*

PR

1989 Lamborghini Countach 25th Anniversary 4218万円(SOLD)

PA15_r154_001 PA15_r154_002 PA15_r154_003 PA15_r154_004

<スポンサーリンク>

Sold for €330.400

449馬力、6ウェーバーキャブレター、5速マニュアルトランスミッション、フロントコイルスプリング、筒型ショックアブソーバー、および四輪ガーリング換気ディスクブレーキとリア独立懸架と5167 ccのV-12エンジン。ホイールベース:2450ミリメートル。
•新しいから満た8000キロ
•最近、徹底的に完全なエンジンオーバーホールを含め、サービス
•伝説のカウンタックの最も洗練された駆動可能反復
同社の25周年のお祝いに、ランボルギーニは、その有名なカウンタックのさらなる更新と少し作り直さバージョンをリリースしました。それはモンツァで1988年イタリアGPで発表されたとなる、車の多くは、最も望ましいの繰り返しに。その前任者の上に、ほぼ500微妙な変化では、5000 QVは、新しいカウンタックランボルギーニの顧客が知っていると愛になってきた同じ印象的な視覚的な品格と驚異的なパフォーマンスを維持しました。
アップデートの完全な補完がここに完全で繰り返すことがあまりにも多数ですが、25周年記念カウンタックのボディワークは、オラシオ・パガーニ他でもないことによって再設計されました。彼は少し鼻を持ち上げ、前面と背面に更新され、より調和のとれたバンパーを装着します。二つの最も顕著な外観の変更ではなく、黒に比べて、ボディカラーに厚い条板を受け取っただけでドアの後ろに位置エアインテーク、そして今ツーピース鍛造合金ユニットだった車輪にありました。内部では、ドアパネルは、改訂され、マニュアルウインドクランクは、電動式のスイッチと交換しました。席も歓迎電気アップデートを受け、現在は以前のカウンタックの座席よりもそれらを著しくより快適に、パワー調節可能なシートバックを誇りました。もちろん、25周年記念版の性能は、その設計と同じようにエキサイティングなままでした。毎時100キロに0からスプリントは毎時295キロの最高速度に向かって以降の車をリードし、4.7秒を要しました。全体的に、これらの変異体は、ほとんど、駆動可能で信頼性が高く、一連の快適であることが知られています。
この25周年記念カウンタックは、1989年12月に生産され、それが今日生き残ると同じように、シャンパン内部とレッドの工場で仕上げました。このような目を引く自動車の適切なロケールであるモナコで初の所有者に新しい配信された、それは特別な順序を経て、出荷時のスポーツシートをオプションで用意しました。サービスブックはヴィンテージ自動車、ガレージMelchiorre、モンテカルロ、元の販売代理店の工場出荷時の正規代理店から1991年に刻印されています。 1993年頃、それは多くの低燃費元の車を含めて、彼のプライベートコレクション、の上階に保存されたまま長期ドイツ所有者に売却されました。その走行距離計のすぐ下に8000元キロで、この車は確かに現存する最も低燃費の例の一つであり、それは新しいので、損傷修復の証拠がなく、栄光の状態にあります。長期保存の問題は、最近、完全なプ​​ロのエンジンオーバーホールを含めた機械的リフレッシュ、で整流し、カウンタックはすべての点で十分に実行することが報告されています。
その所有者は、よく知られたランボルギーニの専門家によると、それは彼が思い出すことができる最も独創的で正しいの一つであったと述べ伝説のランボルギーニのテストドライバーバレンティーノBalboniに最近示されました。これは、元のサービスマニュアル、保証書、レザーポーチ、およびブックで完全な提供されています。
25周年記念版はおそらく最も記憶に残ると広く認識されているカウンタックであり、それは愛情を込めてその署名のスタイルだけでなく、それは15歳のカウンタックプラットフォームにもたらし歓迎の更新だけでなく、ために愛好家によって記憶されます。カウンタックは、1980年代のスタイリングアイコンであり、それは今日移動どこそれはまだ注目と尊敬を命令します。この自然のまま、低燃費の例では、確かに失望させません。

 

449 bhp, 5,167 cc V-12 engine with six Weber carburettors, five-speed manual transmission, front and rear independent suspension with coil springs and telescopic shock absorbers, and four-wheel Girling ventilated disc brakes. Wheelbase: 2,450 mm.

  • Fewer than 8,000 kilometres from new
  • Recently and thoroughly serviced, including a complete engine overhaul
  • The most refined and driveable iteration of the legendary Countach

In celebration of the company’s 25th anniversary, Lamborghini released a further updated and slightly restyled version of its celebrated Countach. It was unveiled at the 1988 Italian Grand Prix at Monza and would become, to many, the most desirable iteration of the car. With almost 500 subtle changes over its predecessor, the 5000 QV, the new Countach retained the same striking visual panache and incredible performance that Lamborghini’s customers had come to know and love.

Although the full complement of updates are far too numerous to iterate here in full, the 25th Anniversary Countach’s bodywork was redesigned by none other than Horacio Pagani. He lifted the nose slightly and fitted updated and more harmonious bumpers in the front and rear. The two most noticeable exterior changes were to the air intakes located just behind the doors, which received thicker strakes in body colour, rather than in black, and the wheels, which were now two-piece forged alloy units. Inside, the door panels were revised and the manual window cranks were replaced with power-operated switches. The seats also received welcome electric updates and now boasted power adjustable seat backs, making them markedly more comfortable than the seats in any previous Countach. Of course, the performance of the 25th Anniversary edition remained just as exciting as its design. A sprint from 0 to 100 km/h took 4.7 seconds, leading the car onwards towards a top speed of 295 km/h. Overall, these variants are known to be the most driveable, reliable, and comfortable of the series.

This 25th Anniversary Countach was produced in December 1989 and finished by the factory in Red with a champagne interior, just as it survives today. It was delivered new to its first owner in Monaco, which is an appropriate locale for such an eye-catching automobile, and it was optioned with factory-supplied sport seats via special order. The service book is stamped in 1991 from Vintage Automobile, Garage Melchiorre, the factory-authorised distributor for Monte Carlo and the original selling agency. Circa 1993, it was sold to its long-term German owner, who kept it stored on an upper floor of his private collection, which included many low-mileage original cars. With just under 8,000 original kilometres on its odometer, this car is surely one of the lowest-mileage examples extant, and it is in glorious condition, with no evidence of damage repair since new. Long-term storage concerns were recently rectified with a mechanical refreshment, which included a complete professional engine overhaul, and the Countach is reported to run well in all respects.

According to its owner, a well-known Lamborghini expert, it was shown recently to legendary Lamborghini test driver Valentino Balboni, who remarked that it was one of the most original and correct he could recall. It is offered complete with an original service manual, warranty card, leather pouch, and books.

The 25th Anniversary edition was perhaps the most memorable and widely recognised Countach, and it is fondly remembered by enthusiasts for not only its signature style but also the welcome updates that it brought to the 15-year-old Countach platform. The Countach is a styling icon of the 1980s, and it still commands attention and respect wherever it travels today. This pristine, low-mileage example surely won’t disappoint.

http://rmsothebys.com/pa15/paris/lots/1989-lamborghini-countach-25th-anniversary/1071884

 

関連記事

1975 Lamborghini Countach LP400 ‘Periscopica’ 8969万円(SOLD)

Sold for US$ 836,000 1975ランボルギーニカウンタックLP400

記事を読む

1981 Lamborghini Countach LP400 S

登録:GJK 854X シャーシ番号:1121320 エンジン番号:11213

記事を読む

【ヤフオク】ランボルギーニ ガヤルド スーパートロフェオ ナンバー付き

ランボルギーニ ガヤルド スーパートロフェオ ナンバー付き (株)東名モータ

記事を読む

1996 Lamborghini Diablo SV-R 1498万円(SOLD)

Sold for $121,000 540hp 5.7-Liter sixty deg

記事を読む

1970 ランボルギーニ エスパーダ Series 2 ¥ASK

車両価格:ASK 英国はRHDマニュアルの例を提供しました。合計で唯一の115 RHD

記事を読む

1980 Lamborghini LP400S ¥ASK

車両価格:ASK A very original 1980s icon • F

記事を読む

Lamborghini Huracan 620-2 Super Trofeo Race Car 3372万円

車両価格:€250,000 Body Type: Race Car / Coche de

記事を読む

Lamborghini Miura P400 ¥ASK

車両価格:ASK この見事な三浦は数字に一致している、非常にいい状態です。 過去30

記事を読む

The “Italian Job” Miura ¥ASK

工場オリジナルの1968ランボルギーニミウラP400、車台番号3586は、完全に元のペレビ

記事を読む

1977 Lamborghini Countach LP400 ‘Periscopio’

€1.130.000 - €1.450.000 375馬力、6ウェバーツインチョ

記事を読む

Message

メールアドレスが公開されることはありません。

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

PR

    • 1現在オンライン中の人数:
PAGE TOP ↑
リンク