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Ford Capri Ex Gordon Spice ¥SOLD

公開日: : フォード ,

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彼のモータースポーツとパフォーマンスカーアクセサリービジネスの成功に助けゴードンスパイスは比較的最近まで70〜80年代を経て60年代後半から、確立されたレーシングドライバーになりました(彼の兄弟デレクと実行します)。彼は彼の長いキャリアの間に70以上のさまざまな車をレース、1986年から設計と、晩年に世界スポーツカーレースやIMSA GT耐久イベントに国際比類のない成功を収めたグループCカーの範囲を構築しました。

しかし、彼はおそらく最高の70年代後半と80年代初期の間に彼の大成功フォードカプリのための英国サルーンカーレースのファンの間で知られています。これらの車は、その高い基準と真っ白なプレゼンテーションのために有名だったのCCレーシング開発のデイブ・クック、ピーター・クラークによって調製レースでした。

私たちのベンダーがこのカプリ島を購入したとき、彼は、その歴史について自然に興味があった、これはAUTOCARカプリ、シャーシCC10だったことを信じるようになりました。よくモーターレースに接続され、彼は顔を持っているゴードンと香辛料デイブ・クックの両方を求め、厳重な検査の後には、それは間違いなく彼らの1979年の車、CC10で、車は今誇らしげにこの効果に刻印シャーシプレートが表示され合意されました。

規制は’79シーズンの開始時に若干変更していたとCC10はグループ1B仕様に構築され、ニヴェル、ルマン4で6全体的な勝Tricentrol英国サルーンカー選手権で多くの場所、良い外出して、うまくいったました時間、5日。スパ24と2で。ポールリカールの24時間に置きます。
私たちのベンダーは、トラック日間この車を購入し、BRDCメンバーの日と、時には、広いX-パック翼と他の修正を加えてグループ2形態でした。それがうまくいったと多くの楽しみだったが、彼は純粋主義者のビットといくつかのノートの元レーシングドライバーであり、彼はその1979年仕様に、可能な限り、車を返すしたいことを決めました。彼は最初の作業が少し簡単になり、車を収集するとき、元のグループの多くは1部品(ブレーキ、ボディパネル、テールゲート、窓やバンパー)を供給しました。

インテリアは機能的であったし、ちょうど整頓を必要とするがボンネットの下には、エンジンベイが過去に変更されたように見えました。詳しい調査の結果、車が明らかにMk.2とフロントエンドがマルコに更新されていたされていたことを確立しました。リクエストでフォード選手権でカプリランナーに供給された部品との3、私は彼らのマーケティング部の、想像してみてください。
エンジンは最近再建されていたし、必要としたことはすべて、公認のもの、大きなウェーバー炭水化物で正しいインレットマニホールドにロッカーや案内板の変化でした。そして、新しいエアボックス。新しいオイルクーラーとラジエータも適合させました。

リアアクスルは戻って変更し、最新のレーシングブレーキshoes.Theフロントブレーキと一緒に装着期間のリアドラムはホモロゲーションペーパーを遵守するために交換し、正しいキャリパーを装着しました。

ベンダーは、車が現在だったとき、それはビルシュタインフロントダンパーと、それは本当によくそれは既存のものを保持することが決定されたように扱わ最近のトラックの日に取り付けた、と考えています。
外部CC10は完全に完全に元の色にresprayed、驚くほどの場所にまだ元の標準的な背面のアーチを見つけ、ストリッピングし、それに応じてdecaled。これは、数年間のサルーンカーレースを支配し、現在は素晴らしいに見えるモデルの有名な例です。
別によくそのオントラック成功のために知られているから、CC10はオートスポーツのカバーで特色DVDの数、に登場していると、私たちは信じて、彼らのコーギーヴァンガード「ゴードン・スパイス」カプリ(VA10804ためコーギーモデルによって使用される車です)

車がRAC英国サルーンカー選手権1980分の1979のグループ2部、予備リム、適切なカプリホモロゲーションペーパー、REGS大量のが付属していますと、最も寛大に、車の受賞年からゴードンスパイスのトロフィーの数。

任意の歴史モータースポーツイベントで歓迎されるであろう偉大な歴史を持つレースカプリ島を所有する素晴らしい機会が(潜在的な購入者は、資格や規制への準拠を確認することをお勧めします)、すぐに任意のパドックで観客を収集します。

登録:NONE
シャーシ番号:CC10
エンジン番号:N / A
気筒数:6
CC:3000cc
製造年:1979
見積もり(£):75,000 – 9万
表示と入札

シルバーストーン・クラシックは、閉じたイベントであり、イベントのチケットは販売を入力するオークションカタログと一緒に必要になります。

シルバーストーンクラシックオークションは、シルバーストーン回路、NN12 8TNでウイングの建物に2015年7月24日土曜日&日曜日26日午前11時30分から行われます。

ロットの表示は、2014年7月24日金曜日と土曜日の25日日曜日2015年7月26日の朝に利用できるようになります。

オークションで入札はProxibid経由でオンライン、手数料入札を残すことによって、電話によって、販売に参加した人のいずれかで行うか、生きることができます。登録要件と購入ガイドの全詳細は、シルバーストーンのオークションサイト(http://www.silverstoneauctions.com/buying)で見つけることができます。

Helped by the success of his Motor Sport and Performance Car accessory business (run with his brother Derek) Gordon Spice became an established racing driver from the late 60s, through the 70s and 80s until relatively recently. He raced over 70 different cars during his long career, and from 1986 designed and built a range of Group C cars that enjoyed unrivalled success internationally in endurance events, World Sportscar Racing and latterly IMSA GT.

However, he is probably best known amongst fans of British saloon car racing for his hugely successful Ford Capris during the late seventies and early eighties. These cars were race prepared by Dave Cook and Peter Clark of CC Racing Developments who were renowned for their high standards and immaculate presentation.

When our vendor purchased this Capri he was naturally curious about its history and came to believe that this was the Autocar Capri, chassis CC10. Being well connected in motor racing he asked both Gordon Spice and Dave Cook to have a look and after a close inspection they agreed it was definitely their 1979 car, CC10, and the car now proudly displays a stamped chassis plate to this effect.

The regulations had changed slightly at the start of the ’79 season and CC10 was built to Group 1B spec and went well, with 6 overall wins and lots of places in the Tricentrol British Saloon Car Championship, good outings at Nivelles, the Le Mans 4 hours, a 5th. at the Spa 24 and a 2nd. place at the 24 Hours of Paul Ricard.
Our vendor purchased this car for track days and BRDC Member’s days and, at the time, it was in Group 2 form with the wide X-pack wings and other modifications. Although it went well and was a lot of fun he is a bit of a purist and a former racing driver of some note, and decided he would like to return the car, as far as possible, to its 1979 specification. A lot of the original Group 1 parts (brakes, body panels, tailgate, windows and bumpers) were supplied when he first collected the car which made the task a little easier.

The interior was functional and just needed a tidy but under the bonnet it appeared that the engine bay had been modified in the past. Further investigation established that the car had apparently been a Mk.2 and the front end had been updated to a Mk. 3 with parts supplied to Capri runners in the Championship by Ford at the request, I imagine, of their Marketing Department.
The engine had recently been rebuilt and all that was necessary was a change of rockers and guide plates to the homologated ones, a correct inlet manifold with the larger Weber carb. and a new air box. A new oil cooler and radiator were also fitted.

The rear axle was changed back and period rear drums fitted along with the latest racing brake shoes.The front brakes were replaced to comply with the homologation papers and fitted with the correct calipers.

The vendor believes that, when the car was current, it was fitted with Bilstein front dampers but on recent track days it handled really well so it was decided to retain the existing ones.
Externally CC10 was completely stripped, surprisingly finding the original standard rear arches still in place, completely resprayed in its original colour, and decaled accordingly. This is a famous example of a model that dominated saloon car racing for several years and now looks fabulous.
Apart from being well known for its on-track success, CC10 has appeared in a number of DVDs, featured on the cover of Autosport and, we believe, is the car used by Corgi Models for their Corgi Vanguard “Gordon Spice ” Capri (VA10804)

The car comes complete with a large quantity of Group 2 parts, spare rims, the appropriate Capri Homologation Papers, regs for the RAC British Saloon Car Championship 1979/1980 and, most generously, a number of Gordon Spice’s trophies from the car’s winning years.

A wonderful opportunity to own a racing Capri with great history that would be welcome at any Historic Motor Sport event (potential purchasers are advised to check eligibility and regulation compliance) and will quickly gather a crowd in any paddock.

Registration: NONE
Chassis Number: CC10
Engine Number: N/A
Number of cylinders: 6
CC: 3000cc
Year of Manufacture: 1979
Estimate (£): 75,000 – 90,000
Viewing and bidding

The Silverstone Classic is a closed event and an event ticket will be required along with an auction catalogue to enter the sale.

The Silverstone Classic Auction takes place from 11:30am on Saturday 24th & Sunday 26th July 2015 in The Wing building at Silverstone circuit, NN12 8TN.

Viewing of the lots will be available on Friday 24th July 2014 and on the morning of Saturday 25th & Sunday 26th July 2015.

Bidding at the auction can be done either in person by attending the sale, by telephone, by leaving a commission bid or live, online via Proxibid. Full details of registration requirements and a buying guide can be found on the Silverstone Auctions website (http://www.silverstoneauctions.com/buying).

http://www.motorsportauctions.com/category/358/Historic-Touring-Cars/listings/34236/Ford-Capri-Ex-Gordon-Spice.html

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