*

PR

1973 Porsche 911 Carrera RS 2.7 Touring 7012万円(SOLD)

公開日: : ポルシェ , ,

image-thumb[7] (2)
登録:EU登録 

<スポンサーリンク>

シャーシ番号:9113600235 

エンジン番号:6630259 * 

気筒数:6 

CC:2700cc 

製造年:1973 

(£)のために販売:410625 

ポルシェ911カレラRS 2.7は、これまで生産最大の911のように多くのコレクターやジャーナリストによってみなされています。車はポルシェのレーシング(RennSport)プログラムの直接の結果として製造しました。ポルシェはボディパネル用シンナー金属、シンナーガラスを使用し、防音を削除することで、既存の911のうち、重量の大部分を取り除いていました。パフォーマンスも大きなリアホイールアーチは、7 “ホイール、「ダックテール」リアスポイラー、より大きなブレーキと大きな燃料注入された2,687ccのエンジン生産210bhpを​​ハウジングに強化されました。ホモロゲためのFIAグループ4の規制は、少なくとも500例が生成されなければならなかったことが必要道路の使用のための軽量の競争の仕様を厳格にします。 

ポルシェは、最終的に基本的な快適さのトリムや装飾品、および「軽量」の仕様を提供し、両方の「ツーリング」仕様に構築された車で構成された1580のRS例を製造しました。唯一の55は合計でフルRSRレースの装いに形質転換し、そして、彼らはあからさまなデイトナ24時間、タルガ・フローリオで勝利して1973年のヨーロッパGT選手権を支配するようになりました。したがって、911 RSの伝説が生まれました。それ以来、独自のプロファイルとダックテールはクラシックカーの世界で象徴的になってきています。 

車台番号9113600235はツーリング仕様に構築されており、まれであり、非常に「早期500「真のホモロゲ車の後に求められていました。車両は薄い金属で構築し、ツーリングのインテリアの快適性を犠牲にすることなく、実際の軽量化になりますように近いです。車は1972年12月にドイツで新しい配信と、工場出荷時の記録によると、博士グルーバー博士KonradsheimによってカレラRS帳の詳細、限られたスリップディファレンシャル(、電気加熱&ティンテッドリアウィンドウ(M102)で配信しましたM220)は、スポーツシート、レカロ(M409)、ショルダーラップベルト、自動開閉式(M549)を、ヘッドレストは左右(M258)。 

それは彼のプライベートの購入として認識ポルシェの専門家によって1988年にデンマークにインポートされるまで車両は、ドイツでの生活を過ごしました。 #235は、その後、長期所有権のために車を調製する目的で3年間のフルリストアの対象となりました。そして、彼はなかったです。ポルシェの専門家は、ドイツ、オーストリア、英国、スウェーデン、スペインの複数のイベントで車に入りました。彼の作品は、時の試練に立っていたし、ただ一つの結果に言及し、車と運転手は350、参加車の中カタルーニャF1サーキット、バルセロナ、スペインで2004​​ポルシェパレード取り扱い競争に勝ちました。 

26年後、彼の所有権の#235は、現在の所有者に渡されました。車はよく維持され、結果として非常によく実行されています。 (16フルRS修復や書籍でRS検査数の多い)熟練したRS-専門家が#235は、彼が遭遇した最高の保持シャーシの中にあると結論づけています。その希少性のジェスチャー、およびこの車を使用し、楽しむことが構築されている方法を強調したように、車は、2.7マグネシウムブロック、型81分の911を実行しながら、希少なオリジナルの、未使用のRS-ブロック(タイプ83分の911 – #6630259 )免れると車に追従されます。 

いくつかの貴重なグッズ引っ張りだこは、元のツールセット、博士トーマス・グルーバー博士ゲオルクKonradsheimによってカレラRSブック、オリジナルのポルシェ雑誌「Christopherus「問題なしを含む車が付属しています。 119 1972年11月から立ち上げ時から、元の1972ポルシェカレラRSの販売パンフレットだけでなく、他の雑誌(RS導入に関する最初の記事で)。 

使用し、楽しむために準備ができて – さらに稀初期の500​​版で – シルバーストーンオークションは、これはそれが必要として、ドライブをRSと象徴的な911を購入する貴重な機会を表していることを報告することができます。

Registration: EU Registered
Chassis Number: 9113600235
Engine Number: 6630259*
Number of cylinders: 6
CC: 2700cc
Year of Manufacture: 1973
Sold for (£): 410,625

The Porsche 911 Carrera RS 2.7 is regarded by many collectors and journalists as the greatest 911 ever produced. The car was manufactured as a direct result of Porsche’s racing (RennSport) programme. Porsche stripped most of the weight out of the existing 911 by using thinner metal for body panels, thinner glass and removing sound proofing. Performance was also enhanced with larger rear wheel arches housing 7″ wheels, a ‘ducktail’ rear spoiler, larger brakes and a larger fuel injected 2,687cc engine producing 210bhp. FIA Group 4 regulations for homologation required that at least 500 examples had to be produced to exacting lightweight competition specification for road use.

Porsche eventually produced 1,580 RS examples made up of cars built to both ‘Touring’ specification, offering basic comfort trim and upholstery, and ‘Lightweight’ specification. Only 55 in total were transformed to full RSR racing guise, and they went on to dominate the 1973 European GT Championship with outright wins at the Daytona 24-hours and Targa Florio. Hence, the 911 RS legend was born. Since then its unique profile and ducktail have become iconic in the world of classic cars.

Chassis number 9113600235 was built to Touring specification and is a rare and highly sought after “early 500″ true homologation car. The vehicle is built in the thinner metal and is as close as you will get to an actual lightweight without sacrificing the comfort of the touring interior. The car was delivered new in Germany in December 1972 and, according to factory records, detailed in the Carrera RS book by Dr. Gruber and Dr. Konradsheim, was delivered with electrically heated & tinted rear window (M102), limited-slip differential (M220), head rest left and right (M258), sport seats, Recaro (M409), shoulder lap belts, auto-retractable (M549).

The vehicle spent its life in Germany until it was imported into Denmark in 1988 by a recognized Porsche specialist as his private purchase. #235 then became subject to a three year full restoration with the purpose of preparing the car for long-term ownership. And so he did. The Porsche specialist entered the car in multiple events in Germany, Austria, UK, Sweden and Spain. His work stood the test of time, and just to mention one result the car and driver won the 2004 Porsche Parade handling competition at the Catalunya F1 circuit, Barcelona, Spain amongst 350 participating cars.

After 26 years in his ownership #235 was passed on to the current owner. The car has been well maintained and runs very well as a result. A skilled RS-specialist (with 16 full RS restorations and a high number of RS inspections in the books) concludes that #235 is among the best kept chassis he has come across. As a gesture to its rarity, and underlining how this car is built to be used and enjoyed, the car runs a 2.7 magnesium block, type 911/81, while the rare original and unused RS-block (type 911/83 – #6630259) is spared and follows the car.

Several valuable and sought after collectibles come with the car including an original tool set, the Carrera RS book by Dr. Thomas Gruber and Dr. Georg Konradsheim, the original Porsche magazine” Christopherus” issue no. 119 from November 1972 (with the first article about the RS introduction) and the original 1972 Porsche Carrera RS sales brochure as well as other magazines from the time of launch.

Silverstone Auctions can report that this RS drives as it should and represents a rare opportunity to purchase an iconic 911 – in an even rarer early 500 edition – ready to use and enjoy.

http://www.silverstoneauctions.com/1972-porsche-911-27-rs-touring

関連記事

Porsche Boxster Racecar 349万円

車両価格:£19,000 ポルシェクラブ選手権に参戦した最初のBoxstersの一つは

記事を読む

DP Motorsport 935 3949万円

車両価格:£219,995 トランスミッション:マニュアル。 BHP:650。

記事を読む

Porsche 991 Cup and 997 1031万円他

車両価格:€76,000 escription: 3x Porsche C

記事を読む

1981 Porsche 935 IMSA ¥SOLD

車両価格:SOLD Condition: Used Clear Title E

記事を読む

【ヤフオク】73y ポルシェ914 新車並行 極上美車

程度極上の大変希少な ポルシェ 914 が入庫しました!! 知る人ぞ知る、ワーゲ

記事を読む

2015 Porsche 918 Spyder

予想価格:$1,300,000 - $1,600,000 887合計馬力(608

記事を読む

PORSCHE 944 Turbo Cup 1034万円

車両価格:€78,900 スポーツカー/クーペ 内部番号:NEW-25 62085

記事を読む

Porsche 911 Carrera 2.7 RS / 2.8 RSR 

レーシングカー 内部番号:911_RSR 221キロワット(300馬力) EZ:01/

記事を読む

2011 Porsche 997 GT3 RS 3.8 2115万円

Sold for (£): 114,750 Described by every cr

記事を読む

1970 Porsche 911 2.2S Coupe 2446万円

Sold for (£): 132,750 In 1970, Porsche incr

記事を読む

Message

メールアドレスが公開されることはありません。

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

PR

    • 4現在オンライン中の人数:
PAGE TOP ↑
リンク