*

PR

1999 GTD Lola T70 MkIIIB Replica

公開日: : ローラ , , , ,

image-thumb[3] image-thumb[8]

<スポンサーリンク>

登録:V12 1 OLA
シャーシ番号:GTDSC01675PR00196
エンジン番号:サミット7371
シリンダーの数:8
CC:5800
製造年:1999
見積もり(£):65,000 – 75,000
期間では、ローラT70は、その時間の中で最も美しいスポーツプロトタイプクーペの一つとして高く評価され、50年後の劇的なルックスはまだモーターレースに情熱誰の魂を攪拌する能力を持っていました。おそらく最も広くエリック・ブロードとローラ・カーズ(株)での彼のチームは四十年の間に生成競技車の多種多様の認識、「継続と一緒に、T70は最も成功したと、これらの象徴的なレーサーは、時の試練に立っています「2005年に生産車は、オリジナルT70Sの数字は、最も権威のある歴史的なミーティングで雷鳴ラウンドを発見することが残っています。
それはパドックに暖め、それが道路に駆動するようになるだけかと思った、と半ばにあったように私たちのほとんどは、60年代、70年代、スピッティングやげっぷ炎から「大きな爆竹「スポーツレーサーを見つめてきましたプールGTでの展開から-ninetiesロジャーアタウェイは、それは彼が作成したいと考えて正確に何だったことを決定し、それがローラT70クーペになる予定でした。公平に、GTDは国のGT40レプリカの最もよく知られ、最も尊敬ビルダーであり、その優れた仕事をするために必要な設備と優秀なエンジニアを持っていました。彼らはKVA GT40レプリカのための薬剤として、もともと出始めていたが、それらはKVAシャーシの前面と背面を再設計していたとGTDsとして自動車を販売していた前に、それは長くはありませんでした。しばしば明るい若い技術者との方法であるように彼らは自分の基準に全体の車を構築し、これらの多くは今日でもGT40のイベントで場所の自尊心を取るまで、彼らは幸せではなかったです。
そのGTD / GT40シャーシのロードゴーイングT70 Mk.IIIBの設計と建設は、それが1965年に導入されたオリジナルのT70のように聞こえるかもしれないが、妥協はありませんでしたエリック・ブロードレイの1962年、マルコから開発シャーシを使用しました。効果的にフォードのGT40のための基礎となったと晩年に「GT40プロトタイプ」として知られるようになった6 GTスポーツレーサー、。
ここに提供される素敵な車が道路法的ものの一つ、​​GTD T70 Mk.IIIBs、監督と細心の注意を払っベルの性能とデザインのデレック・ベルによって完成されたの建設です。
MSD点火システムとヴェーバーに5.8リットル(355ci)シボレーV8を搭載し、それを十分に扱いやすい残りながら、非常に効果的なトラック日間のツールになり、電力供給が得られルノーギアボックス(ベルパフォーマンスによって変更と強化)に交配道路の使用のため。サスペンションは、ブレーキとクラッチは競争スペックであり、排気は、回路の使用のために「オープンパイプ」を提供するために取り外し可能であり、完全に調整可能です。知識豊富な最近の所有者によって設定された(現在のベンダーは、実際には元のT70Sの1を所有)と大手レースチームからかなりの入力から利益を得た、車は「ボタン」になりました。
エアコン、セキュリティ、余分なストレージコンパートメント、CDプレーヤー、本質的なインターコム(含む道路上のこの車の使用の現実的な選択肢を作るの強化、の数はステンレス鋼の排気は有効であるがように、そこについては、実際にあります500馬は約14インチあなたの左の耳の後ろに安定したドアをキックダウンしようとしています!)。
まあ車が適切な登録番号V121 OLAを運ぶ独特の白い矢印のグラフィックとダークグリーンに提示。すべてがうまくディテールやアートレース技術の状態のたくさんの「ボンネット」とリア「クラムシェル」エンジンカバーの下に見えます。これは、登録されており、現在MoT’d道路です。
オリジナルT70Sは深刻な金額のための手を変えて、この正確なローラレプリカは、日曜日のランチタイムに金曜日の朝にシルバーストンで数頭を回し、犬とアヒル外にもいくつかすることができ、両方の長所を表しています。

 

 

Registration: V12 1OLA
Chassis Number: GTDSC01675PR00196
Engine Number: SUMMIT7371
Number of cylinders: 8
CC: 5800
Year of Manufacture: 1999
Estimate (£): 65,000 – 75,000

In period, the Lola T70 was acclaimed as one of the most beautiful Sports Prototype Coupés of its time, and fifty years later its dramatic looks still have the ability to stir the soul of anyone passionate about motor racing. Perhaps the most widely recognised of the large variety of competition cars produced during four decades by Eric Broadley and his team at Lola Cars Ltd., the T70 was the most successful and these iconic racers have stood the test of time as, alongside the “Continuation” cars produced in 2005, numbers of original T70s are still to be found thundering round at most prestigious Historic Meetings.

Most of us have stared at a ‘big banger’ sports racer from the sixties and seventies, spitting and belching flames as it was warmed up in the paddock, and wondered just what it would be like to drive on the road, and in the mid-nineties Roger Attaway from GT Developments in Poole decided that was exactly what he would like to create and it was going to be a Lola T70 Coupé. In fairness, GTD were the best known and most respected builders of GT40 Replicas in the country and had the necessary facilities and talented engineers to make an excellent job of it. They had started out originally as agents for the KVA GT40 Replica but it wasn’t long before they had redesigned the front and rear of the KVA chassis and were selling the cars as GTDs. As is often the way with bright young engineers, they weren’t happy until they were building the whole car to their own standards and many of these still take pride of place at GT40 events today.
The design and construction of a road-going T70 Mk.IIIB on their GTD/GT40 Chassis was not the compromise it may sound as the original T70, introduced in 1965, used a chassis developed from Eric Broadley’s 1962, Mk. 6 GT sports racer, which effectively was the basis for Ford’s GT40 and latterly became known as the ‘GT40 Prototype’.
The fabulous car offered here is one of those road-legal, GTD T70 Mk.IIIBs, the construction of which was supervised and meticulously completed by Derek Bell of Bell Performance and Design.
Powered by a 5.8 litre (355ci) Chevrolet V8 on Webers with an MSD Ignition System and mated to a Renault Gearbox (modified and strengthened by Bell Performance) resulting in a power delivery that makes it a very effective track-day tool whilst remaining sufficiently tractable for road use. The suspension is fully adjustable, the brakes and clutch are competition spec, and the exhaust is removable to provide ‘open pipes’ for circuit use. Set up by knowledgeable recent owners (the current vendors actually own one of the original T70s) and having benefited from considerable input from a leading race team, the car is now ‘on the button’.
There are a number of enhancements which make this car’s use on the road a real option, including air conditioning, security, extra storage compartments, a CD player and an intercom (essential really, as although the Stainless Steel exhaust is effective, there are about 500 Horses trying to kick down the stable door about 14 inches behind your left ear!).

Well presented in Dark Green with distinctive White Arrow graphics the car carries the appropriate registration number V121 OLA. All looks well under the ‘bonnet’ and rear ‘clamshell’ engine cover with lots of detailing and state of the art race-technology. It’s road registered and currently MoT’d.
With original T70s changing hands for serious amounts, this accurate Lola replica represents the best of both worlds, able to turn a few heads at Silverstone on a Friday morning and quite a few more outside the Dog and Duck on a Sunday lunchtime.

 

http://www.silverstoneauctions.com/1999-gtd-lola-t70-mkiii-b-replica

関連記事

Lola T70 MkI – 1965 ¥ASK

車両価格:ASK MKIシャーシ番号SL70/3 •トランスミッション:マニュアル

記事を読む

Lola T70 MK3 Coupe, 1967. ¥ASK

車両価格:ASK このMK3クーペは、十分に文書化され、すべての歴史が知られており、公

記事を読む

1984 Lola-Mazda T-616  ¥SOLD

車両価格:SOLD 1984 Lola-Mazda T-616 —SOLD Two C

記事を読む

1988 Lola F1 2667万円

車両価格:$224,500 歴史 これは、ローラの最後のDFV / DFZ駆動の

記事を読む

1966 Lola T70 MK2 ex Team Surtees ¥ASK

車両価格:ASK 販売のための元チームサーティースシャーシSL71 / 48ローラT70 MK

記事を読む

1972 Lola T290 3681万円

車両価格:£195,000 Description: This gorgeous

記事を読む

1973 LOLA T292 chassis HU 64 ¥ASK

車両価格:ASK The LOLA T292 was the successor t

記事を読む

1968 Lola T70 Mk3B ¥SOLD

車両価格:SOLD Condition: Used Clear Titl

記事を読む

Lola – T-70 SL70/1 Spyder MK1 ¥ASK

車両価格:ASK The first Lola T-70 was built in

記事を読む

1978 Lola T298  ¥ASK

車両価格:ASK 1978ローラT298 HU99伝説は十分に確立され、美しく販売のた

記事を読む

Message

メールアドレスが公開されることはありません。

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

PR

    • 0現在オンライン中の人数:
PAGE TOP ↑
リンク