*

PR

1973 Aston Martin V8 Series II

image-thumb[9] image-thumb[10]

<スポンサーリンク>

登録:TGU 235L

車台番号:V8 / 10653 / RCA

エンジン番号:V / 514分の540

シリンダーの数:8

CC:5340

製造年:1973

見積もり(£)70,000 – 8万

アストンマーティンは、常に1967のDBSは、最初の作品ローラ・アストンマーティンのスポーツレーシングカーに5リットルの形で見られ、同社の新しいV8エンジンによって電力を供給されることを予定していました。生産上の問題は、しかし、介入とDBSは4リッター、ツインオーバーヘッドカムシャフト、同時に生産DB6のストレート6を使用していました。それはDBS V8が最終的に生産には、次の4月に開始して発表されたことを、1967年9月までではなかったです。ワット・リンケージとツイン半径アームとコイルスプリング/ウィッシュボーンフロント、ド・ディオンアクスルリア – – そのプラットフォームシャーシと独立サスペンションの微細取り扱いDBSがTadekマレクすべての合金V8のための完璧な家でした。 4オーバーヘッドカムシャフトとボッシュ電子燃料噴射を誇る、5,340cc V8は5,000rpmで印象的な320bhpを​​生産しました。デビッド・ブラウンは1972年2月にアストンマーチンを売却した後、得られた毎時160マイルに加えて性能が1970年にセンセーショナルなの短い何もなかった、DBS V8は、現在だけでアストンマーティンV8と呼ばれる、シリーズIIモデルに置き換えられました。ゴーンは、4つのヘッドライトとスラットグリルであり、その場所に単一のヘッドライトが隣接し、ブラックメッシュグリルでした。主要な機械的変化は、電子点火と標準空調に限定されていました。

この右側のドライブは、英国の例は1973年1月に建設された配信、およびII車はニューポートパグネルに手作りのちょうど288シリーズの一つです。ない元の色が、車は現在、マグノリア革内部と無煙炭メタリックグレーに仕上がって、自動ギアボックスに釣り合わせ、元のエンジンを搭載しています。

この車に伴う総合的な履歴ファイルには、車は29512マイルを覆っていたときに1983年5月1日付けの最も早いうち古いMOTSのホストが含まれています。 1993年4月、車が記録された走行距離は37840マイルだったその時点でロザラムの氏ロジャー・スミス、リチャード・Appleyardエンジニアリングから購入しました。スミス氏は、前述の専門家によって維持車と同様に、RSを持つ、さらに7年間の車を維持することでしたこの期間のウィリアムズとアストンエンジニアリング株式会社ビルズだけでは以上の£15,000合計します。

2001年には、所有権は、それがスペインのマリオ・ドミンゲスによって購入されたときに2005年まで、このV8エンジンを保っレスター氏ポール・マレーに渡されます。今でオドメーターは5355​​0マイルを読んでいたし、車は£7,500のコストでアストン工学による徹底したヘルスチェックを与えられました。仕事は、この時点で完全なサービスが含まれ、ブレーキオーバーホールは、圧縮試験を行い、新たな電子点火とスタータモータを取り付けました。氏ドミンゲスは、我々はスピードメーターはキロ単位に変更されたと考えていたときである、戻ってスペインに車を取りました。それは車が15分の2014に戻って英国に来て、それはそれが今日クマ元登録「TGU 235L」と再会されたことを我々の理解です。

私たちのベンダーは、ほぼ一年前の車を購入したが、現在進行中の他のアストンマーティンのプロジェクトで、この車は、現在の要件に黒字です。オドメーターは現在、2600マイルに相当不当を与えたが、56000マイルの正しい合計走行距離であると考えられて4312キロを読み込みます。

3月16日’16まで英国V5CとMOT付属、この英国のマッスルカーは、あちこちで詳述少し恩恵を受けるが、際立って使用可能な、魅力的な車であることになります。そのDBの前任者は、挑戦的な量を指令すると、これらのV8sは今、彼らは非常に豊かな長年にわたって値するまし注目を集めています。

 

Registration: TGU 235L
Chassis Number: V8/10653/RCA
Engine Number: V/540/514
Number of cylinders: 8
CC: 5340
Year of Manufacture: 1973
Estimate (£): 70,000 – 80,000

Aston Martin had always planned that the DBS of 1967 would be powered by the company’s new V8 engine, first seen in 5-litre form in the works Lola-Aston Martin sports-racing cars. Production problems, however, intervened and the DBS used the 4-litre, twin overhead camshaft, straight six of the concurrently produced DB6. It was not until September 1967, that the DBS V8 was finally announced with production commencing the following April. With its platform chassis and independent suspension – coil spring/wishbone front, de Dion tube rear with Watt linkage and twin radius arms – the fine handling DBS was a perfect home for Tadek Marek’s all-alloy V8. Boasting four overhead camshafts and Bosch electronic fuel injection, the 5,340cc V8 produced an impressive 320bhp at 5,000rpm; the resultant 160mph plus performance was nothing short of sensational in 1970. After David Brown sold Aston Martin in February 1972, the DBS V8 was replaced by the Series II model, now simply called the Aston Martin V8. Gone were the four headlamps and slatted grille and in their place was a black mesh grille flanked by single headlamps. The major mechanical changes were limited to electronic ignition and standard air conditioning.

This right-hand drive, UK delivered example was built in January 1973, and is one of just 288 Series II cars hand-crafted at Newport Pagnell. Although not its original colour, the car is now finished in Anthracite Metallic Grey with a Magnolia leather interior and is powered by its original engine mated to an automatic gearbox.

The comprehensive history file that accompanies this car contains a host of old MoTs, the earliest of which is dated the 1st May 1983 when the car had covered 29,512 miles. In April 1993, the car was purchased from Richard Appleyard Engineering by a Mr Roger Smith of Rotherham, at which time the recorded mileage was 37,840 miles. Mr Smith was to keep the car for a further 7 years, having the car maintained by the aforementioned specialist, as well as R.S. Williams and Aston Engineering Ltd. Bills for this period alone total more than £15,000.

In 2001, ownership passed to a Mr Paul Murray of Leicestershire who kept this V8 until 2005 when it was purchased by Mario Dominguez of Spain. By now the odometer was reading 53,550 miles and the car was given a thorough health check by Aston Engineering at a cost of £7,500. Work at this time included a full service, brake overhaul, a compression test was carried out, and new electronic ignition and a starter motor were fitted. Mr Dominguez then took the car back to Spain, which is when we believe the speedometer was changed for a kilometre unit. It’s our understanding that the car came back to the UK in 2014/15 and it was reunited with the original registration ‘TGU 235L’ that it bears today.

Our vendor purchased the car almost a year ago, but with other Aston Martin projects currently ongoing, this car is now surplus to requirements. The odometer now reads 4,312km which equates to 2,600 miles, giving an unwarranted, but thought to be correct total mileage of 56,000 miles.

Supplied with a UK V5c and an MoT until 16th March ’16, this British muscle car would benefit from a little detailing here and there, but is an eminently usable and attractive car. With its DB predecessors commanding challenging amounts, these V8s are now getting the attention they’ve so richly deserved for many years.

http://www.silverstoneauctions.com/1973-aston-martin-v8-series-ii

関連記事

1979 Aston Martin V8 Auto 603万円

Sold for (£): 33,000 Newport Pagnell based

記事を読む

Aston Martin V8 Vantage GT4 1096万円

車両価格:£62,000 Description: 4.7-liter V8 en

記事を読む

1957/1975/2009 Aston Martin DBR2 Replica 999万円

Sold for (£): 54,660 The Aston Martin DBR2

記事を読む

1970 Aston Martin DBS V8 6.0-Litre Competition Saloon 1167万円(SOLD)

Sold for £68,700 元ロビン・ハミルトン/マーシュプラント 1970ア

記事を読む

1996 Aston Martin Vantage V550 ¥ASK

車両価格:ASK 素晴らしい1990年代後半のスーパーチャージV8ヴァンテージの見事な

記事を読む

1965 Aston Martin DB5 Coupe 2億5905万円(SOLD)

Sold for $2,090,000 One of the Four James B

記事を読む

1965 ASTON MARTIN DB SHORT CHASSIS VOLANTE ¥ASK

車両価格:ASK --Winchester Blue with Blue leathe

記事を読む

1988 ASTON MARTIN V8 VOLANTE 2400万円

車両価格:$198,000   --York Red with Tan

記事を読む

1968 Aston Martin DB6 5548万円

車両価格:£289,995 This immaculate Aston Martin ha

記事を読む

1996 Aston Martin Virage Volante 714万円

車両価格:ASK V8モデルは、ほぼ20年にわたって生産されて持つ、交換用の車はアスト

記事を読む

Message

メールアドレスが公開されることはありません。

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

PR

    • 0現在オンライン中の人数:
PAGE TOP ↑
リンク