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Ferrari 330 LMB ¥SOLD

公開日: : フェラーリ , ,

Ferrari 330 LMB

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車両価格:SOLD

 

There were four 330 LMBs specifically built to compete in long distance events like Le Mans and were designed around an extended chassis just for these cars. The unique Tipo 574 chassis was also fitted with a dry sump system, which allowed the engine to sit lower leading to a lower coefficient of drag. Built in the same prototype shop as the GTO, serial number 4725 is the last of four 330 LMBs built and featured lightening techniques such as Plexiglas side and rear windows. Based on the 400 SA engine the Tipo 163 variant was a V12 with 3,967 cc displacement, six weber carburetors and an output of 400 bhp at 7,500, which was a good 50-80 bhp more than the GTOs.

Delivered new to Maranello Concessionaires in June of 1963, chassis 4725SA was the fourth and final 330 LMB built. This car is the only one with significant competition history.

Entered in the the 1963 24 Hours of Le Mans, this car was driven to 5th overall and class victory by Jack Sears and Mike Salmon. The car was renown for exceeding 300 km/h down the Mulsanne straight – eclipsing the 250P and the GTO.

Lorenzo Bandini later drove the car to 8th overall and another class win in the Guard’s Trophy at Brands Hatch. Before the year was out, the car was sold to France where it passed through various hands before it joined Pierre Bardinon’s spectacular Mas du Clos Collection.

Some twenty years later, Bardinon sold the car and after spells in Japan and Austria it was supplied to another great Ferrari collector, Sir Anthony Bamford by Talacrest. The current owner acquired the car in 2008 and once again Talacrest are privileged to be able to offer this car for sale – the most successful of all the Ferrari 330 LMB and the only right hand drive example.

 

具体的にはル·マンのような長距離のイベントに出場するために構築され、ちょうどこれらの車のための拡張シャーシの周りに設計された4 330のLMBがありました。ユニークなティポ574シャーシは、エンジンが抗力の低い係数に低いリーディングを放置しドライサンプシステムを装着しました。 GTOと同じプロトタイプショップに建てられ、シリアル番号4725は内蔵4 330のLMBの最後であり、そのようなプレキシグラス側とリアウィンドウなどの軽量化技術を特色にしました。 400 SAエンジンに基づいティーポ163変異体は、3967 ccの変位とV12、6ウェーバーキャブレターとのGTOより良い50-80馬力だった7500で400馬力の出力がありました。

1963年6月にマラネロコンセッショネアに新しい配信、シャーシ4725SAは内蔵第四及び最終的な330 LMBました。この車はかなりの競争の歴史を持つ唯一のものです。

ル·マンの1963年24時間で入力された、この車は、ジャック·シアーズとマイクサーモンにより全体で5番目とクラス優勝に牽引されました。 250PとGTOを食 – 車はまっすぐミュルザンヌダウン毎時300キロを超えるための知名でした。

ロレンツォ·バンディーニは、後にブランズハッチでのGuardのトロフィーで全体で8番目と別のクラスの勝利に車を運転しました。年が出ていた前に、車はそれはピエールBardinonの壮大なマスドゥクロコレクションに参加した前に、それは様々な手を通過したフランスに売却されました。

いくつかの20年後、Bardinonは車を販売し、日本とオーストリアの呪文の後には、別の偉大なフェラーリコレクター、Talacrestによるサーアンソニーバンフォードに供給しました。現在の所有者は2008年に車を取得し、再びTalacrestは販売のためにこの車を提供することができることは特権である – すべてのフェラーリ330 LMBの最も成功したと右手のみ駆動例。

 

http://talacrest.com/Ferraris-Sold/Ferrari-330-LMB/6013.htm

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