*

PR

1989 Ferrari Testarossa

PA16_r139_001 PA16_r139_002 PA16_r139_003 PA16_r139_004

<スポンサーリンク>

予想価格:€200.000 – €220.000

380馬力、4943のcc DOHCは水平に、ボッシュKジェトロニック燃料噴射と5速マニュアルトランスミッション、ダブルウィッシュボーン、コイルスプリング、およびテレスコピックダンパー、および四輪ディスクブレーキと4輪独立サスペンションを12気筒エンジンに反対しました。ホイールベース:2550ミリメートル

•新しい以来未満千キロ
•ドイツでKukukによる検査を文書化
•元の書籍を含め、事実上新品同様の状態で発表

1984年のパリモーターショーで初演時に新しいフェラーリ・テスタロッサのスタイリングを説明する言葉「劇的」を使用すると、控えめな表現であったであろう。多くの人にとって、それはドラマの完璧な量だった、とテスタロッサはインスタント古典的なだけでなく、その十年を定義した車ではないとだけ考えられました。もちろん、新しいフェラーリとして、テスタロッサは、いずれかのパフォーマンスと全体的なドライビングプレジャーの面で期待を裏切りませんでした。

エンジニアは、パフォーマンスを大幅に向上させるのに役立った発信512 BBI、上で追加の40馬力を絞り出すことができました。これは、気筒あたり4バルブを可能にするために、フラット12気筒エンジンを再設計することによって行いました。テスタロッサは毎時180マイルの最高速度に達する可能性がある、と5.8秒のその0-60時間はまだ簡単に、道路上で最も近代的な車、今日に追いつくだろう。テスタロッサはまた、後輪で電源を管理するのに役立つ、新しいクラッチを受けました。テスタロッサも速度で移動しながらになるように快適な場所であることが必要な、フェラーリは車をより威嚇姿勢だけでなく、より多くのお部屋のインテリアやラゲッジスペースを与え、ほぼ6インチによって2.5インチと幅によってホイールベースを増加させたことを理解します

1989年にドイツに新たな配信、この車はそれ以来約960キロを旅してきたし、事実上、新品同様の状態で提示されています。車台番号の80637は、その「完璧な」条件と独創性を詳述し、Overathの、ドイツのクラウスKukukによって徹底的な検査(車に付属するレポート)を受けています。

イタリアンスタイルと時間の残りのための革命的と呼ばれる設計の実施形態は、全体としてフェラーリの歴史や自動車の設計にテスタロッサの重要性は軽視することはできません。彼らは幼い頃テスタロッサを切望人のために、この製品は、その子供の頃の夢を実現するために信じられないほどの機会を表しています。

 

380 bhp, 4,943 cc DOHC horizontally opposed 12-cylinder engine with Bosch K-Jetronic fuel injection, five-speed manual transmission, four-wheel independent suspension with double wishbones, coil springs, and telescopic dampers, and four-wheel disc brakes. Wheelbase: 2,550 mm

  • Less than 1,000 kilometres since new
  • Documented inspection by Kukuk in Germany
  • Presented in virtually as-new condition including its original books

Using the word “dramatic” to explain the styling of the new Ferrari Testarossa upon its premiere at the 1984 Paris Motor Show would have been an understatement. For many, it was the perfect amount of drama, and the Testarossa was considered to not only be an instant classic but also the car that defined its decade. Of course, as a new Ferrari, the Testarossa did not disappoint in terms of performance and overall driving pleasure either.

Engineers were able to squeeze out an additional 40 horsepower over the outgoing 512 BBi, which greatly helped to improve performance. This was done by redesigning the flat 12-cylinder engine to allow for four valves per cylinder. The Testarossa could reach a top speed of 180 mph, and its 0–60 time of 5.8 seconds will still easily keep up with most modern cars on the road today. The Testarossa also received a new clutch, helping to manage power at the rear wheels. Understanding that the Testarossa also needed to be a comfortable place to be in whilst travelling at speed, Ferrari increased the wheelbase by 2.5 inches and the width by nearly six inches, giving the car a more menacing stance as well as more interior room and luggage space.

Delivered new to Germany in 1989, this car has travelled approximately 960 kilometres since then and is presented in virtually as-new condition. Chassis number 80637 has undergone a thorough inspection (a report for which accompanies the car) by Klaus Kukuk of Overath, Germany, detailing its “perfect” condition and originality.

The embodiment of Italian style and a design that will be called revolutionary for the rest of time, the Testarossa’s importance to the history of Ferrari and automotive design as a whole cannot be understated. For those who coveted the Testarossa when they were young, this offering represents an incredible opportunity to fulfil that childhood dream.

http://rmsothebys.com/pa16/paris/lots/1989-ferrari-testarossa/1078606

関連記事

Ferrari 330GT 2+2 ¥ASK

車両価格:ASK Introduced in January 1964, the 3

記事を読む

1995 FERRARI 512 M TESTAROSSA 6016万円

車両価格:$495,000 --Canni di Fucili (Ferrari Gun

記事を読む

1990 Ferrari F40 1億5014万円(SOLD)

Sold for €1.176.000 478馬力、2つのターボ過給機とウェーバ

記事を読む

2003 Ferrari Enzo 1億4851万円(SOLD)

Sold for £952,000 ボッシュモトロニックエンジンマネジメントと電

記事を読む

1981 Ferrari 308 GTSi LHD 973万円

Sold for (£): 52,875 October 1975 saw the d

記事を読む

2004 Ferrari 575 GTC  ¥ASK

歴史 2004 FIA GT世界選手権 03.28モンツァバートロンジン/イアン・

記事を読む

フェラーリ348TBクーペ 835万円

フェラーリは348 TB199136315キロのディーラーは、36.315キロで1991完全

記事を読む

2003 FERRARI 575 GTC COMPETIZIONE ¥ASK

  このフェラーリ575 GTCは、FIA GT選手権やアメリカン・ル・マン

記事を読む

Ferrari 512TR 4005万円

車両価格:€299,000 概要: 一方、テスタロッサシリーズは、将来のコレクタ

記事を読む

FERRARI 308 GRB Michelotto ¥SOLD

車両価格:SOLD   One of only 15 Ferrari

記事を読む

Message

メールアドレスが公開されることはありません。

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

PR

    • 4現在オンライン中の人数:
PAGE TOP ↑
リンク