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1955 Mercedes-Benz 300 SL Gullwing

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予想価格:$1,100,000 – $1,500,000

215馬力(DIN)、240馬力(SAE)、ボッシュ機械式燃料噴射、4速マニュアルトランスミッション、コイルスプリング独立したフロントサスペンション、コイルスプリングとスイングアクスルリヤサスペンションと2992のcc SOHC直列6気筒エンジン、および4輪油圧ドラムブレーキ。ホイールベース:94.5。
•元の西海岸配信ガルウィング
主にオリジナルのインテリアを含む•卓越した信憑、
•オリジナルシャシー、エンジン、ボディ番号
•ガルウィンググループとエリックLemoineの300 SLレジスタに示さ
LEGENDARYガルウイング
メルセデス・ベンツの300SLは、ミッレミリアで2位を主張ベルン、スイスのスポーツカーレースで1-2-3、ニュルブルクリンクでのルマン、1-2-3-4で第一及び第二、およびラで第一および第二カレラパンアメリカーナ。しかし、複数の所望されるようになりました。彼のフランク・ロイド・ライト設計のパークアベニューのショールームから、同社の米国販売代理店、マックス・ホフマンは、高速で、官能的なメルセデス・ベンツクーペのためのアメリカの市場、およびレーシング300 SLの生産バージョンは、と完全があったことを言いました魅力的で珍しい、背の高い「バードケージ」フレーム設計により必要 “ガルウィング”ドア、今伝説的な、それだろう。
(スポーツライトとして英語に翻訳)「SL」モニカは182ポンドの重量を量った溶接、管状鋼、超軽量フレーム構造の先駆者としての使用を反映しています。車はまた、燃料噴射、3.0リットル(2996-立方センチメートル)に加えて、完全に独立したサスペンションを特色にし、OHCドライサンプ潤滑の直6、およびモータが高さを低減するために、側に傾斜しましたフロントエンド。工場出荷時オプションまたはディーラーにインストール “スポーツ”カムシャフトと、6100回転(SAE)と5800回転(DIN)で215ブレーキ馬力で240ブレーキ馬力で定格電力は、4速マニュアルギアボックスを介して配信されました。 161 mphのトップのスピードと5つのオプションから選択後端比に応じて約8秒の0-60加速度は、300 SLその時間の最も速い生産自動車製。
マックス・ホフマンはほぼ独力ビーイングに意志していた自動車に適した、生産300 SLは、最初のメルセデスあった、ないドイツでは、米国でデビューしました。 1954年と1957年初頭との間に発生する1400台の1,000以上は、そのショールーム金持ちや有名人が植毛に、ホフマンを介して配信されました。それはハリウッドスターからのレースの伝説に本物のロイヤルティに皆に好まれたように、それは、今日のよう300 SLは同じくらいの時間でのステータスシンボルでした。
300 SLはまた、レースや、ジョン・フィッチ、オリビエGendebien、ポール・オシェイ、王子メッテルニッヒ、そして、もちろん、のための「永遠」コースレコードを保持しているサー・スターリング・モス、などその日のトップドライバー、操縦ました1955年の彼の有名なミッレミリア仕上げこれは、すべての瞬間の生産が始まった伝説になる運命に見えた車のロマンスに加えました。それは右の原料のすべてを持っていた:信じられないほどの独占権、信じられないほどのスピード、そして信じられないほどの価格を。
「言葉のあらゆる意味でのサラブレッドは、「広告は、自慢」やスポーツカーの「最後の言葉」として、すべての愛好家によって認識されるであろう車。運転中に何とも言えない喜びを置く車! ”
CHASSIS番号198.040.5500548
1955年7月27日に完成されたものとしてここに提供される車はガルウィンググループとエリックLemoineの300 SLレジスタの両方に記録され、レッドレザー(1079)内部とアイボリー(DB 608)に仕上がっています。ニューヨークのマックス・ホフマンを通じて輸入された米国配信Gullwings、大多数のとは違って、この車はロサンゼルスでの販売代理店を通じて特別注文として西に送信されました。その後の長期的な所有者はヴァイセーリア、カリフォルニア州のオットマー・トーマスが含まれていました。彼は1972年からガルウィングがポール・ラッセル&Companyによって後天た1990年まで車を所有していました。これは、後によく知られているレーシングドライバーとメルセデス・ベンツ復元ローターMotsenbacherによって購入されました。
何年か前に、その現在の所有者の集まりに参加する前に、車は有名なメルセデスベンツシルバー(DB 180)、それは今日でも身に着けて仕上げを塗り替えました。別に年齢から予想されるマイナー割れや欠けを示している古い再ペイント、から、車は非常にオリジナル表示されます。具体的には、エンジンベイは、多くの近代的な300 SL修復の行き過ぎ磨くことなく、緑青が、正しいと正直です。バンパーやクロームグリルは再メッキされているが、残りのクロムの全てがオリジナルです。フロアマットはもはや存在しているものの1は、元のローザーの破断の座席に革が、割れていないか、分割して、望むことができなかったとして、内部が摩耗で歓迎ようです。後部座席の後ろのカーペットは交換されましたが、元の白のステアリングホイールは素晴らしい緑青を示しています。トランクを開くと、添付のジャックと、フルサイズのスペアタイヤを明らかにする。
復元された300のSL Gullwingsは、今日の市場を支配し、彼らは素晴らしい車です。言うことに何かを選択的に元の信憑性と文字のあまりを維持し、長年にわたってのみ、必要に応じて再仕上げされた自動車用、しかし、があります。それは彼らがすべて壊れ-にされたドライバ1960年代と1970年代にかつてあったものの目利き、「熱狂の時代」のGullwingsを連想させます。提供車はその一例であり、そのままそれを楽しむための新しい所有者を待って、そのかなりの魅力のすべてが無傷で、楽しみの時代に、新たに生まれました。

 

215 bhp (DIN), 240 bhp (SAE), 2,992 cc SOHC inline six-cylinder engine with Bosch mechanical fuel injection, four-speed manual transmission, coil-spring independent front suspension, coil-spring and swing-axle rear suspension, and four-wheel hydraulic drum brakes. Wheelbase: 94.5 in.

  • An original West Coast–delivery Gullwing
  • Exceptional authenticity, including a largely original interior
  • Original chassis, engine, and body numbers
  • Shown in the Gull Wing Group and Eric LeMoine 300 SL Registers

THE LEGENDARY GULLWING

Mercedes-Benz’s 300 SL claimed 2nd in the Mille Miglia, 1-2-3 in the Sports Car Race in Berne, Switzerland, 1st and 2nd at Le Mans, 1-2-3-4 at the Nürburgring, and 1st and 2nd at La Carrera Panamericana. Yet more was to be desired. From his Frank Lloyd Wright–designed Park Avenue showroom, the company’s U.S. distributor, Max Hoffman, said that there was a market in America for a fast, sensual Mercedes-Benz coupe, and a production version of the racing 300 SL, complete with the fascinating and now legendary “gullwing” doors, necessitated by the unusual, tall “birdcage” frame design, would be it.

The “SL” moniker (translated to English as Sport Light) reflected the pioneering use of a welded, tubular-steel, ultra-light frame construction that weighed only 182 pounds. The car also featured fully independent suspension in addition to its fuel-injected, 3.0-liter (2,996–cubic centimeter), OHC straight-six with dry-sump lubrication, and the motor was inclined to the side in order to reduce the height of the front end. The power, rated at 240 brake horsepower at 6,100 rpm (SAE) and 215 brake horsepower at 5,800 rpm (DIN), with the factory-optional or dealer-installed “sport” camshaft, was delivered through a four-speed manual gearbox. A 161-mph top speed and 0–60 acceleration of approximately eight seconds, depending on the rear-end ratio selected from five options, made the 300 SL the fastest production automobile of its time.

Appropriate for an automobile that Max Hoffman had almost single-handedly willed into being, the production 300 SL made its debut in the United States, not in Germany, which was a Mercedes first. More than 1,000 of the 1,400 cars produced between 1954 and early 1957 were delivered through Hoffman, to whose showrooms the rich and famous flocked. The 300 SL was as much a status symbol in its time as it is today, as it was favored by everyone from Hollywood stars to racing legends to genuine royalty.

The 300 SL was also raced and piloted by the top drivers of the day, such as John Fitch, Olivier Gendebien, Paul O’Shea, Prince Metternich, and, of course, Sir Stirling Moss, who holds the “forever” course record for his famous Mille Miglia finish in 1955. It all added to the romance of a car that seemed destined to become a legend the moment production began. It had all of the right ingredients: incredible exclusivity, incredible speed, and an incredible price.

“A thoroughbred in every sense of the word,” advertising boasted, “and a car which will be recognized by all enthusiasts as the ‘last word’ in sporting automobiles; a car which puts indescribable pleasure into driving!”

CHASSIS NUMBER 198.040.5500548

The car offered here is recorded in both the Gull Wing Group and Eric LeMoine 300 SL Registers as having been completed on July 27, 1955, finished in Ivory (DB 608) with a Red leather (1079) interior. Unlike the majority of U.S.-delivery Gullwings, which were imported through Max Hoffman in New York City, this car was sent west as a special order through the distributor in Los Angeles. A subsequent long-term owner included Ottmar Thomas of Visalia, California. He owned the car from 1972 until 1990 when the Gullwing was aquired by Paul Russell & Company. It was later purchased by the well-known racing driver and Mercedes-Benz restorer Lothar Motsenbacher.

Before joining the collection of its present owner some years ago, the car was repainted the famous Mercedes-Benz Silver (DB 180), a finish that it still wears today. Aside from that older repaint, which shows the minor cracking and chips expected from age, the car appears very original. In particular, the engine bay is patinated but correct and honest, without the overdone polish of many modern 300 SL restorations. The bumper and chrome grille have been re-plated, but all of the remaining chrome is original. The interior is as worn-in and welcoming as one could wish for, with the original Roser leather broken-in on the seats but not cracked or split, although the floor mats are no longer present. Carpeting behind the rear seats has been replaced, but the original white steering wheel shows wonderful patina. Opening the trunk reveals the full-sized spare and tire, with accompanying jack.

Restored 300 SL Gullwings dominate today’s market, and they are wonderful automobiles. There is something to be said, however, for an automobile that has been selectively refinished only as necessary over the years, preserving so much of its original authenticity and character. It reminds the connoisseur of what once was, the Gullwings of the “enthusiast era” in the 1960s and 1970s when they were all broken-in drivers. The car offered is one such example, and it awaits a new owner to enjoy it as-is, with all of its considerable charm intact, in an era of enjoyment, born anew.

http://rmsothebys.com/az16/arizona/lots/1955-mercedes-benz-300-sl-gullwing/1078707

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