBORGHINI MURCIELAGO LP670 R-SV GT1 6501万円

車両価格:6501万円 Description: LAMBORGHINI MURCI

記事を読む

Honda riesiges Ersatzteilpaket für NSX GT1 ¥ASK

車両価格:ASK 完全なORIG。 GT1ワイドボディモデル DIVマグネシウム

記事を読む

Porsche 911 / 993 GT1 102  ¥ASK

車両価格:ASK Rennversion, ex Team Schübel, be

記事を読む

Saleen S7R GT1 + Huge New Package of Spares – £’s enquire ¥ASK

車両価格:ASK   Description: The car fo

記事を読む

Message

メールアドレスが公開されることはありません。

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

PR

    • 2現在オンライン中の人数:
PAGE TOP ↑
リンク