*

PR

Porsche 911 Carrera 3.0 RSR ¥ASK

公開日: : ポルシェ , , ,

screen_shot_20150104_at_18_54_28 screen_shot_20150104_at_18_55_25 screen_shot_20150104_at_18_55_34

<スポンサーリンク>

車両価格:ASK
Description:
We are delighted to offer this extraordinary 1975 Kremer Porsche 911 Carrera 3.0 RSR.

#005 0004 is in immaculate condition with fresh paint and decals. The original RSR type 911/75 engine crankcase, complete with all racing components, comes with the car in a separate crate. The engine currently fitted in the car is a 3.0 liter 930 turbo case with approximately 15 hours which was freshened and gone through last winter. The top of the engine (slides, trumpets, injection pump, etc.) is original. The transmission (correct type 915) also has approximately 15 hours and all bushings were recently replaced. The car currently has an electronic distributor and electric tacho and and rev-counter fitted but the original distributor and VDO gauges come with the car as do the original trailing control arms (custom replacements are fitted on the car). The seat in the car is the original Lollipop seat. The windshield is new and unscratched. Correct 917-like Speedline RSR wheels. This car has been completely gone through and it is truly race ready.

005 0004 is very well documented with continuous ownership from new. Available with the car are the original ONS Wagenpass, 2007 FIA HTP, an extensive picture restoration file together with a fully documented history file and in-period pictures.

In addition to the original 917-type wheels fitted to the car, this well known “Wally’s Jeans RSR” comes with 2 sets of black powder coated BBS wheels.

History:
This factory Porsche 911 RSR shell was delivered to the Kremer brothers for Cees Siewertsen (1974 Dutch champion in another RSR) to race in the 1975 German DRM and GT champisonship. It has extensive racing history and many podium finishes (see the detailed racing history below). The car has continuous history from new with all prior owners known and – in addition to its FIA HTP – the car comes with its original 1975 ONS Wagenpass which is exceptional !

A full ground-up restoration was undertaken in 2003 by renown marque specialists Freisinger GmbH (bodywork) and Roitmayer GmbH (mechanicals) to concours condition with every component being fresh and 100% RSR-correct. Since 2004, 005 0004 has been campaigned sparingly on the historic racing and rallying scene both in Europe and the USA. A multiple Le Mans Classic participant (2004 and 2006), the car is well known and looks stunning in its unique “stitched Wally’s Jeans” livery.

RACE HISTORY :

Wallys Jeans Lucky Star/Kremer Racing

27/04/75: Nurburgring Eifelrennen, DRM #4 S.Ogrodowczyk Rtd –

08/06/75: Hockenheim DRM, Germany #49 C.Siewertsen 6th –

29/06/75: Norisring 200 Miles, Germany #5 C.Siewertsen 6th –

20/07/75: Diepholz GT, Germany – C.Siewertsen 1st –

20/07/75: Diepholz DRM, Germany – C.Siewertsen 8th –

10/08/75: Zandvoort Trophy, Holland #2 C.Siewertsen Rtd –

18/08/75: Kassel-Calden DRM. Germany #58 C.Siewertsen Rtd –

31/08/75: Hockenheim DRM, Germany #15 C.Siewertsen 8th –

07/09/75: Nurburgring Supersprint DRM, Germany #6 C.Siewertsen 4th 49 laps

28/09/75: Hockenheim DRM, Germany #7 C.Siewertsen Rtd –

19/10/75: Zolder GT. Belgium – G.Holup 3rd –

09/11/75: Hockenheim GT, Germany – C.Siewertsen 1st –

Heinzmann Rennfeuerschutz

04/04/76: Nurburgring 300 Kms, DRP , Germany #11 H.Asselborn 3rd –

02/05/76: Nurburgring Eifelrennen, DRM #19 H.Asselborn 11th 8 laps

23/05/76: Mainz-Finthen DRM, Germany #21 H.Asselborn 12th 46 laps

30/05/76: Nurburgring 1000 Kms, Germany #35 H.Asselborn/Romer 9th –

20/06/76: Hockenheim DRM, Germany #18 H.Asselborn 8th 14 laps

27/06/76: Norisring 200 Miles, Germany #19 H.Asselborn DNA did not arrive

21/08/76: Kassel-Calden DRM, Germany #19 HW.Schewe 7th –

12/09/76: Nurburgring Supersprint, DRM #19 G.Freiberger 9th –

10/10/76: Nurburgring Trophy, Germany #4 G.Freiberger 4th –

17/10/76: Zolder, Belgium #66 G.Freiberger DNA did not arrive

23/10/76: Nurburgring, Preis der Neuss, Germany – KJ.Romer 3rd –

 

概要:
我々は、この異常な1975クレーメルポルシェ911カレラ3.0 RSRを提供して喜んでいる。

#005 0004は、新鮮な塗料やデカールと真っ白な状態にある。すべてのレーシングコンポーネントとの完全なオリジナルRSRタイプ75分の911エンジンクランクケースは、別々の木枠で車が付属しています。現在の車の中で装着しエンジンが最後の冬をマイナーチェンジし、消えていた約15時間で3.0リットル930ターボケースです。エンジン(スライド、トランペット、噴射ポンプ、等)の上部には、オリジナルである。送信(正しいタイプ915)は、約15時間を有しており、すべてのブッシングは最近交換した。車は、現在、(カスタム置換が車に装着されている)元の末尾のコントロールアームがそうであるように、元の販売代理店とVDOゲージは車で来て、電子ディストリビューター、電気タコと嵌合、REV-カウンタが、しています。車の座席は、オリジナルロリポップの席です。フロントガラスは、新しく、傷が付いていない。正しい917のようなスピードラインRSRホイール。この車は完全に経てきた、それは本当に準備ができてレースです。

005 0004は非常によく、新しいからの連続所有権に記載されています。車で利用可能なは、写真、完全に文書化された履歴ファイルと、イン期間一緒にオリジナルのONS Wagenpass、2007年のFIA HTP、豊富な画像復元ファイルです。

車に取り付け、元の917型ホイールに加えて、このよく知られた「ウォーリーのジーンズRSRは「黒い粉コーティングしたBBSホイールの2セットが付属しています。

歴史:
この工場ポルシェ911 RSRシェルは1975年ドイツのDRMとのGT champisonshipでレースをするCEES Siewertsen(別のRSRで1974オランダチャンピオン)用クレーメル兄弟に送達した。これは、大規模なレースの歴史と多くの表彰台仕上げを(以下の詳細なレースの歴史を参照)。そのFIAのHTPに加えて、 – – すべての以前の所有者が知られて車が新しいからの連続歴史を持っている車は例外的である元の1975 ONS Wagenpassが付属しています!

フル地面アップ修復は、すべてのコンポーネントが新鮮で100%RSR-正しいものでコンクール条件に的に有名なブランドの専門家フライジンガー社(車体)とRoitmayer社(メカニカル)が2003年に実施された。 2004年以来、0050004ヨーロッパとアメリカの両方の歴史的なレースやラリーシーンで控えめに運動をしてきた。複数のルマンクラシック参加者(2004年と2006年)は、車はよく知られており、そのユニークなカラーリング「ウォーリーのジーンズをステッチ」で見事な外観。

レースの歴史:

Wallysジーンズらき☆すた/クレーメルレーシング

27/04/75:ニュルブルクリンクEifelrennen、DRM#4 S.Ogrodowczyk RTD

08/06/75:ホッケンハイムDRM、ドイツ第49 C.Siewertsen6日 –

29/06/75:ノリスリンク200マイル、ドイツ#5 C.Siewertsen6日 –

20/07/75:ディープホルツGT、ドイツ – C.Siewertsen月1日 –

20/07/75:ディープホルツDRM、ドイツ – C.Siewertsen8日 –

10/08/75:ザントフォールトトロフィー、オランダ#2 C.Siewertsen RTD

18/08/75:カッセル·カルデンのDRM。ドイツの#58 C.Siewertsen RTD

31/08/75:ホッケンハイムDRM、ドイツ第15位C.Siewertsen8日 –

07/09/75:ニュルブルクリンクスーパースプリントDRM、ドイツ#6 C.Siewertsen4日49周

28/09/75:ホッケンハイムDRM、ドイツ#7 C.Siewertsen RTD

19/10/75:ゾルダーGT。ベルギー – G.Holup第三 –

09/11/75:ホッケンハイムGT、ドイツ – C.Siewertsen月1日 –

Heinzmann Rennfeuerschutz

04/04/76:300キロ、DRPをニュルブルクリンク、ドイツ#11 H.Asselborn第三 –

02/05/76:ニュルブルクリンクEifelrennen、DRMの#19 H.Asselborn11日8周

23/05/76:マインツFinthen DRM、ドイツ#21 H.Asselborn12日46周

30/05/76:ニュルブルクリンク1000年キロ、ドイツの#35 H.Asselborn/ローマー9日 –

20/06/76:ホッケンハイムDRM、ドイツ第18位H.Asselborn8日14周

27/06/76:ノリスリンク200マイル、ドイツ第19位H.Asselborn DNAが到着しなかった

21/08/76:カッセルカルデンDRM、ドイツ第19位HW.Schewe7日 –

12/09/76:ニュルブルクリンクスーパースプリント、DRMの#19 G.Freiberger9日 –

10/10/76:ニュルブルクリンクトロフィー、ドイツ#4 G.Freiberger4日 –

17/10/76:ゾルダー、ベルギー第66位G.Freiberger DNAは到達しませんでした

23/10/76:ニュルブルクリンク、Preisデア·ノイス、ドイツ – KJ.Romer第三 –

 

http://racecarsdirect.com/listing/57579/porsche_911_carrera_3_0_rsr.html

可愛らしいカラーリングですね

関連記事

【ヤフオク】☆ ポルシェ 911 GT3 カップカー☆

(株)東名モータース 〒485-0048 愛知県小牧市間々本町123 TEL:

記事を読む

1982 Porsche 956 Group C Sports-Prototype 2億8496万円(SOLD)

  Sold for €2.352.000 620馬力、モトロニ

記事を読む

1971年 ポルシェ 914/6仕様 ¥ASK

車両価格:ASK 1971年  71,000km レッド/黒革 2.2L

記事を読む

PORSCHE 993 GT2 Roock ¥SOLD

車両価格:SOLD The Porsche 911s are probably the

記事を読む

1988 Porsche 959 ‘Komfort’

450馬力、2849のcc後部に取り付けられ、空気および液体冷却は、水平にツイン二段タ

記事を読む

Porsche 918 Spyder Weissach ¥ASK

車両価格:ASK エンジン容量:4593ccガソリンプラス2倍の電気モーター。

記事を読む

1959 Porsche 356 A Coupe 1614万円

Sold for (£): 87,400 Porsche introduced the

記事を読む

1974 Porsche 914 Coupe

車両価格:ASK 3.2 liter Porsche Carrera engine

記事を読む

Porsche 962 -110 ex Kremer / Almeras Brothers ¥ASK

車両価格:ASK Description: 962C-110 was origin

記事を読む

1965 Porsche 911 SWB 2466万円

Sold for (£): 133,875 First introduced to t

記事を読む

PR

    • 2現在オンライン中の人数:
PAGE TOP ↑
リンク