*

PR

2005 Ford GT

公開日: : フォード ,

AZ16_r199_001 AZ16_r199_002 AZ16_r199_003 AZ16_r199_004

<スポンサーリンク>

550馬力、5.4リッターDOHC 32バルブV型8気筒エンジン、6速マニュアルトランスミッション、フロントとリア独立懸架、4輪油圧ディスクブレーキ過給しました。ホイールベース:106.7で。

•レア工場クイックシルバー・メタリック仕上げとすべてのオプション
•未満1115実際のマイル
•すべての点で事実上の新しいです

21世紀の変わり目には、フォードの100周年を祝うために探して、1960年代のルマン歴GT40に触発デザイナーとエンジニアとGT40の近代化バージョン、および同社の幹部を再作成し、生成するのに最適な時間でしたモーターカンパニー。フォードは、世紀の古いとGT40プログラムが開始した後40年で、それはまだ世界クラスのスーパーカーを生産することが可能であったことを示したかったです。彼らは新しいフォードGTは自動車メーカーからの大胆な発言だった」全社のためにペースカー」であると宣言した第38回スーパーボウルの間にコマーシャルをリリースしているジャガーとアストンマーチンの両方所有している時!

視覚的には、GTはその先祖のそっくりだったし、すぐに任意のガソリンヘッドに現代GT40として識別しました。それは、全体の高さは、元の車の40インチとは対照的に、44.3インチでで測定し、背の高い人の乗客に対処するためには、より大きなほんの少しですが、マークI GT40のことを完全に模倣し、そのシルエット。また、元のように、車の性能は世界の鼓動ました。フォードGTはフェラーリ360モデナに真正面目指し、それはすべてが、マラネロから最も近い競争相手を抹消されました。これは、3.7秒で0-60からスプリントとポルシェのカレラGTとメルセデス・ベンツSLRマクラーレンのリーグにそれを入れ、約200 mphのトップのスピードを達成することができました。それだけでなく、それは競合他社のコストのほんの一部でも利用可能でした。同じレベルの性能を提供し、他の車を検討する場合は特に$13万9995の定価では、フォードGTは、相対的な掘り出し物でした。のみ4038 GTSが生産の3年後に生産された、および顧客の需要がはるかに多くの例は、元の希望小売価格を実質的に保険料で新しい販売されるままに、供給を上回っ。

GTはここでその年だけで構築された154 2022のGTの上で使用される最も低い生産2005色のうちの一つであるクイックシルバー・クリアコートメタリック、に仕上がって提供しました。塗装ルマンスタイルのボディストライプ、マッキントッシュのCDステレオシステム、BBS軽量鍛造アルミホイール、および四輪ベンチレーテッドディスクブレーキとのカラーマッチングブレンボブレーキキャリパー:これは内部エボニーレザーと4つのすべての元のオプションによって補完されます。カタログの時点で、車がそれが全体に事実上の新しい状態のままで、それに応じて予備の使用と、新しいからわずか1,114.5マイルを記録し、していました。車に伴い、電池入札とその袋だけでなく、(まだシュリンク包装で)元の取​​扱説明書、ディーラー事前出荷検査報告書の写し、および窓のステッカーのコピーがあります。

壮大な色で、低燃費元に提供され、すべての4つのオプションで、これは特に素晴らしいGT、現代コレクタブルスーパーカーの最高の一つです。

 

550 bhp, 5.4-liter DOHC supercharged 32-valve V-8 engine, six-speed manual transmission, front and rear independent suspension, and four-wheel hydraulic disc brakes. Wheelbase: 106.7 in.

  • Rare factory Quick Silver Metallic finish and all options
  • Less than 1,115 actual miles
  • Virtually new in all respects

The turn of the 21st century was a perfect time to recreate and produce a modernized version of the GT40, with designers and engineers inspired by the Le Mans–winning GT40 of the 1960s and the company’s top brass looking to celebrate the 100th anniversary of the Ford Motor Company. Ford wanted to show that, at a century old and 40 years after the GT40 program began, it was still capable of producing a world-class supercar. They even released a commercial during Super Bowl XXXVIII that proclaimed the new Ford GT to be the “Pace Car for an Entire Company,” which was a bold statement coming from a car manufacturer that at the time owned both Jaguar and Aston Martin!

Visually, the GT was the spitting image of its forefathers and was immediately identifiable as a modern GT40 to any petrol head. Its silhouette perfectly mimics that of the Mark I GT40, although it is just a tad larger in order to accommodate for taller passengers, measuring in at 44.3 inches as opposed to the original car’s 40 inches in overall height. Also like the original, the car’s performance was world beating. The Ford GT was aimed squarely at the Ferrari 360 Modena, and it all but obliterated its closest competitor from Maranello. It could sprint from 0–60 in 3.7 seconds and achieve a top speed of nearly 200 mph, putting it in the league of Porsche’s Carrera GT and the Mercedes-Benz SLR McLaren. Not only that, but it was also available at a fraction of the cost of its competitors. With a list price of $139,995, the Ford GT was a relative bargain, especially when considering other cars that provided the same level of performance. Only 4,038 GTs were produced after three years of production, and customer demand far outstripped supply, leaving many examples to be sold new with substantial premiums over the original MSRP.

The GT offered here is finished in Quick Silver Clearcoat Metallic, which is one of the lowest-production 2005 colors, used on only 154 of the 2,022 GTs built that year. It is complemented by an Ebony leather interior and all four original options: painted Le Mans-style body stripes, a McIntosh CD stereo system, BBS lightweight forged aluminum wheels, and color-matched Brembo brake calipers with four-wheel ventilated disc brakes. At the time of cataloguing, the car had recorded a mere 1,114.5 miles from new, and, accordingly with its spare use, it remains in virtually new condition throughout. Accompanying the car are the battery tender and its bag, as well as an original owner’s manual (still in its shrink-wrapping), a copy of the dealer pre-delivery inspection report, and a copy of the window sticker.

Offered with low original mileage, in spectacular colors, and with all four options, this is a particularly wonderful GT, one of the best of the modern collectable supercars.

http://rmsothebys.com/az16/arizona/lots/2005-ford-gt/1078484

関連記事

フォード マスタング マッハ1 コンバーチブル295万円

フォードマスタングマッハOneコンバーチブルクリーブランド1973オリジナルH-コードカブリ

記事を読む

1933 Ford Roadster Elgin Road Race Car 2724万円(SOLD)

Sold for $220,000 75hp, 221 cu. in. L-h

記事を読む

Ford fiesta S2000 2018万円

車両価格:£110,000 The car is evo1 , the gear is m

記事を読む

1971 Ford Escort Mexico 502万円

Sold for (£): 27,485 The Ford Escort was la

記事を読む

Ford GT 40 MKI Re-Creation GTD 1470万円

車両価格:€109,000 Body Type: Race Car / Coche de

記事を読む

c.1986 Ford RS200 ‘S’ Coupé  1767万円(SOLD)

Sold for €138,000 c.1986フォードRS200 'S'クーペ カ

記事を読む

2006 Ford Gt 3918万円

車両価格:$318,888 http://fusionluxurymotors.com

記事を読む

ford rs cosworth-Brizuela 1555万円

車両価格:€115,000 Unidad ras-sport- totalmente re

記事を読む

Ford Mondeo Super Touring Car ex BTCC ¥ASK

車両価格:ASK これは、このはfirst'1995フォードモータースポーツ

記事を読む

Ford Escort RS 1600 1389万円

車両価格:€95,000 Description: Ford Escort RS

記事を読む

Message

メールアドレスが公開されることはありません。

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

PR

    • 4現在オンライン中の人数:
PAGE TOP ↑
リンク