*

PR

Ford Capri 2.8 Group 2

公開日: : フォード ,

8458744 4118497

<スポンサーリンク>

 

彼のフォードカプリはもともとハンブルク、ドイツのフォードディーラーによってレースカーとして新しいから使用され、道路の法的状態に変換される前に数シーズンのためにトラックやヒルクライムレースに参加したしました。しかしこの時点では、このような低いサスペンション、広いホイールやアーチ、リアスポイラー、広いBBSホイールなど、すべての最も重要な変更は、文書に記録しました。
車はマイク・ホファーに販売し、1996年にイタリアに持ってきて、規則性試験と時折トラック日の季節のカップルのための道路の形で使用しました。その後、1998年には車体をリフレッシュし、車をオーバーホールすることを決定したが、同時に、5速ギアボックスに結合されたDiLena-準備レーシングエンジンは、ホッケンハイムでのフォードの専門家のworkshipで発見されたので、それをすることを決めました。元のグループにそのレースの日の2条件を車を持って来ます。差動制限装置は、すでに公認サッサ・ロールケージがインストールされ、インストールされていたが、燃料システムは安全タンク発泡充填を含むアップグレードされたコックピットやエンジンベイをカバーする完全な火災安全システムも設置しました。 FIA規格に従って安全装置を設置し、ツール・ド・フランスやモデナ100 2席セットアップを選択した時間が、車が任意の競争の中で入力されていませんでしたなどのイベントのための可能な利用の観点から行いました。
エンジンは210hpの上にわずかにテストされ、車はほとんどが展示会や規則チャレンジイベントの年間外出のカップルを除いて、安全で乾燥したストレージに次の年のほとんどを維持しました。

車は現在、非常に新鮮なエンジンやトランスミッション、リアディスクブレーキ、それ軽量版作るINOXの排気システム、軽量エンジンボンネットとプレキシガラス側と後部窓のある素晴らしい状態です。 1973規格に従ってラウンドホイールアーチは、ダックテールリアスポイラー、適切なブレーキ換気ダクトとステージ2フロントスポイラーと統合されています。また8よりBBS 3ピースホイールと新しいブランドですそのうちのいくつかはサイズ235 / 60×13を公認通りに約20タイヤ(ピレリCN-36)に加えて、多くのスペア、オリジナル側と背面ガラス、新ラウンドのセットが用意されていますフロントアーチとスペアフロントガラスだけでなく、エンジンのスペア、リアアクスルおよびその他の伝送およびステアリング部品の選択。

 

閲覧を配置する更なる情報やについては、弊社営業部までお問い合わせください。

概算:35,000€ – €50,000個の
登録番号:TBA
シャーシ番号:GCECNR81401

his Ford Capri was originally used from new as a race-car by the Ford Dealer in Hamburg, Germany and took part in Track and Hillclimb races for a few seasons before being converted to road legal condition. However at this point all the most important modifications, such as lower suspension, wider wheels and arches, the rear spoiler, and the wide BBS wheels were recorded on the documents.
The car was sold to Mike Höfer and brought to Italy in 1996 and was used in its road form for a couple of seasons for regularity trials and the occasional track day. Then in 1998 it was decided to refresh the bodywork and overhaul the car, but at the same time the DiLena-prepared Racing engine, coupled with a 5 speed gear box, was found at the Ford specialist’s workship in Hockenheim and so it was decided to bring the car back to the original Group 2 conditions of its racing days. A limited slip differential had already been installed, a homologated Sassa-Roll cage was installed, the fuel system was upgraded inclusive of safety tank foam filling and a complete fire safety system covering cockpit and engine bay was also installed. Safety devices as per FIA standards were installed and in view of a possible use for such events as Tour de France or Modena 100 Hours the two seat set-up was chosen but the car was never entered in any competition.
The engine tested at slightly over 210hp and the car was kept most of the following years in safe and dry storage except for a couple of outings per year, mostly for exhibitions and regularity challenge events.

The car is now fantastic condition with a very fresh engine and transmission, rear disc brakes and inox exhaust system, lightweight engine bonnet and plexiglass side and rear windows making it a lightweight version. The round wheel arches as per 1973 standards have been integrated with a duck tail rear spoiler and a stage 2 front spoiler with proper brake ventilation ducts. Also available are 8 more BBS 3-piece wheels and about 20 tires in the street homologated size 235/60×13, some of which are brand new (Pirelli CN-36) plus many spares, original side and rear glass, a set of new round front arches and spare windshields as well as a selection of engine spares, rear axles and other transmission and steering components.

Dieser Ford Capri wurde vom Ford Händler in Hamburg als Neuwagen für Rennzwecke hergerichtet und fuhr einige Jahre lang bei Rundstrecken und Bergrennen. Im Jahr 1996 wurder der Wagen in Hamburg von Mike Höfer gekauft und nach Italien gebracht wo er für Gleichmässigkeitsfahrten und einige wenige Ausfahrten auf Rundstrecken verwendet wurde. Als dann eine Generalüberholung, vor allem der Karrosserie, fällig war wurde bei dem Ford Spezialisten DiLena in Hockenheim ein neu aufgebauter Rennmotor, gekuppelt mit einem 5-Gang Getriebe, gefunden und so wurde also entschieden den Wagen wieder in den Renn-Zustand zurückzubauen. Dabei wurden also auch noch alle vorschriftsmässigen Sicherheitseinrichtungen wie ein homologierter Sassa-Roll-Käfig und eine komplette Feuerlöschanlage eingebaut, ebenso wie hintere Scheibenbremsen, ein Sperrdifferenzial, eine neue Hochdruck Benzinanlage und der Entenbürzelheckspoiler sowie eine GFK-Leichtgewicht Motorhaube, Plexi Seitenscheiben und Heckscheibe usw. ; der Tank wurde mit Sicherheitschaum gefüllt und das Auto war also in einem rennbereiten Zustand entsprechend der Gruppe 2 1973.

Der Wagen befindet sich jetzt in einem ausgezeichneten Zustand, Motor und Getriebe sind frisch und eine reiche Ausrüstung an Ersatzteilen für Motor, Lenkung, Hinterachse sowie weitere 8 BBS Felgen und ca 20 Reifen der original vorgesehenen Größe 235/60×13, davon einige neue Pirelli CN-36, zwei vordere Rundkotflügel (neu!) , die original Gläser und vieles andere mehr ist vorhanden.

For further information or to arrange a viewing, please contact our sales department.

Estimate: €35,000 – €50,000
Registration Number: TBA
Chassis Number: GCECNR81401

http://www.motorsportauctions.com/category/358/Historic-Touring-Cars/listings/34584/Ford-Capri-28-Group-2.html

関連記事

FORD FIESTA S2000 2924万円

車両価格:£165,000 概要: フォードフィエスタS2000は、M-スポーツは、

記事を読む

Macon MR7B 1969 Historic Formula Ford 388万円

車両価格:£21,000 Description: Macon MR7B 1969

記事を読む

Ford Focus Production Touring Car / DTC 182万円

車両価格:€14,000 2002 ChrMoロールケージにアルトーネンモータースポー

記事を読む

1971 Ford Escort Mexico 502万円

Sold for (£): 27,485 The Ford Escort was la

記事を読む

1971 AMS171 SP フォード1000 ノバ

車両価格:ASK 1971 レッド/ブラック 生産台数9台 車重500Kg イタ

記事を読む

1967 フォード マスタング シェルビー GT500CR ¥ASK

1967年から545 BHPフォードマスタングGT500CRはキャロル·シェルビーからのライ

記事を読む

Ford Fiesta ST Race Car Track Day Rally Modified 168万円

車両価格:£9,250 フォードフィエスタSTレースカー(2005) エンジンは

記事を読む

1994 Ford Escort RS Cosworth Group N Rally Car 394万円

Sold for (£): 21,375 Stuart Turner of Ford

記事を読む

1986 Ford RS200

$475,000 - $600,000 250馬力、1,803 ccのDOHCコ

記事を読む

Ford Capri 3.0S Original Group 1 LHD Race Car 748万円

車両価格:£39,995 フォードカプリ3.0Sオリジナルグループ1 LHDのレースカ

記事を読む

Message

メールアドレスが公開されることはありません。

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

PR

    • 1現在オンライン中の人数:
PAGE TOP ↑
リンク